Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dåp er stres. Men nå er han 3 mnd, og jeg må virkelig få ut fingeren.

Jeg bor i Kristiansand, men er selv døpt i Lillesand.

Har fått brev i posten om at jeg må bestille kirke i Kristiansand, og fått et fellesnr i Kr.sand jeg må ringe for å booke kirke. Står der at det er vanlig å døpe der man bor.

Men jeg kan tenke meg å bestille kirke i Lillesand.

Ringer jeg selv den aktuelle kirka?

Eller MÅ jeg velge en kirke i Kr.sand?

Eller ringer jeg og snakker med de i Kr.sand om det???

STRESS

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005680-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-d%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann har jobbet som kirketjener og han sier at du trenger ikke å kontakte Kr.sund kirke men bare ta kontakt rett til Lillesand. Vi har også slikt, at vi bor i Molde og fikk brev fra Molde Domkirke men vi har tatt kontakt med Hustad Kyrkje siden det er der vi giftet oss. Og det var ingen problem. Sender deg en link for Lillesand menighet og Ønsker deg lykke til videre med dåpen. Gutten min er selv 3 måneder og vi skal ha dåp i mars :)http://www.lillesand.kirken.no/Kontaktoss/Menighetskontoret/tabid/11228/Default.aspx

:P

Endret av Elsa88

Min mann har jobbet som kirketjener og han sier at du trenger ikke å kontakte Kr.sund kirke men bare ta kontakt rett til Lillesand. Vi har også slikt, at vi bor i Molde og fikk brev fra Molde Domkirke men vi har tatt kontakt med Hustad Kyrkje siden det er der vi giftet oss. Og det var ingen problem. Sender deg en link for Lillesand menighet og Ønsker deg lykke til videre med dåpen. Gutten min er selv 3 måneder og vi skal ha dåp i mars :)http://www.lillesand.kirken.no/Kontaktoss/Menighetskontoret/tabid/11228/Default.aspx

:P

Tusen takk for god hjelp :) da ringer jeg Lillesand på mandag. Godt å høre at det ikke bare er vi som er "sent" ute. Selv om kan kan døpes i alle aldere

Annonse

Vi har ikke fått noe brev fra kirken her vi bor, husker vi fikk det sist. Er det en glipp i systemet? Jenta er 3 mnd om en uke,

Vi fikk i alle fall brev kort tid etter fødsel.

Okei, får ta å ringe de på mandag.

For å svare på spørsmålet ditt: sist så døpte vi i et annet fylke enn der vi bodde. Det vi måtte gjøre da var å kontakte kirkekontoret i den kommunen som vi skulle døpe i. Men papirene måtte leveres på kirkekontoret i den kommunen vi bodde i. Var også på dåpssamtale i kirken der vi bodde, ikke der vi døpte. Ble litt styrete på forhånd, men ble en fin dåp da :)

Vi har ikke fått noe brev fra kirken her vi bor, husker vi fikk det sist. Er det en glipp i systemet? Jenta er 3 mnd om en uke,

Vi fikk i alle fall brev kort tid etter fødsel.

Okei, får ta å ringe de på mandag.

For å svare på spørsmålet ditt: sist så døpte vi i et annet fylke enn der vi bodde. Det vi måtte gjøre da var å kontakte kirkekontoret i den kommunen som vi skulle døpe i. Men papirene måtte leveres på kirkekontoret i den kommunen vi bodde i. Var også på dåpssamtale i kirken der vi bodde, ikke der vi døpte. Ble litt styrete på forhånd, men ble en fin dåp da :)

Takk for svar.

Nå skjønner jeg bedre hvordan ting fungerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...