Gå til innhold

Trener dere? Så tungt..

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trente jevnlig før jeg ble gravid, men formen har vært litt opp og ned, så jeg har ikke trent så mye i det siste. Er 11+4 i dag. Merker at jeg har mye mindre krefter på trening nå enn før, er det normalt? Klarer ikke å jogge særlig langt lenger, og foretrekker heller hurtig gange og litt lett styrketrening. Lurer bare på hvorfor jeg er så trøtt på trening? Holder det å gå hurtig og svømme gjennom graviditeten tror dere? Jordmor sa det var lurt å trene jevnlig for da ble fødselen ofte lettere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005632-trener-dere-s%C3%A5-tungt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De første 12-13 ukene hadde jeg ikke SJANS til å trene, var så kvalm, trøtt og sliten at jeg såvidt klarte å komme meg opp av sofaen :P Så tror det er ganske normalt at man ikke klarer å trene som normalt, er mye som skjer i kroppen.

Nå er jeg nesten 18 uker på vei, og blir fortsatt raskere sliten, hjertet jobber jo 50% mer nå enn ellers, så ikke rart man merker det ;) Det jeg liker best nå er å gå, og å svømme, som du nevner :)

Jeg trener styrke. Trener like hardt. Men må ofte presse meg, fordi jeg er mye slapp jeg og. Men føler det er godt å få trent når jeg har gjort det. (Jeg må trene pga bekkenet-derfor jeg presser meg, selv om jeg er slakk).

Men du kan ta det mer med ro/ gjøre andre ting hvis du ønsker! Det viktigste er egentlig at du gjør noe!

Jeg har så lyst å trene, men mangler energien totalt til å gjøre det, akkurat nå er det utfordring nok å jobbe, men håper virkelig energien tar seg opp når jeg passerer 12 uker om 3 uker.

Har lest at man kan trene mage til det føles ubehagelig.

Annonse

Jeg har alltid trent mye, og har trent jevnlig under svangerskapet selvom det ikke er 7 dager i uken, men sånn 4-5 dager. Slet med trøtthet fra uke 5-8/9 men klarte å trene litt for det. Nå er jeg i uke 11+3 og er i super form, og løper, trener styrke som før. Men de 3-4 første dagene etter nyttår var veldig harde. Pga at jeg slet litt som du skriver med alt for høy puls og div. Men etter å ha pushet meg gjennom treningsøktene nå, er formen på topp igjen, selvom jeg var super trøtt. Men så vet jeg med meg selv at det blir lettere hver dag, og at jeg må bare stå på selvom det blir slitsomt iblant.

Jeg har akkuratt begynt å hentet meg inn igjen og kjenner jeg klarer å trene. Er nå 12+ uker på vei og har lagt rett ut før det. Herlig å føle man fungerer litt igjen. Men puster og peser når jeg jogger, og syns i dag det var litt ubehagelig med tanke på bekkenet. (murret litt syns jeg) men det gikk bra og kjenner ikke noe etterpå, men tror nok jeg kommer til å gå over til rask gange heretter. Skal være med på fotballtreningene fremover også, men kommer til å ta det me ro og ikke ta meg helt ut.

Lytt til kroppen din, all trening/bevegelse gjør godt, om det er mye eller lite, ta det i ditt tempo:)

Gjest Sporty83

Jeg trener som før, 4-5 ganger i uka. Ikke så glad i å løpe lenger.. det svir liksom litt i magen.. men litt hopp og sprett på gruppetreningen går bra. Og spinning er kjempefint, samt styrketrening med 8-12 reps pr. sett. Jeg er 7+ 5, har generelt hatt veldig lite plager så langt.

Her er en fin link som brukes av helsepersonell, men som er lett leselig for hvermansen:) :

http://helsedirektoratet.no/folkehelse/fysisk-aktivitet/aktivitetshandboken/generelle-kapitler/Documents/graviditet-kapittel-11.pdf

Er veeldig fornøyd om jeg klarer 1-2 ganger i uken. (Mot normalt 2-3)

Må lade opp før og sove etterpå, så krever litt innsats. Håper det kommer seg etter hvert. Sist var jeg jevnlig på spinning frem til uke 30. Hadde vært bra å klare det denne gangen også:)

Jeg er veldig tungpusten, besvimte i styrkehallen her om dagen etter en kort lett økt på under en fjerdel av min vanlige trening. Dog, godt å bevege seg selv om jeg er et vrak. Orker ikke tanken på å ligge på sofaen og forfalle, da må vel formen bare bli enda verre? Men får prøve å begrense meg enda litt mer, mannen ble veldig sint da jeg besvimte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...