Gå til innhold

Er dette sopp eller er det vanlig å være "sår" mot slutten??

Anbefalte innlegg

En kort periode i 2. trimester var jeg plaget av soppinfeksjon, men det forsvant etter Canesten-kur. Den siste uken har jeg vært veldig sår, og ser at det er rødt og irritert på de indre kjønnsleppene. Klør ikke så veldig som det gjorde når jeg hadde sopp. Har prøvd å smøre med Canesten men synes ikke det hjelper. Er det bare irriterte slimhinner?! Nærmer meg termin så vi hadde tenkt å kjøre på med sex for å hjelpe til med modningen, men som det er nå er ikke det så fristende... Noen som har lignende erfaring?

Fortsetter under...

Om det er sopp er det en fordel om den er kurert før fødsel, det forebygger rifter at huden/slimhinnene er friske. Prøv med Daktacort krem som du får kjøpt på apoteket. Den er både soppdrepende og inneholder litt hydrokortison som hjelper på irriterte slimhinner:-) Har veldig god erfaring med denne! Lykke til!

Trodde jeg hadde sopp dagen før fødsel, tok en canesten stikkpille på kvelden (ikke farlig), men vannet gikk 8 timer senere, var på overtid da, men fikk beskjed om at det var helt vanlig å bli sår rett føre ja, ligner sopp.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...