Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. januar 2013 #1 Del Skrevet 4. januar 2013 Om det er flere som har blitt truet her inne og hva dere gjør med saken! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #2 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg syns det er ganske utrolig at administrator er helt fraværende på sidene i en så alvorlig situasjon som dette! Har dere ingen rutiner på å sjekke forumet, pm og mail? Anonym poster: 85b91675c5eb58826dfe2892e76b64a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #3 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg syns det er ganske utrolig at administrator er helt fraværende på sidene i en så alvorlig situasjon som dette! Har dere ingen rutiner på å sjekke forumet, pm og mail? Anonym poster: 85b91675c5eb58826dfe2892e76b64a6 Det er det veldig tydelig at de ikke har. Anonym poster: 4186e995e636f32e2638681a7c33ff66 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moderator-IS Skrevet 4. januar 2013 #4 Del Skrevet 4. januar 2013 Om det er slik at noen blir truet på forumet så setter vi stor pris på at de innleggene rapporteres. Vi forsøker å moderere forumet på en slik måte at skal være stor takhøyde, men dette innebærer ikke at trusler skal aksepteres. Vi som moderatorer er ikke fraværende i denne saken. Vi har ikke oppfattet noen trusler på forumet. Det vi har vært oppmerksom på er at det har vært en debatt rundt utlevering av personlig informasjon på nett. Det er tillatt å dele mye informasjon på et diskusjonsforum, man må samtidig være klar over hva man gjør, og at denne informasjonen da ligger tilgjengelig for andre. Vi som moderatorer har som oppgave å fjerne innhold på forumet som krysser grensen angående hva som er dypt krenkende eller ulovlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Det har ikke blitt truet i noen tråder, men noen her inne sender trusselbrev/mail til andre brukere her inne og det har til og med blitt politianmeldt, da kan dere vel legge ut et innlegg om hvordan dere ser på det. Det virker som dere bare gir blaffen i det,når dere ikke ikke kommenterer det. Jeg syns det er merkelig at dere ikke gir noe svar på alle diskusjonene og spekulasjonene rundt dette temaet... Endret 4. januar 2013 av Mamma`n til Will&Ailo. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #6 Del Skrevet 4. januar 2013 Men hvordan vet dere at det er folk fra dette forumet som har sendt trussler i posten? Anonym poster: 4186e995e636f32e2638681a7c33ff66 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #7 Del Skrevet 4. januar 2013 Synes moderatorene gjør rett her. Man vet jo ikke at trusler kommer pga denne nettsiden. Kan være pga facebook, andre nettsider, privatlivet osv. Sånne ting er umulig for moderatorer å kontrollere. Folk må generelt bli flinkere til å ikke utlevere så mye om seg selv. Anonym poster: 8cd975050f6bc5749fecdf269c196d02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2013 #8 Del Skrevet 4. januar 2013 Infoen vi legger ut her bør først og fremst siles av oss selv, og i neste tur bør man ikke bli med på noen Facebookgruppe. Der visker man jo helt ut skillet mellom nick og person, fordi man på FB har enda mer sensitiv informasjon liggende åpent, både bilder, telefonnumre, bosted og livsløpsdetaljer - i manges tilfelle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144893975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2013 #9 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg syns moderatorene har slettet mange innlegg i dag, så det er jo helt tydelig at de gjør noe. Det at noen får et trusellbrev i posten har jo i prinsippet ingenting med dib å gjøre, det kan jo for alt vi vet være en gammel klassekamerat, en sur nabo el som har sendt det. Anonym poster: 14053f07ca1e6cbe8b9d59b97b38b109 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144894015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 4. januar 2013 Er litt rart at det er flere her inne som får det da om det ikke er en bruker her inne som står bak. Er ikke akkurat sånn at det er vanlig å få trusselbrev/mail. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144894025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. januar 2013 #11 Del Skrevet 4. januar 2013 Nå har både Juilea og Kira blitt truet/trakasert etter å være aktiv både her inne og på fb-gruppa.. Vi vet jo ikke 100% hva som har stått i de brevene/e-postene, men siden det er i forhold til dette forumet de begge er skeptisk til å være brukere.. Så tyder det jo på at de føler seg sikre på hvor de er "valgt ut". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144894086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. januar 2013 #12 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg vet litt om hva som sto i brevet etter å ha snakket med Juliea, og det er ingen tvil om at det er noen som vanker her inne som har skrevet det. Om de kjenner henne fra før eller ikke, vet jeg derimot ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144894345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. januar 2013 #13 Del Skrevet 5. januar 2013 Slik jeg ser det så må vi alle utvise nettvett. Moderator kan ikke sitte som "barnevakt" for å beskytte oss selv fra oss selv og slette det vi selv legger ut av privat info om oss selv. Det kan jeg ikke se er moderator sin jobb. Slemme innlegg bør selvsagt slettes, men all den private info vi selv legger ut kan fortsatt samles inn av den som ønsker det og kan fortsatt brukes på en slik måte som Juliea opplevde. Vi må nok rett og slett tenke oss om alle sammen om hva vi legger ut av informasjon. Det er det vi lærer våre barn. Er det ikke? Vis nettvett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144896823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. januar 2013 #14 Del Skrevet 5. januar 2013 Slik jeg ser det så må vi alle utvise nettvett. Moderator kan ikke sitte som "barnevakt" for å beskytte oss selv fra oss selv og slette det vi selv legger ut av privat info om oss selv. Det kan jeg ikke se er moderator sin jobb. Slemme innlegg bør selvsagt slettes, men all den private info vi selv legger ut kan fortsatt samles inn av den som ønsker det og kan fortsatt brukes på en slik måte som Juliea opplevde. Vi må nok rett og slett tenke oss om alle sammen om hva vi legger ut av informasjon. Det er det vi lærer våre barn. Er det ikke? Vis nettvett! For meg innebærer nettvett også å utvise normal folkeskikk og høflighet mot dem man svarer, og ikke oppføre seg som komplette idioter som enkelte gjør. Jeg synes det hadde vært greit med en debatt rundt dette også jeg. For det ser det ut til at mange har glemt i sin iver etter å fortelle hvor naiv Juliea har vært. Vi har faktisk også ansvar for å oppføre oss ordentlig mot hverandre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144896950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. januar 2013 #15 Del Skrevet 5. januar 2013 Slik jeg ser det så må vi alle utvise nettvett. Moderator kan ikke sitte som "barnevakt" for å beskytte oss selv fra oss selv og slette det vi selv legger ut av privat info om oss selv. Det kan jeg ikke se er moderator sin jobb. Slemme innlegg bør selvsagt slettes, men all den private info vi selv legger ut kan fortsatt samles inn av den som ønsker det og kan fortsatt brukes på en slik måte som Juliea opplevde. Vi må nok rett og slett tenke oss om alle sammen om hva vi legger ut av informasjon. Det er det vi lærer våre barn. Er det ikke? Vis nettvett! For meg innebærer nettvett også å utvise normal folkeskikk og høflighet mot dem man svarer, og ikke oppføre seg som komplette idioter som enkelte gjør. Jeg synes det hadde vært greit med en debatt rundt dette også jeg. For det ser det ut til at mange har glemt i sin iver etter å fortelle hvor naiv Juliea har vært. Vi har faktisk også ansvar for å oppføre oss ordentlig mot hverandre. Jeg er ikke uenig med deg og jeg er heller ikke ute etter å fortelle hvor naiv Juliea har vært. Men det å vise nettvett og det å beskytte seg selv litt er aldri en dum ide. Verden er ikke perfekt, alle er ikke like snille og alle har ikke bare gode intensjoner. Du låser døra når du drar hjemmefra? De fleste av oss gjør det for å beskytte oss selv mot at noen skal ta seg inn når vi ikke er hjemme. Hver dag gjør vi små og store grep for å beskytte oss selv, for selv om det ikke er ofret sin feil så må vi ofte tenke oss om og så tar vi noen grep for å forsøke å forhindre at vi blir utsatt for kjipe hendelser. De fleste av oss utviser folkeskikk, vi tar oss ikke inn i hus selv om døra er ulåst og vi vet å oppføre oss. Men så har du dem som ikke gjør det, dessverre, og da må vi noen ganger tenke oss om. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144896978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #16 Del Skrevet 5. januar 2013 Skjønner ikke hvorfor dere mener at moderator skal komme med en uttalelse her. Hadde hun blitt truet i ett innlegg på forumet så hadde det vært en ting, men hun fikk jo ett brev i posten. Dette har ingenting med forumet å gjøre, og det kan være hvem som helst i Norge med tilgang på internett. Anonym poster: c092aec8f0e05facdfcdcb3348bc2fc5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144897315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. januar 2013 #17 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er ikke uenig med deg og jeg er heller ikke ute etter å fortelle hvor naiv Juliea har vært. Men det å vise nettvett og det å beskytte seg selv litt er aldri en dum ide. Verden er ikke perfekt, alle er ikke like snille og alle har ikke bare gode intensjoner. Du låser døra når du drar hjemmefra? De fleste av oss gjør det for å beskytte oss selv mot at noen skal ta seg inn når vi ikke er hjemme. Hver dag gjør vi små og store grep for å beskytte oss selv, for selv om det ikke er ofret sin feil så må vi ofte tenke oss om og så tar vi noen grep for å forsøke å forhindre at vi blir utsatt for kjipe hendelser. De fleste av oss utviser folkeskikk, vi tar oss ikke inn i hus selv om døra er ulåst og vi vet å oppføre oss. Men så har du dem som ikke gjør det, dessverre, og da må vi noen ganger tenke oss om. Poenget mitt er at vi nå har skrevet side opp og side ned om akkurat det, og blitt tuta ørene fulle om dette. Da synes jeg det er på tide å ta tak i det VIRKELIGE problemet etterhvert, nemlig hvordan enkelte tillater seg å oppføre seg mot andre på nett. Og hva slags stemning man ønsker å ha, hva vi skal godta og ikke. Og hvem sitt ansvar DET er. Etter min mening skal man selvsagt ha i bakhodet at det finnes gærninger overalt, men samtidig gir ikke det fripass til "lovløshet", hets og trusler. Med ytringsfrihet følger også et ansvar, et ansvar for å oppføre seg skikkelig, og får å si ifra når andre ikke gjør det. Vi skal _ikke_ glemme at det sitter mennesker bak nick og anonymknapp, og at det går an å ha heftige diskusjoner uten å ty til personangrep, kalle folk alskens stygge ting, si at man ønsker at barnet deres dør eller å true dem på annen måte. Veldig ofte blir stemningen på slike forum slik vi brukerne tillater den å bli. Og jo mer man godtar av grums, jo mer grums blir det. Folk hauser hverandre opp, og det blir liksom en slags frisone for dritt. Og i en slik "stemning" er det lett for at det skapes "galninger", dvs de tror de kan ture frem som de vil uten konsekvenser. Ansvaret for hvordan man har det her, det ligger hos oss, brukerne- vi har ansvaret for oss selv og hvordan vi opptrer overfor hverandre og å sifra når vi ser at urett begås-, moderatorene- som burde følge opp langt bedre enn de gjør idag-, samt eierne av forumet- som setter reglene for hva som tillates og bestemmer konsekvensene for dem som bryter dem. Jeg synes ærlig talt det er den veien debatten nå bør dreies- til dem med det egentlige ansvaret. Legg ansvaret for ulovligheter der det hører hjemme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144897963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. januar 2013 #18 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er fortsatt ikke uenig, men all den tid moderator ikke kan og ikke bør slette innlegg der vi selv forteller private og personlige ting om oss selv så kan ting som det vi har sett de siste dagene oppstå. Moderator kan ikke gå inn og beskytte hver og en av oss fra oss selv. De kan heller ikke kontrollere om andre brukere sitter og samler nøysommelig opp all info vi selv har lagt ut. Sist, men ikke minst: Moderator, Elin eller Klikk har ingen kontroll over det som skjer utenfor Dib / Bim. Og nettopp derfor ser jeg ikke helt hva moderator- og admin.gruppen kunne gjort i den saken og i lignende saker. Innlegg som sprer møkk og dritt burde de helt klart bli flinkere til å slette, men dette handler om noe langt mer og i et område vi selv må ta mer ansvar. Dersom jeg gjennom flere innlegg legger ut at jeg heter Marte, jeg bor på Sommarøya, jeg har et barn som heter Trine-Wibeke, at jeg jobber på den lokale Kiwi-butikken og legger ut link til leiligheten jeg har kjøpt, så er dette ting jeg frivillig legger ut og som moderator ikke har noe ansvar for. Det jeg ikke vet er at i Harstad så sitter det en dame som nøysommelig noterer ned all denne informasjonen jeg frivillig gir fra meg. Hun i Harstad noterer det ned og etter en tid så bruker hun all denne informasjonen til å skade meg. Har Klikk, Dib, Bim, Elin, Kari eller moderator noe ansvar i dette? Og hva er i såfall deres ansvar? Jeg klarer ikke helt å se det. Hvem som helst kan gå inn på disse sidene for å lese. Man trenger ikke være medlem, men man kan lese alle innlegg og alt som blir skrevet. Det betyr altså at også enhver idiot og enhver galning i landet kan lese alt vi skriver. Så det blir litt for "enkelt" å si at dette nettstedet skapet galninger. Det er nok like lite sant som å si at rock skaper drapsmenn. Jeg sier IKKE at man fortjener å få møkk fordi man er mer åpen på nett. Det jeg sier er at når man vet at ikke alle på nett har like gode intensjoner så er det lurt å passe litt på og man gjør lurt i å beskyttte seg selv som best man kan. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144898171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. januar 2013 #19 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er fortsatt ikke uenig, men all den tid moderator ikke kan og ikke bør slette innlegg der vi selv forteller private og personlige ting om oss selv så kan ting som det vi har sett de siste dagene oppstå. Moderator kan ikke gå inn og beskytte hver og en av oss fra oss selv. De kan heller ikke kontrollere om andre brukere sitter og samler nøysommelig opp all info vi selv har lagt ut. Sist, men ikke minst: Moderator, Elin eller Klikk har ingen kontroll over det som skjer utenfor Dib / Bim. Og nettopp derfor ser jeg ikke helt hva moderator- og admin.gruppen kunne gjort i den saken og i lignende saker. Innlegg som sprer møkk og dritt burde de helt klart bli flinkere til å slette, men dette handler om noe langt mer og i et område vi selv må ta mer ansvar. Dersom jeg gjennom flere innlegg legger ut at jeg heter Marte, jeg bor på Sommarøya, jeg har et barn som heter Trine-Wibeke, at jeg jobber på den lokale Kiwi-butikken og legger ut link til leiligheten jeg har kjøpt, så er dette ting jeg frivillig legger ut og som moderator ikke har noe ansvar for. Det jeg ikke vet er at i Harstad så sitter det en dame som nøysommelig noterer ned all denne informasjonen jeg frivillig gir fra meg. Hun i Harstad noterer det ned og etter en tid så bruker hun all denne informasjonen til å skade meg. Har Klikk, Dib, Bim, Elin, Kari eller moderator noe ansvar i dette? Og hva er i såfall deres ansvar? Jeg klarer ikke helt å se det. Hvem som helst kan gå inn på disse sidene for å lese. Man trenger ikke være medlem, men man kan lese alle innlegg og alt som blir skrevet. Det betyr altså at også enhver idiot og enhver galning i landet kan lese alt vi skriver. Så det blir litt for "enkelt" å si at dette nettstedet skapet galninger. Det er nok like lite sant som å si at rock skaper drapsmenn. Jeg sier IKKE at man fortjener å få møkk fordi man er mer åpen på nett. Det jeg sier er at når man vet at ikke alle på nett har like gode intensjoner så er det lurt å passe litt på og man gjør lurt i å beskyttte seg selv som best man kan. Jo, men det HAR blitt sagt allerede! Det er det jeg vil frem til, nå har vi "gnålt" om det i dagesvis, i tråd etter tråd, innlegg etter innlegg. Hvorfor kan vi ikke snakke om hvordan vi faktisk oppfører oss mot hverandre her, hva vi tillater oss og konsekvenser for uønsket oppførsel? HVorfor kan vi ikke snakke ansvaret vi alle har for at det er ok her inne, og de som slenger dritt får svar på tiltale og større konsekvenser enn de får idag? Jeg mener det absolutt er på tide med en ordentlig debatt og bevisstgjøring rundt dette, hvordan vi tillater folk å holde på her inne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144898911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. januar 2013 #20 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er fortsatt ikke uenig, men all den tid moderator ikke kan og ikke bør slette innlegg der vi selv forteller private og personlige ting om oss selv så kan ting som det vi har sett de siste dagene oppstå. Moderator kan ikke gå inn og beskytte hver og en av oss fra oss selv. De kan heller ikke kontrollere om andre brukere sitter og samler nøysommelig opp all info vi selv har lagt ut. Sist, men ikke minst: Moderator, Elin eller Klikk har ingen kontroll over det som skjer utenfor Dib / Bim. Og nettopp derfor ser jeg ikke helt hva moderator- og admin.gruppen kunne gjort i den saken og i lignende saker. Innlegg som sprer møkk og dritt burde de helt klart bli flinkere til å slette, men dette handler om noe langt mer og i et område vi selv må ta mer ansvar. Dersom jeg gjennom flere innlegg legger ut at jeg heter Marte, jeg bor på Sommarøya, jeg har et barn som heter Trine-Wibeke, at jeg jobber på den lokale Kiwi-butikken og legger ut link til leiligheten jeg har kjøpt, så er dette ting jeg frivillig legger ut og som moderator ikke har noe ansvar for. Det jeg ikke vet er at i Harstad så sitter det en dame som nøysommelig noterer ned all denne informasjonen jeg frivillig gir fra meg. Hun i Harstad noterer det ned og etter en tid så bruker hun all denne informasjonen til å skade meg. Har Klikk, Dib, Bim, Elin, Kari eller moderator noe ansvar i dette? Og hva er i såfall deres ansvar? Jeg klarer ikke helt å se det. Hvem som helst kan gå inn på disse sidene for å lese. Man trenger ikke være medlem, men man kan lese alle innlegg og alt som blir skrevet. Det betyr altså at også enhver idiot og enhver galning i landet kan lese alt vi skriver. Så det blir litt for "enkelt" å si at dette nettstedet skapet galninger. Det er nok like lite sant som å si at rock skaper drapsmenn. Jeg sier IKKE at man fortjener å få møkk fordi man er mer åpen på nett. Det jeg sier er at når man vet at ikke alle på nett har like gode intensjoner så er det lurt å passe litt på og man gjør lurt i å beskyttte seg selv som best man kan. Jo, men det HAR blitt sagt allerede! Det er det jeg vil frem til, nå har vi "gnålt" om det i dagesvis, i tråd etter tråd, innlegg etter innlegg. Hvorfor kan vi ikke snakke om hvordan vi faktisk oppfører oss mot hverandre her, hva vi tillater oss og konsekvenser for uønsket oppførsel? HVorfor kan vi ikke snakke ansvaret vi alle har for at det er ok her inne, og de som slenger dritt får svar på tiltale og større konsekvenser enn de får idag? Jeg mener det absolutt er på tide med en ordentlig debatt og bevisstgjøring rundt dette, hvordan vi tillater folk å holde på her inne. Igjen: Jeg er ikke uenig, men jeg tror ikke du ser helt hva jeg mener, og jeg mener fortsatt at vi alle må utvise nettvett, så jeg velger å avslutte denne debatten for min del. Jeg skjønner at debatten omkring nettvett ikke er ønskelig akkurat her og nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144899024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2013 #21 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er fortsatt ikke uenig, men all den tid moderator ikke kan og ikke bør slette innlegg der vi selv forteller private og personlige ting om oss selv så kan ting som det vi har sett de siste dagene oppstå. Moderator kan ikke gå inn og beskytte hver og en av oss fra oss selv. De kan heller ikke kontrollere om andre brukere sitter og samler nøysommelig opp all info vi selv har lagt ut. Sist, men ikke minst: Moderator, Elin eller Klikk har ingen kontroll over det som skjer utenfor Dib / Bim. Og nettopp derfor ser jeg ikke helt hva moderator- og admin.gruppen kunne gjort i den saken og i lignende saker. Innlegg som sprer møkk og dritt burde de helt klart bli flinkere til å slette, men dette handler om noe langt mer og i et område vi selv må ta mer ansvar. Dersom jeg gjennom flere innlegg legger ut at jeg heter Marte, jeg bor på Sommarøya, jeg har et barn som heter Trine-Wibeke, at jeg jobber på den lokale Kiwi-butikken og legger ut link til leiligheten jeg har kjøpt, så er dette ting jeg frivillig legger ut og som moderator ikke har noe ansvar for. Det jeg ikke vet er at i Harstad så sitter det en dame som nøysommelig noterer ned all denne informasjonen jeg frivillig gir fra meg. Hun i Harstad noterer det ned og etter en tid så bruker hun all denne informasjonen til å skade meg. Har Klikk, Dib, Bim, Elin, Kari eller moderator noe ansvar i dette? Og hva er i såfall deres ansvar? Jeg klarer ikke helt å se det. Hvem som helst kan gå inn på disse sidene for å lese. Man trenger ikke være medlem, men man kan lese alle innlegg og alt som blir skrevet. Det betyr altså at også enhver idiot og enhver galning i landet kan lese alt vi skriver. Så det blir litt for "enkelt" å si at dette nettstedet skapet galninger. Det er nok like lite sant som å si at rock skaper drapsmenn. Jeg sier IKKE at man fortjener å få møkk fordi man er mer åpen på nett. Det jeg sier er at når man vet at ikke alle på nett har like gode intensjoner så er det lurt å passe litt på og man gjør lurt i å beskyttte seg selv som best man kan. Jo, men det HAR blitt sagt allerede! Det er det jeg vil frem til, nå har vi "gnålt" om det i dagesvis, i tråd etter tråd, innlegg etter innlegg. Hvorfor kan vi ikke snakke om hvordan vi faktisk oppfører oss mot hverandre her, hva vi tillater oss og konsekvenser for uønsket oppførsel? HVorfor kan vi ikke snakke ansvaret vi alle har for at det er ok her inne, og de som slenger dritt får svar på tiltale og større konsekvenser enn de får idag? Jeg mener det absolutt er på tide med en ordentlig debatt og bevisstgjøring rundt dette, hvordan vi tillater folk å holde på her inne. Fordi ingen psycho, truende stalker ville vært interessert i å delta i en sånn diskusjon, eller blitt engasjert i den, eller latt seg affisere av den. Det ville vært poengløst, da det ville blitt en tråd der alle var skjønt enige om at alle burde oppføre seg bra, og ikke noe mer. Det er jo eventuelt bare å starte debatten, og se hvor mange som engasjerer sg og om de har noen effekt. Jeg tviler. Og hva slags konsekvenser skulle det vært for de som slenger dritt? Så sant de ikke gjør noe ulovlig som kan anmeldes, så får man ikke gjort noe som helst. Poenget her er at man kan ikke ta ansvar for andre enn seg selv. Anonym poster: 8ae40b98bd0a8add0e5e485ad590a933 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144899801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2013 #22 Del Skrevet 7. januar 2013 Her var det pinlig stille fra moderatorene gitt Anonym poster: 2dbd129d057804beacb83b45f5fab0da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005496-jeg-syns-dere-kan-g%C3%A5-ut-med-en-utalelse-her-inne/#findComment-144906395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå