Gå til innhold

2. svangerskapskontroll hos fastlege

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke det er vanlig med GU-undersøkelse under graviditet! Men kanskje noen gjør det likevel :)

Jeg trodde det var vanlig jeg, men kanskje ikke om man har vært på det før? :P (Sjekke livmortapp og sånn).

Var min første GU, så vet ikke helt.

Tror det er ganske stor forskjell på hva de gjør fra kontroll til kontroll. Jeg feks. hadde min første kontroll når jeg var 8 uker på vei, og da tok jeg alle blodprøver osv. "Andre kontroll" var igår, ordinær ultralyd. Neste kontroll blir vel sikkert rundt uke 24, hvis jeg ikke trenger noe før det (ihvertfall når jeg ser på det skjemaet over hvilke uker man "skal" ha kontroll :) )

Er stor forskjell på hvor mange kontroller folk går på, når de har 1 kontroll osv, så det spørs nok på det hva legen gjør og sjekker :)

Annonse

Det ble bare blodprøver, rekvisisjon til fysioterapi og en del prating om hva som skal skje fremover med glukosebelastningstest, fødested osv. :)

Fastlegen hadde dessverre ikke doppler.. Så håper min kommer snart i posten. Men fikk klar beskjed om jeg begynte å blø igjen så måtte jeg ringe med en gang til sykehuset.

Var på første sv. kontroll i dag jeg, 12+1. Alle blodprøver ble tatt og urinprøve. Så klemte han for å kjenne etter hvor livmoren lå, men jeg glemte å spørre om hva han fant ut av.

Jeg / han får svar på prøvene om 10 dager og så søker han fødeplass.. så blir jo bare tiden av veien for ordinær ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...