Gå til innhold

Åpne sår= feil sugeteknikk?? Eller annen grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et lite åpent sår på venstre bryst på mandag. Gikk ned på HS for å sjekke sugeteknikken til min sønn. Helsesøster sier han ammer rett,samme gjorde de på sykehuset. Han fikk sånn skryt for at han gapet høyt opp og fikk mye bryst i munnen. I tillegg er brystvorten rund og peker fremover etter amming.. De to første ukene ammet jeg i samme stilling grunnet vondt å sitte,men den siste ilene har jeg variert stillingene. Såret har blitt verre først denne uken. Er det noe med sugeteknikken? Vi blir i tillegg behandlet for Trøske,blitt det i 1 1/2 uke nå.. KN Trøske gi åpne sår?

Fikk beskjed at så lenge trøsken er der,vik ikke såret gro...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøsken kan gi sår ja.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at baby hadde rett sugeteknikk (han kunne gapt over mer, men det så greit ut, sa barselpol), men fikk sår. Ammet med skjold i en mnd på den ene puppen for at det skulle gro.

Amming altså, det er en tøff jobb.. Men det er jo veldig ok når det funker.

Skrevet

Nå er du fin igjen? Synes ikke ammeskjold funker så bra.. Begynner med ammeskjold men tar det av da det virker som han ikke klarer å få tømt brystet skikkelig.

Skrevet

ja, helt fin igjen nå. Det tar ganske mye lenger tid å få tømt brystet med ammeskjold, og noen må pumpe for å få ut siste rest (jeg trengte ikke det).

Skrevet

Høres ut som at du har fått sopp/trøske. Ville behandlet med canesten på brystvorta. Jeg fikk åpent sår med forrige barnet og det var pga sopp/trøske.

Skrevet

Blir behandlet for Trøske.. Blitt behandlet i 1 1/2 uke nå,men såret har først kommet den siste uken. Hvor lang tid tok det for at såret grodde?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ikke amme på det brystet jeg hadde sår. Vasket med klorhexidin, pumpet og så smurte jeg med canesten. Var vel ca en uke som jeg ikke ammet på det brystet tror jeg, og da grodde såret fint. Hadde satt seg infeksjon i såret jeg hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...