Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 4. januar 2013 #1 Skrevet 4. januar 2013 Stakkars gutten min på 8 år han er full av vannkopper, og det klør og klør. Bruker eurax og han har fått noe allergi tabellet, noe lignene Zyltec. Har dere noe å anbefale?
mamman til to gutter Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Vi brukte en spray i adermaserien. Husker ikke hva den heter, men de vet det sikkert på apoteket hvis du spør der. I tillegg er det mange som anbefaler hvitvask. Det brukte jeg selv da jeg hadde vannkopper, men den var mer klinete og vanskeligere å få bort igjen enn den sprayen.
tigergutt<3 Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Vi fikk kjøpt en skum i Sverige som hjalp mye. Husker ikke hva den het. Men den lindret helbredet og hindret betennelse.
Madolyn Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Vi brukte en spray i adermaserien. Husker ikke hva den heter, men de vet det sikkert på apoteket hvis du spør der. I tillegg er det mange som anbefaler hvitvask. Det brukte jeg selv da jeg hadde vannkopper, men den var mer klinete og vanskeligere å få bort igjen enn den sprayen. Muligens Aderma Drying Spray Face and Body. Jeg fikk den når jeg hadde et utslett som klødde helt vilt mye (pityriasis rosea). Syns vel at den lindret litt. Jeg brukte også Hvitvask, syns også at den hjalp littegranne. Kjøpte begge på apotek. Jeg prøvde med dusjer og bad men utslettet mitt klødde bare verre da... Men muligens kan gutten din oppleve lindring i dusjen? Ellers kunne jeg godt ha tenkt meg en aloe vera kjølende gelè når det sto på som verst.
Gjest MaJo0812 Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 God gammeldags hvitvask fra apoteket ta på prikkene med bomullsdott, eller bare fingeren. Kjennes kaldt og kløstillende.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Aderma Cytelitum spray. Eller hvitvask. Xylocain kan brukes på blærer som klør, men ikke i åpne sår.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Og du må bare kline det på så ofte gutten din trenger det.
Nimas Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Hos oss var det enorme mengder av hvitvask spray, aderma sin, andre kremer. Men det tok liksom ikke god nok hjelp i, han hadde skikkelig masse utbrudd på bein og innafor bleien. Endte med legevakt, og zyrtec dråper som hjalp.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 6. januar 2013 #9 Skrevet 6. januar 2013 1 - Bade i badekar (UTEN såpe!!) - Gjerne litt kaldere vann enn du bruker til vanlig. 2 - Aloe Vera gel!!!!
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Altså smøre med Aloe Vera gel etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå