Gå til innhold

slette anonymforum?

Anbefalte innlegg

I riktig gamle dager fantes det ikke noe anonymforum. Det er stort sett på anonymforum det er aktivitet nå, men hjelpes, for en aktivitet.

Når folk her går så langt som å sende trusler, og true barn av brukere her inne, da har det gått for langt.

I tillegg er modereringen under enhver kritikk, moderatorer sletter innlegg i hytt og pine, tilsynelatende helt uten tanke. Innlegg som hetser folk blir stående i timesvis.

Jeg synes faktisk at hele anonymforum bør slettes. Man er anonym med nick også, om man ikke velger å legge ut personlig informasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005436-slette-anonymforum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Men de gamle dagene hadde anonymitetsmulighet på skravle. Og for å få gørra samlet et annet sted opprettet man anonym og tok bort muligheten fra skravle. Nå er skravle dau som ei sild, og kunne antakelig opphørt å eksistere uten at særlig mange brydde seg...

Kan love deg at hele forumet sikkert hadde dødd om man tok vekk muligheten til å være anonym. Anonymforumet er hele grunnen til at jeg er her. (Og nei, jeg er ikke stygg med noen)

Det man trenger er bedre moderatorer. Og enkelte trenger tykkere hud (Snakker ikke da om trusler og denslags)

Anonym poster: fbdef8f21e30b7d7e87230f69e08e83c

Man opprettet anonymforum fordi kranglingen på kranglesiden tok helt av, og fjernet derfor muligheten til å være anonym der.

Bedre moderering har vært etterlyst lenge, uten at det skjer særlig.

Mange svarer ordentlig selv om de er anonyme, men mange tillater seg de utroligste ting fordi de kan hjemme seg. Når folk er bånn ulykkelige og skriver om det, får de svar som ser ut som om de er produsert av 14- åringer.

Så lenge slike ting ikke får konsekvenser vokser det frem en skikkelig ukultur av at dette er greit.

Litt må man tåle, det er jeg helt enig i, men ikke alt.

Det blir ikke færre trusler eller psyke mennesker fordi om en fjerner annonymforumet.

Jeg er annonym 98% av tiden, fordi selv om en er forsiktig så er det lett å identifisere en med nick.

Skulle annonymforumet forsvinne så tror jeg nesten siden kan legges ned.

Stemmningen er forøvrig mye bedre her enn f.eks på Kvinneguiden.

Anonym poster: 01cb63d0e48d167bec31cc74da3bee63

Innimellom all uhyggen kommer man over et og annet anstendig innlegg også. Jeg tenker det er viktig å ha er forum der man kan være HELT anonym for svært sensitive spørsmål og problemstillinger man helst ikke vil vedkjenne seg, men som man tydeligvis har til felles med mange andre; slik det faktisk viser seg når man poster dem anonymt. En del av disse trådene er ganske underholdende. Ulempen er at situasjonen kan utvikle seg til personhets og krenkelser av enkelt individer på en særs utilbørlig måte. Dette kan søkes unngått ved å senke terskelen noe før moderering.

Endret av Irene Adler

Annonse

Men hvorfor slette anonymforum når det åpenbart er der folk ønsker å være? Det er jo bare å la være å henge der hvis man ikke liker det... Og da kan fremdeles de som trives der inne være der.

Anonym poster: d5c01c65b77515cfdb23d7ed760430c9

Gjest ronja røverdatter

I riktig gamle dager kunne man være anonym over alt, man trengte ikke å være registrert bruker en gang, om man ikke ønsket det..... Det var ikke noe mindre dritt-slenging og småtøffe 14 åringer eller 50 åringer + / - som laget gørr her den gangen.

Om man synes at anonymforumet er så galt, så er det vel bare å bruke de andre forumene.

Synes ikke anonymforum skal slettes. Synes da heller moderator får være flinkere til å fjerne hetsing fortere.

På anonym kan man spørre om ting som er flaut osv uten at noen får vite hvem du er. Jeg som er såpass aktiv her inne vil heller ikke spørre, eller svare på personlige ting med mitt nick siden jeg da blir kjent igjen som aktiv bruker. På personlige ting ønsker jeg å kunne svare anonymt dersom det blir for personlig/intimt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...