Gå til innhold

Noen som har blitt FRISK fra angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså at angsten ble borte, ikke bare at du lærte deg å leve med den?

Hvordan ble du kvitt den?

Anonym poster: d0f95a445777c6e352ceb1f25aa49906

Fortsetter under...

Skrevet

det kommer jo sikkert litt an på grad og hva som trigger den.. jeg hadde sosial angst. typ ikke få puste, bli kvalm, svette, osv.. etter mye utsetting for det, kan jeg helt ærlig si at angsten er 100% borte. jeg kan såklart ble nervøs om jeg skal møte nye mennesker, men det er mer normalt enn den angsten. en må jo finne ut hva som trigger angsten, også jobbe lenge med å overbevise seg selv og erfare at det ikke er noe farlig. (med unntak av dødsangst, den skal ikke erfares, men kanskje finne og bli glad i det man har her i livet)

Anonym poster: b48a204d12ce6d2ced47803e22109808

Skrevet

Jeg har slitt med agorafobi med panikkanfall i cirka to år. Jeg var stort sett aldri ute av leiligheten, var rett og slett livredd for det aller meste. Fungerte ikke sosialt, og mistet mesteparten av vennene jeg hadde. Var på randen til å avslutte livet mitt på den tiden, men hadde heldigvis en god venninne som krevde at jeg ba legen min om hjelp.

Har nå i ettertid hatt en innleggelse og jobbet mye med meg selv. Var der i ca 4 uker og holdt på med eksponeringsterapi og kognotiv terapi og er nå 100 % frisk :) Men går fast til psykolog for å ikke gå tilbake til sånn det var. Livet mitt endret seg etter dette, nå har jeg verdens beste mann og en nydelig liten datter som virkelig gjør livet verdt å leve!

Så det er mulig så lenge du er villig til å jobbe med angsten! Send meg gjerne en PM om du lurer på noe mer :)

Skrevet

Har forresten lest en plass at 9 av 10 med angstplager blir helt friske etter behandling! Så det er håp! :)

Skrevet (endret)

Ja, jeg er helt frisk fra angsten. Jeg var så dårlig at jeg gikk på medisiner og ikke gikk ut døra på flere uker i perioder. Hadde angst til og fra, dårlige og bedre perioder over 4 års tid. Jeg var så dårlig at jeg trodde ikke det var mulig å bli frisk, tenkte at livet bare var noe jeg måtte komme meg igjennom - ingen glede. Gikk til psykolog, det hjalp noe og jeg ble kvitt panikkanfallene og kunne begynne å leve tilsynelatende normalt med studier og jobb. Men den generelle angsten satt i lengre, angsten for å ikke være flink nok, god nok og angst for å ikke bli likt av alle. Jeg var så plaget, selv om jeg utad var " frisk" ettersom jeg tilsynelatende fungerte. Men fungere var alt jeg gjorde. Orker ikke legge ut her om hva som gjorde at jeg ble frisk, da det er nokså personlig og historien kan kanskje bli gjenkjent.

Men jeg kan med hånden på hjerte si at jeg er frisk, lykkelig og har det så godt som jeg aldri noensinne hadde forestilt meg at jeg skulle få det! Du kan sende meg en PM hvis du vil, så kan jeg fortelle deg hva som gjorde at jeg ble frisk.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Altså at angsten ble borte, ikke bare at du lærte deg å leve med den?

Hvordan ble du kvitt den?

Anonym poster: d0f95a445777c6e352ceb1f25aa49906

Psykolog og å ut i samfunnet og face det jeg var redd (sosial angst, navlen min og nåler). Det var en svett måned den måneden jeg ordna meg jobb på den gang norges største kjøpesenter, og tok hull i navlen og øret, men etter det har jeg jobbet på en MAC butikk på kjøpesenter og holdt foredrag om makeup for en mengde jenter.. Du MÅÅÅÅÅ stå i det og gjøre det du er redd for, bli vant til å gjøre det og finne ut at det slett ikke er farlig eller deg det er noe galt med! :)

Anonym poster: 970ee3372e3e7c82750b24cb2c236fcb

Annonse

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alt her på tråden, men for å svare på spørsmålet så ... ja... :-)

Anonym poster: d46cc6503192daacbff30d0ce105a652

Skrevet

Jeg hadde panikkangst og sosialangst.

Det har vært mye arbeid (måtte møte frykten), men jeg er idag frisk.

Anonym poster: 2ed7f92df02a974fbfe0dab3eedc9198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...