Gå til innhold

6 mndr nekter å sovne uten puppen *lei*

Anbefalte innlegg

en liten utblåsning.. er bare så UTROLIG lei av at lillemor nekter å sove uten puppen.. går greit med turer i vogn, da sover hun, men jeg kan da ikke gå tur heller hele tiden.. er så utrolig sliten om dagen og takler skriking ekstremt dårlig.. så da blir det også til at puppen kommer fort frem, også om natta.. hvis ikke blir det bare vræling.. får ikke lagt henne heller, før jeg selv skal legge meg for hun våkner så fort jeg går eller ikke lenge etter... LEI LEI LEI!!!!!!!!!!!!!!! skulle gitt mye for at hun tok smokk, har prøvd siden hun ble født og prøver fortsatt, men nei..skal ikke ha!!

Fortsetter under...

Har ei snuppe her også som nekter å sove uten puppen. Holder på hele kvelden, og hun sovner ikke før 03 på natta. Blir gal av det. Hun er bare 9 uker, men jeg skal prøve å venne henne av med det slik at hun kan sovne av seg selv. Her er det heller ikke snakk om å ta smokken. Den kommer ut med en gang........

Så jeg håper du får noen gode svar her ;)

Samme her!

Lillebror på 3mnd elsker pupp, og kjølige og mørke rom-bort fra støy.

Ikke direkte barnevaktvennlig baby.

Har hørt at det å fjerne pupp idet babyen sovner, ha en gas,,klut med mammasvette tett ved babynese. Dessuten skal det være godt for søvn med varm bad og babymassasje.

Men ikke vet jg. Lemper bare frem puppen :)

Her har vi det også sånn, med lille snuppis på 7,5 måneder, og storesøsteren (nå 4), var også likedan. Vi jobber fortsatt med å få i smokken, for den kan bli reddende for hele situasjonen! Storesøster tok den til slutt da hun var 6 mnd, så fortsett å prøv; plutselig sitter den!:-) Jeg fikk forresten et tips her inne om å prøve Natursutten, og den skal prøves!

Sånn er snuppa mi på straks 7 mnd og! Kvar lur på dagen må eg fram med puppen, og det samme på kvelden. Viss ho ikkje får pupp, eller Gud forby vi gjer ho smokk, skrik ho så voldsomt at ein skulle jo tru vi drap ho!! Det verste er jo faktisk at ho klarte å sovne utan pupp i si eiga seng et par mnd, så snudde det igjen! Vanvittig frustrerende, for oss mammaene får jo ikkje gjort noko anna....

Akkurat som å høre min situasjon! Mi jente er 5,5 mnd! om kvelden sovner ho ikke før ho får ei flaske men NAN ellers pupp!! Men føler å jeg strever livet av meg for å få ho til å sove! enten ut på tur eller m pupp! men ho våkner SÅÅ fort hvis jeg prøver å bevege meg for å legge ho i senga eller vogna! trøtt som en dupp som ho er..hvorfår ikke sove!!?? godt å se flere har det sånn da selvom det er kjipt!! Få håpe det bedrer seg!! ;)

Annonse

Har ei på 4,5 mnd som behandles for KISS og hun er særs dårlig på å roe seg selv, så her har det vært byssing og bæring og pupping til den store gullmedalje. Legger seg fremdeles samtidig med oss, for jeg orker ikke bruke hele kvelden på å sitte på soverommet å amme..tar selvfølgelig ikke smokk, men har ikke gitt opp ennå..leiter febrilsk etter noe å sutte på når hun skal sove, men får rett og slett ikke til teknikken...sukk. Men har akkurat montert ei hengevugge i stua og der sovner hun hvis vi vugger intenst, og så puffer litt halvhjerta når ho sover. Det er gull, så får mor slappet av litt og sett på tv om kvelden... Førstemann ville forresten heller aldri ta smokk, rart det der...

Kanskje det er verdt å prøve den natursutten, den skal jeg kjøpe, takk for tips :)

Godt å høre at det ikke bare er meg som har det slik. Jeg vet at det går over, har jo en fra før, men det er bare såå slitsomt, og som andre sier, skulle gjerne fått brukt tiden på noe annet!

Her er det også sånn på kvelden og hun er 8,5 måneder...Hun bruker smokk hun da men på kvelden og natta så må hun sovne med puppen i munnen..På dagtid går det helt fint,da sovner hun i vogna med smokk.. Er også lei,men har ikke orket å ta opp kampen enda for det blir bare vræling og hun holder det da gående i ca 3 timer om hun ikke får pupp :(

Hvor får en tak i den natursutten? Er desperat eg og. Min er 7 mnd og vil ammes i søvn. Våkner opp til 5-6 ganger om natta og skriker etter pupp. Trur jeg har prøvd alt snart.

Her feks: http://www.mammabutikken.no/mobile/index.php#pro_181

Hvis du googler natursutten kommer det opp flere steder som selger den. :)

Hørtes ut som min situasjon. Det er bare å prøve med smokken, for plutselig å tar dem smokken. Vesla mi ville ikke ta smokken og var på puppen i 2-3 timer hver kveld og så sovne ved puppen. Jeg bruker fortsatt skjold ved amming, så jeg ble brukt som smokk. Så en dag tok hun plutselig smokken og Gud for et suge behov hun hadde. :P Hun var vant med å sovne ved puppen eller at jeg holdt og bysset henne. Men vi begynte å legge henne tidligere. Ammet henne og så roet henne ned i fanget i stua. Dempet lyd og lys. Så gikk inn på rommet og satt å kosa litt før jeg la henne i sengen sin. Holdt hånda på brystet hennes og bysset henne. Tok inn smokken hver gang hun tok den ut. Var sutring den første kvelden og går bedre og bedre for hver dag. Synger også nattasanger. Har prøvd noen andre rutiner, men denne funker fint for oss. Vesla blir straks 6 mnd.

I dag tok vesla smokken i 5 sekunder....ny rekord uten å brekke seg. Jeg har prøvd en sånn Nuk sutt som er liten og tuppen går oppover. Ser ut som om den kan fungere etterhvert. Håper på det ;) Ser at hun koser seg med suttekluten også men hun får ikke ordentlig tak på den ennå så hun blir fort sint. Tør ikke la henne ligge alene med noe hun kan bli kvalt av heller.......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...