Mamma&skatt Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Tenker da i løpet av en normal dag. Her går det i grøt, velling, fruktmoser, "skumpinner" slike av mais og hirse, og middagsglass ( mest fordi mini er middagssulten før vår middag er klar) føler han får mye alt mat, men er litt usikker på hva som er vanlig å gi i den alderen.. hender han får litt brødskive også. Er det mange som gir grønnsaksmos til lunsj? Huff, er vanskeligere enn jeg trodde dette
Mamma&skatt Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 3. januar 2013 Skulle stå søt mat, ikke "ALT"
Ikkesåallerværst Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Min på åtte måneder spiser ikke så mye. Ca en halv dl hirsegrøt på formiddagen, og ca en dl gulrotmos på ettermiddagen. Han har fått mange forskjellige smaksprøver, men får skikkelig magevondt av det meste.. Han får også bittesmå brødbiter når vi spiser det og frukt i babyfeeder. Det er et vidt spenn av hva som er vanlig. Noen spiser tre fulle måltider, noen spiser skive, mens andre omtrent fullammes til de er året. Hvis han ikke sliter med magen og får i seg melk, ville jeg bare fortsatt å stimulere matgleden hans .
Ikkesåallerværst Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Hvordan søt mat? Grøt? Lag grøten selv. Hvis han takler brød, takler han sikkert havregrøt også. Du kan lage grøt på alle konsorter, men havre har mest jern.
Vogndilla Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Min på 8mnd spiser grøt, middag, 2 flasker melk, brødskive og avogtil fruktmos iløpet av en dag. Når hun spiser hva varierer veldig, noen ganger skive til lunsj, noen ganger middag osv...
Virvelvinden Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Min på 7 mnd spiser følgende: Ammes sånn ca 6 Grøt full porsjon rundt 8 Ammes og Fruktmos, ganske stor porsjon, lager som regel selv, kl 12 Forsøker å amme mellom frukt og middag, ikke alltid interessert. Middag, hjemmelaget, porsjon som kjøpeglass ca, kl15-16 Ammes mellom middag og grøt, hvis baby vil Grøt ofte mer enn vanlig porsjon kl 1830. Gir vann til alle måltider, hun drikker endel. Det varierer hvor mye melk hun får i seg ved amming, så litt usikker på om hun får nok melk.
trollemor86 Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Min er straks 7 mnd å vår dag er slik: Mellom 6 og 8, ammes i senga 8, grøt av 120 ml vann (litt senere om vi sov lenge da) 11, babyyoughurt ca halvt glass og gjerne noen små brødbiter 14, middag spiser mellom 1/2 og 1 glass 16:30, grøt, 150 ml vann 17:30 ammes og legges for natta Han får også melk innomellom om han har lyst. Vet tydelig å vise om han vil så han styrer det selv.. Matmons? Uten tvil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå