Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jenter! Jeg leiter og leiter i forumet her men finner ikke svarene jeg vil ha. Skal inn til første samtale (?) om ivf nå i januar. Har tatt blodprøvene som skulle tas. Men jeg lurer på så mye.. feks hva skjer første gangen? Hva er den egentlige gangen i dette med medisiner - hvor lenge før det "skjer noe"? Tar man medisiner i forhold til syklusen, altså 14 dager - så uttak av egg? Trenger virkelig litt opplysning, klarer ikke vente helt til jeg har en lege foran meg :) Håper noen vil dele med meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005371-nybegynner-trenger-ekspertr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For oss var samtalen mye info om det som skulle skje fremover. Vi fikk vite om våre rettigheter, at vi fikk 3 forsøk, hva som skulle skje med medisineringen, hvem vi skulle ringe osv osv osv.. Masse masse info! De tok en innvendig ul og sjekket eggstokker, og så sjekket de kalenderen, når de hadde tid til å ta imot oss for behandling.

Vi skulle så ringe neste gang jeg fikk mensen. Dette skjedde selvsagt midt i påsken, da de var stengt, så da måtte jeg vente på neste. Fikk mens, og ringte dem på sykehuset, og satte deretter igang på medisiner. Hadde kort regime, så da ble det 5 -7 dager med hormonsprøyter. Var til innvendig ul en gang, for å se hvordan eggposene så ut, og kom inn igjen til egguttak litt over en uke etter medisinstart. 2 dager etter uttak var det inn igjen for å sette inn et befruktet egg.

:) Gullfuglen ble skutt på første forsøk!

Samme fremgangsmåte her også. Ringte inn neste mens etter samtalen, og startet deretter med medisiner. Jeg hadde langt regime og gikk først på nesespray i ca 30 dager, deretter sprøyter i 10 dager. Så ble det eggløsningsspøyte, og uttak 2 dager etterpå. Og innsett to dager etter det. Også her satt det på første forsøk, og fikk en velskapt gutt i 2010.

Er nå gravid med tvillinger etter nytt forsøk:-). Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei RTL, dette blir spenndende :)

Jeg har hatt to egguthentinger, ble vellykket befruktning bare første gang, men ble ingen resultet av det. Siden jeg har pcos ble syklusen bestemt av medesin (tabbeletter, husker ikke navnet) Hadde lang behandling med hormonsprøyter begge gangene, var på innvendig ul flere ganger begge gangene. Der sjekker de eggposene. I mitt tilfelle har legene måtte prøve seg frem gradvis for å finne rette doseringen av medesin. Det kommer sikkert litt ann på grunen for ivf, og er nok inviduelt dette også. De sa til meg, at ingen kvinner er like, derfor finnes det ingen fasit svar. Har en pauseperiode nå da. Samtalen er veldig intresang, og gir mye info. Ikke vær redd for å spørre etter alt du lurer på.

Lykke til :)

Har dere ikke fått skriftlig informasjon fra klinikken? Husker vi fikk et hefte med informasjon om ulike metoder og lignende.

Hadde kort regime sist, da gikk jeg på sprøyter i to uker før el-sprøyte. Nå har jeg gått på spray i halvannen uke. Håpet å starte med sprøyter i slutten av uka, men tror det må utsettes noen dager. Er, som sagt over, vanlig å gå på medisiner i ca en måned med langt regime.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...