Gå til innhold

Findus fiskegrateng til 1åring da..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt dette til gutten min på 1 år og 2 mnd ved flere anledninger, har ikke tenkt over saltinnholdet..:/

Burde jeg slutte med det?

Anonym poster: 7060e9a5b66a7ef62f146b499af2e73d

Skrevet

vi har det i barnehagen innimellom også og der er minste 1 år, tror ikke det gjør noe en skjelden gang

Skrevet

Jeg har gitt begge mine barn vanlig kost fra ca. 1 års alder.

Skrevet

Det fikk min datter når hun var 10 mnd, og har fått det flere ganger etter det. Det er jo vanlig kost, så hvorfor ikke? :-)

Skrevet

En gang i blant er vel OK?

Anonym poster: 2a50cb0b2de5fb040118e03d64fea596

Skrevet

Kan du ikke lage fiskegratengen selv da? Er jo ikke akkurat vanskelig og går fortere enn ferdigfiskegrateng. Og så smaker det godt, ikke minst

Skrevet

Hvis det er salt i den ville jeg ikke gitt den. Og findus er ikke definisjonen på vanlig kosthold. Du kan lage den selv uten salt :)

Anonym poster: 600fbe388acc34d09eb4692785c539f3

Skrevet

Lag din egen.. Mye bedre og sunnere...

Anonym poster: 3c8efe1eb8faf2c6f0fa8d291a2f1665

Skrevet

Findus fiskegrateng er vel vanlig å ha som middag? Da er det vel vanlig kost? Er ikke Toro brunsaus vanlig kost det heller da? Eller lager dere alt fra bunn av?? Jeg gidder ikke i en hektisk hverdag å stå og kokkelere alt fra bunn av. Nei, ære være Toro.

Anonym poster: 4bbfc989d77a7844e34c4dbd352664bd

Skrevet

Det tar jo ikke akkurat noe lenger tid å lage saus fra bunn av sammenliknet med posesaus da :P

Vi lager alt fra bunnen. Lager ofte store porsjoner og fryser ned til dager hvor vi har det veldig travelt. Da vet jeg hva vi får i oss og maten smaker bedre. Det at hjemmelaget mat tar lang tid er bare tull

Skrevet

Findus fiskegrateng er vel vanlig å ha som middag? Da er det vel vanlig kost? Er ikke Toro brunsaus vanlig kost det heller da? Eller lager dere alt fra bunn av?? Jeg gidder ikke i en hektisk hverdag å stå og kokkelere alt fra bunn av. Nei, ære være Toro.

Anonym poster: 4bbfc989d77a7844e34c4dbd352664bd

Nei, gud er du gal?!? Toro er ikke vanlig (eller akseptabel) kost ifølge DiB-damene! Her skal selvfølgelig alt lages fra bunnen av!

Skrevet

Det tar jo ikke akkurat noe lenger tid å lage saus fra bunn av sammenliknet med posesaus da :P

Vi lager alt fra bunnen. Lager ofte store porsjoner og fryser ned til dager hvor vi har det veldig travelt. Da vet jeg hva vi får i oss og maten smaker bedre. Det at hjemmelaget mat tar lang tid er bare tull

Vel, ikke alle har interesse eller ork til å lage alt fra bunn. Jeg har faktisk ikke TID til det. Med full jobb, to unger og en til på veg som gjør at jeg er utslitt, treninger for barna +++, så har jeg faktisk verken tid eller ork. Frister overhode ikke å stå ved grytene en time kl 9 på kvelden etter at man har vært på jobb, hentet unger, kjørt eldste på trening og vært der i 1,5 time, kommet hjem, vasket klær, laget kvelds til ungene, ryddet, lest for ungene/badet dem og lagt dem. Da kollapser man i sofaen istedet for å gjøre enda mer husarbeid, dvs matlaging.

Anonym poster: 3ae106c2ada68f898b0fee00d91caeb0

Skrevet

Jeg er ikke ute etter å ta noen. Men jeg syns det er synd at så mange tror hjemmelaget mat tar så lang tid. Vi bruker sjelden mer enn en halvtime på middagen. Det er planleggingen det kommer ann på.

Skjær poteter i to så koker det fortere. Bruk fersk fisk istedenfor frossen, går mye fortere. Kok opp store porsjoner av feks lapskaus o.l. Og putt det i frysen.

Vi legger opp ukesmenyen vår etter aktivitetene etter skoletid. De dagene vi har dårligst tid har vi kjapp middag. Så bruker vi litt mer tid de dagene vi ikke har treninger og sånn.

Gjest Skofantomet
Skrevet

Hææ? Gir dere toro produkter til små beibiser!??

Skrevet

1-åringer er vel ikke små bebiser??

Anonym poster: 5c877b381706c9dfac735d5f3a95c3e8

Gjest Skofantomet
Skrevet

1-åringer er vel ikke små bebiser??

Anonym poster: 5c877b381706c9dfac735d5f3a95c3e8

Alle var vel ikke 1-åringer?

Skrevet

Jeg er ikke ute etter å ta noen. Men jeg syns det er synd at så mange tror hjemmelaget mat tar så lang tid. Vi bruker sjelden mer enn en halvtime på middagen. Det er planleggingen det kommer ann på.

Skjær poteter i to så koker det fortere. Bruk fersk fisk istedenfor frossen, går mye fortere. Kok opp store porsjoner av feks lapskaus o.l. Og putt det i frysen.

Vi legger opp ukesmenyen vår etter aktivitetene etter skoletid. De dagene vi har dårligst tid har vi kjapp middag. Så bruker vi litt mer tid de dagene vi ikke har treninger og sånn.

Kokte poteter er jo dritkjedelig, lapskaus likeså. Jeg lager mat fra bunn i helgene, og da lager jeg ordentlig mat, ikke stekt kjøtt med kokte poteter. Jeg lager ting som thaigryte med hjemmelaget krydder, shepherd's pie, forskjellige typer supper, og ingen av rettene tar mindre enn 45 minutter. Jeg liker å spise spennende og variert mat når jeg først lager mat fra bunnen selv.

Anonym poster: 3ae106c2ada68f898b0fee00d91caeb0

Skrevet

Rart at barnet mitt er oppegående da. Hun spiser Gilde kjøttkaker og karbonader og ikke minst pølser. Og da gjerne i Toro brunsaus. Vi lager knorr lasagne til stadighet, og spiste Dolmiosaus til spagettien i dag :-0

Skrevet

Vi lager alt fra bunnen. Lager ofte store porsjoner og fryser ned til dager hvor vi har det veldig travelt. Da vet jeg hva vi får i oss og maten smaker bedre. Det at hjemmelaget mat tar lang tid er bare tullh

Hvordan lager du brun saus fra bunn uten at det tar lang tid? Bruker du tid i helgen på å lage kraft å fryse ned eller har du andre tips? I buljong er det vel også en del salt?

Anonym poster: b14812f4e3a98b4c6838ebd112cc12f4

Skrevet

Skjønner du virkelig ikke at det tar tid å planlegge også??

Anonym poster: bc54d4ad86ed1ab4259a61e02aac7616

Skrevet

De har ikke nyrer til å tåle like mye salt som voksne før de er rundt to, så det er ok en sjelden gang.

Anonym poster: 03e9b5c53e484cf3108cf0c32c68aa21

Skrevet

Er du seriøs nå? Planlegging tar da virkelig ikke lang tid. vi planlegger ukas middager en dag i uka, gjerne den dagen vi handler. Denne diskusjonen blir rett og slett for dum. Alle har tid til å lage skikkelig mat hvis man klarer å planlegge. Det tar ikke lenger tid enn ferdigmat. Kanskje dere heller burde ta en titt på hellstrøm rydder opp hjemme. Alle som er med der klager over tiden, men så er det dårlig bruk av tiden som faktisk har vært problemet.

Skrevet

Vi lager alt fra bunnen. Lager ofte store porsjoner og fryser ned til dager hvor vi har det veldig travelt. Da vet jeg hva vi får i oss og maten smaker bedre. Det at hjemmelaget mat tar lang tid er bare tullh

Hvordan lager du brun saus fra bunn uten at det tar lang tid? Bruker du tid i helgen på å lage kraft å fryse ned eller har du andre tips? I buljong er det vel også en del salt?

Anonym poster: b14812f4e3a98b4c6838ebd112cc12f4

Trenger verken kraft eller buljong.

Har laget brun saus to ganger i går. Både på jobb og hjemme.

Bruner smør, har i mel, bruner dette og har i vann.

litt salt og pepper.

koke 5 min og ferdig.

For de som liker det kan man ha i litt brunost.

Anonym poster: d89fb30be8e34b4fbf3277ec67965180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...