Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja,er veldig farlig hvis du har hjernerystelse ikke for babyen,men for deg selv

Det var da et dramatisk og skremmende svar!! Hjernerystelse i seg selv er ikke farlig, har det derimot oppstått en blødning eller liknende i hodet er dette verre. Kan undersøkes med CT, men kun ved mistanke om dette (ved nedsatt bevissthet, hukommelsestap etc). Vanlig prosedyre er bare observasjon, noe som trygt kan gjøres hjemme så lenge du har noen der med deg og ikke har annet en litt vondt i hodet!! CT gjøres ikke på gravide uansett, og risikoen er minimal så lenge du ikke har en blødersykdom eller går på blodfortynnende medisiner.

Så lenge du falt bakover(og kjenner godt med liv og ikke har fått blødninger), er det nok ingen fare med babyen heller, men er du urolig ta kontakt med føden og få en ekstra sjekk :) Det går nok veldig bra med både deg og baby!!

Når man har et slikt fall skal man alltid kontakte føden. Jeg datt bakover og slo meg skikkelig i 2011 da jeg gikk gravid med tulla og var da til observasjon et døgn på sykehuset SØF. Det de er bekymret for er bl.annet morkakeløsning. Har man mistanke om hjernerystelse r det også noe de tar alvorlig. Håper du får tatt en sjekk og at alt er bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...