EM86 Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Til info: Cryos slutter å levere sæd til danske klinikker pga den nye danske loven. Det er kun mulig hvis man allerede har barn og ønkser helsøsken. Les mer her: http://dk-da.cryosinternational.com/klinikker/information-vedr-ny-lov-1-oktober-2012.aspx
Tidenerinne Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 Takk for oppdateringen, dette hadde jeg ikke fått med meg. Har fortsatt endel strå igjen på lager, men har også tenkt at det kan være lurt å prøve en annen donor hvis det ikke går på neste forsøk, så det gjelder brått meg også.
EM86 Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2013 Bare hyggelig, må jo gi fra seg den informasjonen man har når det kan gjelde ganske mange i samme situasjon.. Jeg har kun igjen et strå av donor, så om spiren ikke sitter neste gang så lurer jeg sannelig på hva jeg skal gjøre.. Litt fortvila nå om dagen, men alt ordner seg for snille jenter
Tidenerinne Skrevet 3. januar 2013 #4 Skrevet 3. januar 2013 Det ordner seg, må bare bruke en annen sædbank :-) det finnes en dansk til, og sikkert flere i andre land. Dessuten har nok klinikkene et lager, hvis du er i Danmark?
EM86 Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2013 Hvis ikke så tror jeg det er mulig å få tilsendt til Norge også, hjemmeinseminering. Koster 160 euro med tørr-is hvertfall, så skal sjekke det ut senere mtp lovverket osv..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #6 Skrevet 3. januar 2013 europeanspermbank er jo ett godt alternativ Anonym poster: ed01951681d868d5a9a89439918df295
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2013 #7 Skrevet 3. januar 2013 Hvis ikke så tror jeg det er mulig å få tilsendt til Norge også, hjemmeinseminering. Koster 160 euro med tørr-is hvertfall, så skal sjekke det ut senere mtp lovverket osv.. Det er ulovlig. Bare klinikker med godkjenning for bruk av donorsæd får lov å importere det til Norge. Anonym poster: c58e3211968f41455fc0f8b077da3576
EM86 Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2013 Aha, takk for svar Vet Cryos sender ut, det står det jo på siden deres.. Også til enslige og lesbiske for hjemmeinseminering. Ulovlig både i Norge og Sverige da... Hmm, da får man finne på noe annet Jeg gir ikke opp, søskensforsøk er igang for fullt!
Tidenerinne Skrevet 3. januar 2013 #9 Skrevet 3. januar 2013 Det er bare klinikk som har lov til å kjøpe i Norge, men om man bor nær grensa kan man få det tilsendt til sverige. Jeg har tittet litt på den muligheten selv. Men som jeg skrev over finnes det flere spermbanker, bl.a. Den anonym skrev over så tror ikke det er noe problem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå