Gå til innhold

Tidlig ultralyd i går 8 uker, og fikk påvist tvillinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

No er eg bare kjempe forvirret, og lei meg. Va ikkje forberedt på at det skulle være 2 ..

Klager for all del ikkje , er gla for de barna eg får, men akkurat no er eg bare tom , og kjenner ingen glede. Han et barn fra før og ønsket oss et til. No blir alt forandret.

Andre som har vært i samme situasjon ? Håper ting går seg til etter hvert :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :) Vi har også en liten en fra før og fikk samme beskjed som deg når jeg og samboeren var på ultralyd i uke 8 for 2 uker siden. Vi klarte ikke helt å se det for oss til å begynne med, men nå synker det mer og mer inn. Tror det blir travelt, men knallkjekt. Det krever litt mer energi og planlegging, men det går nok kjempebra skal du se! Det er jo spennende å få tvillinger :)

Skrevet

Å gratulerer :) hadde jeg fått den beskjeden hadde jeg fått sjokk, men ville blitt glad.. kjenner mange med tvillinger og de har et sånn eget bånd :) det praktiske løser seg etterhvert :) så spennende.. det blir nok tungt i begynnelsen, men etterhvert bare fint.. lykke til, det ordner seg :))

Skrevet

Tror det skal gå veldig bra! Lykke til! :)

Skrevet

Se positivt på at dere har fått vite det allerede nå.

Så bruk tiden nå fremover til å være lei deg. La deg føle det du måtte føle. Så vil du se at etterhvert så vil du begynne å glede deg over at du venter to . og etterhvert så vil disse tankene du har i dag være så langt tilbake i det fjerne at du ikke husker det :)

Ja, det kommer til å bli mer arbeid, dere må planlegge mer og være mer strukturerte for å få hverdagen til å gå mest mulig knirkefritt.

Men!

Ikke glem! At du vil oppleve dobbel så mye latter, dobbel så mye glede, at alt det positive blir doblet med to! :)

Jeg tror dette vil gå bra og at dere kommer til å bli en herlig familie! :)

Skrevet

Gratulerer! Jeg håper på tvillinger jeg :)

Det føles sikkert bedre når sjokket har gitt seg.

Skrevet

jeg har visst at jeg f¨r tvillinger siden uke 7+4. Er i dag 13+0.

I starten kommer det som et lite sjokk, og det er mange tanker som surrer rundt. MEN de går over, tro meg.

Nå gleder jeg meg glugg ihjel,

ja det blir ekstra, men se for deg alt det positive dette bringer med seg. Og husk, når folk rundt deg sier,,,å stakkars deg,eller lykke til, dette blir slitsomt så MÅ du bare svare: det er ikke synd på meg, jeg er verdens heldigste. Tenk å få to barn på likt da. Vi er heldige. Og det båndet som barna får skal man ikke skimse over.

Ønsker deg lykke til, dette går så fint. :)

Skrevet

Jeg var også på ul i går og fikk beskjed om at der var to, fikk så klart sjokk, men er kjempeglad. dobbelt strev, men dobbelt kos. Du har jo mange mnd å forberede dere på, og jeg er sikker på at det blir fint etterhvert som sjokket legger seg! Lykke til i alle fall!

Skrevet

Se positivt på at dere har fått vite det allerede nå.

Så bruk tiden nå fremover til å være lei deg. La deg føle det du måtte føle. Så vil du se at etterhvert så vil du begynne å glede deg over at du venter to . og etterhvert så vil disse tankene du har i dag være så langt tilbake i det fjerne at du ikke husker det :)

Ja, det kommer til å bli mer arbeid, dere må planlegge mer og være mer strukturerte for å få hverdagen til å gå mest mulig knirkefritt.

Men!

Ikke glem! At du vil oppleve dobbel så mye latter, dobbel så mye glede, at alt det positive blir doblet med to! :)

Jeg tror dette vil gå bra og at dere kommer til å bli en herlig familie! :)

Åh, du kan få sagt det!! Veldig fint skrevet, og veldig riktig!

Skrevet

Gratulerer med to!! Som andre sier her blir det sikkert strevsomt i starten, men så kommer moroa! Gi deg tid til å la sjokket bearbeides, så kommer nok gleden krypende skal du se :)

Skrevet

Gratulerer med to i magen!! Jeg har også det. Fikk vite det for litt over to uker siden da vi var tidlig ul (egentlig kun for å sjekke at det var liv i magen). Både jeg og mannen ble helt satt ut av beskjeden og det tok noen dager før vi klarte å summe oss til å tenke positivt. Vi har en på 13 mnd fra før og plutselig får vi tre barn på litt over halvannet år. Det er jo helt sinnsykt. Nå har vi endelig begynt å glede oss, men med et høyrisikosvangerskap foran oss med to små som deler både morkake og fostersekk blir det en skummel tid vi går i vente. Jeg er nå 13+5.

Vær trist og lei deg så lenge du trenger! Ta tiden til hjelp og evt en samtale med jordmor eller lege for å få ut alle tankene dine. Du vil nok helt sikkert klare å glede deg etter hvert du også, men skjønner godt at du er i sjokk og ikke helt vet om du er glad i det hele tatt. Hadde det litt sånn jeg også rett etter vi fikk beskjeden. Og tårene har trillet mang en gang! God klem til deg!

Skrevet

Hei, jeg lurte bare på hva dere så av ting og tang i uke 8 ? skal selv på UL om et par dager og er veldig spent :)

Skrevet

man ser ikke så mye i uke 8. Bare en liten klump med et hjerte som slår :)

Skrevet

Så heldige dere er! Jeg fikk tvillinger som mine første i 2009. Jeg var overlykkelig for beskjeden, men det var nok fordi jeg ikke ante hvor mye arbeid det er med babyer ;) blissfully ignorant! Du kan mer, så du vet nok også litt mer om hvor tungt det blir.

Flere sa til meg at det hadde vært bedre å få tvillinger som nr 2 og 3, på grunn av erfaringene du har skaffet deg i første runde. Du vet og kan mye som gjør at du kan manøvrere deg gjennom mange av utfordringene uten så mye krøll som vi nybegynnere holdt på med..

Uansett om du føler deg nedfor nå, så er det så fantastisk å følge to små som har kjent hverandre siden start! Første året er ganske heavy, det må sies, men etterhvert tror jeg det blir lettere å ha tvillinger enn ujevne søsken. De leker sammen og er på samme nivå utviklingsmessig. De har hverandre som våpendrager i barnehage og senere. Selv om de krangler, går de gladelig gjennom blod og ild for hverandre når det trengs.

Lykke til :)

Det er lov å sørge for de forestillingene som ikke ble som dere hadde tenkt. Jeg syns det var et godt råd å kjenne godt på de følelsene nå slik at du får arbeidet deg igjennom dem. Lykken vil nok komme på sikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...