Gå til innhold

Syk liten gutt

Anbefalte innlegg

Min gutt på 11 uker har vært syk siden lille julaften.

Hatt diare og nå fått RS virus eller influensa. Har vært 2 ganger på legevakten som mente det var RS virus, men de bare lyttet. Var hos fastlegen i går og han tok CRP prøve, den viste bra. Han mente det var en kraftig influensa som også har satt seg i bronkiene. Han hoster som en gammel dame som har røyket i 50 år! Er helt forferdelig å høre på. Fikk nesespray av legen og tok nesesuger for å få ut snør. Han fikk også en paracet i går, og det hjalp mye tydligvis. Han har hatt problemer med å spise pga at han ikke får puste. Er vel normalt at matlysten minker også.

I natt har han sovet som en stein... har "vekket" han 2 ganger for å spise da jeg er redd han skal bli dehydrert. Normalt så våkner han hver 2-3 time av seg selv...

Han har tydlig gått ned i vekt, fra å ha en god rund mage til nesten ingen mage.

Prøver besatt å få i han mat (har tidligere gitt litt erstatning på kveldene) men det vil han ikke ha lenger. Ligger ved puppen.... og sovner. Han sliter seg tydligvis ut med all den hostingen, det tar vel på den lille kroppen.

Hoster opp masse slim og det piper fra brystet hans. Han virker jo tydlig mye sløvere men han er jo syk. Almentilstanden er bra ( i følge legen) så dette må bare gå seg til.... men det er så vondt å se han slik.

Noen andre som har syke små barn ?? Tips på hvordan få i dem mat ?

Han er ingen tungvekter fra før av så vil ikke at han skal gå så mye mer ned i vekt...... ! Er noe dritt dette her :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005150-syk-liten-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, god bedring. Småen har var syk når han var 13 uker, helt forferdelig, så skjønner godt hva du mener.

Det viktigste er at han ikke blir dehydrert, gi kokt avkjølt vann med skje om nødvendig. Tilby puppen ofte, puss nesen før amming. Vekk om natten for mat. God bedring :-)

Huff, så han er ikke noe bedre altså? Stakkars dere... Min lille hadde første feberfri natt på noen dager og hoster litt mindre, men er fortsatt tett. Har også hatt problemer ned mating, men har hjelpt litt ned saltvann i nesa sånn 5 min før jeg gir pupp. Ville også bare si at vi fikk beskjed på sykehuset om å komme tilbake dersom det begynte å pipe i brystet når han hoster/puster, så kanskje du bør kontakte sykehus/legevakt og spørre detrsom du ikke har gjort det alt? :)

Det går bedre nå... han er på bedringens vei! Har hatt normal avføring de to siste dagene. Han hoster fremdeles men det kan sitte i flere uker iflg legen. Litt mindre nysing og snørr! Var kjapt innom helsestasjonen i går og veide ham, han har gått opp 500 gram på 14 dager så det er jo kjempebra! Da har han fått i seg masse mer mat enn det jeg har trodd ;-)

Han har fått er veldig godt sovehjerte på natta, om det er pga sykdom eller ikke vet jeg ikke..... men måtte det vedvare ;))

Han er jo 12 uker i dag så kan jo hende han vil sove bedre om nettene nå :)

Annonse

Kjempebra vektoppgang da ;) Blir nok bedre snart. Alt blir lettere når man får en frisk baby igjen. Da virker ikke hverdagen så slitsom. Det er tøft å hele tiden være bekymret for sitt syke barn. Huff jeg er glad vesla her er bedre også. Feberfri og blid. Nå ble vi kjent på legevakten og sykehuset hvertfall ;) Taxi kommer også fort når du sier at du har en baby på 8 uker som skal til legevakten.

God bedring

Kjempebra vektoppgang da ;) Blir nok bedre snart. Alt blir lettere når man får en frisk baby igjen. Da virker ikke hverdagen så slitsom. Det er tøft å hele tiden være bekymret for sitt syke barn. Huff jeg er glad vesla her er bedre også. Feberfri og blid. Nå ble vi kjent på legevakten og sykehuset hvertfall ;) Taxi kommer også fort når du sier at du har en baby på 8 uker som skal til legevakten.

God bedring

Ja jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli en slik bekymret mor ! ;)

Han har hatt normal avføring igjen de siste to dagene... og i dag har vi på en liten trilletur for å få litt frisk luft. Det hjalp på begge to ;)

Han har begynt å sove utrolig tungt nå.... om det er sykdommen eller at han vokser til vet jeg ikke... men det tar vel på for en liten kropp å være gjennom den runden han har vært !

Ja jeg har også blitt kjent med fastlegen min, har aldri gått til han før ;) Han var veldig dyktig og hadde små barn selv, så han skjønte min bekymring. Han ringte meg til og med dagen etter og lurte på hvordan det gikk med lillegutt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...