Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir ikke å vaksinere mine to små på 7 mnd. Mye hysteri rundt denne vaksinen og influensaen. Husk at de kan bli syke av vaksinen også! Mange får jo skikkelig kraftig influensa.

Men det er vel opp til hver enkelt om vi vil vaksinere barna våre. Alle har jo forskjellig mening om dette:-)

For barn i risikogrupper er det litt annerledes...

Jeg vaksinerte meg for første gang mot influensa sist det var massevaksinering (2010??) og det var fordi jeg jobber i helsevesenet.

Jeg har ikke tenkt å vaksinere meg nå selv om jeg har en liten baby. Jeg har tenkt å være litt forsiktig med å gå i store folkemengder, og det vil si at det ikke blir så mye shopping senter fremover :)

Det er mennesker i risikogrupper (hjerte/lunge syke, eldre, diabetikere, gravide i 2.-3. semester etc) som bør vaksineres.

Utover det så blir det vel opp til den enkelte.

Annonse

Vi vaksinerte oss ikke i 2009, og kommer ikke til og gjøre det nå heller. Jeg er meget sjelden syk og ser ikke noen grunn til og vaksinere meg. Hadde jeg vært i risikogruppen hadde jeg vaksinert meg. Men de anbefaler vel ikke vaksinen til barn små lengre nå vel?

Gjest Kira bjeffer

Jeg vaksinerte meg i 2009, og da var eldste bare noen uker gammel. Hun ble selvsagt ikke vaksinert, fordi på det tidspunktet anbefalte de ikke vaksinen til barn under 6 mnd (vet ikke om dette fortsatt gjelder?).

Nå er min yngste snart 11 mnd, og han er ikke i noen risikogruppe. Så ingen her i huset har planlagt å vaksinere seg i år.

Dytter denne litt.. Flere som vurderer å vaksinere seg? Jeg vegrer meg litt med tanke på evt bivirkniger, selv om årets vaksine er en annen enn den mot svineinfluensaen i 2009. Og så lurer jeg på hvor mye som går over i morsmelk da jeg fullammer. Jeg har kjøpt vaksinen, men den ligger foreløpig på vent...

Annonse

Jeg er mer bekymret for bivirkninger av vaksinen fremfor selve infulensaen.

Liker ikke å sprøyte store mengder medisiner i kroppen.

(Har erfaring fra å nesten dø av penicillin så mulig det sitter derifra).

Jeg og min samboer hadde svineinfulensaen i 2009 så vil tro det skal litt mer til at jeg får den i år.

I tillegg har nå det blitt bekreftet at flere i familie og nærmeste vennekrets nå har hatt svineinfulensaen i år, slik at jeg tenker at enten er vi smittet alt og får den straks og det er utenfor vår kontroll. Ellers har vi ikke blitt smittet og de vi er mest sammen med har nå hatt den.

Vi er ellers friske og raske og ikke i noe risikogruppe.

Vi skal vaksinere 3 åringen i morgen, han har barneastma og er i risikogruppen( problemet er at svineinfluensa er farlug for unge friske personer......) vi voksne hadde bekreftet svineinfluensa i 2009 og var skikkelig syke, vi har nok litt antistoffer igjen! Tulla på 7 uker får ikke vaksine! Det var jo den forrige vaksina som var litt skummel, så lege på Riksen uttalte seg på nyhetene her at det var skremmende at folk unnlot vaksina i frykten for bivirkninger....jeg er og redd for bivirkninger, men ville nok vært reddere om han med astma fikk svineinfluensa......

Gjest <3 2012 <3

Her er de tomme for vaksiner nå. Noen i familien min har vaksinert seg pga. at de er i risikogruppen. Jeg vurderte selv å vaksinere meg for ikke å smitte småen på 10 uker, men så gikk de tom for vaksiner, så da ble den avgjørelsen tatt for meg... håper jeg ikke blir syk og smitter småen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...