Gå til innhold

Noen i samme situasjon ?

Anbefalte innlegg

Satt inn 1 egg 23 november, var på ul i dag og fikk vite at det var tvillinger. Er nå 8 uker på vei.Er så sjokket, og mange tanker raser gjennom hodet mitt. Dette betyr vel at det er eneggede tvillinger siden det var 1 egg ? For all del klager IKKJE. Skal være glad for de eg får, men dette var eg ikkje forberedt på... Hadde kun planlagt 1 barn til.... :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144005022-noen-i-samme-situasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei. Skjønner at du er sjokkert jeg;) er noe med det å ha gjort seg tanker på ett barn til, også blir det plutselig to. Alt er bonus, og der det er hjerterom, er det husrom. Men man trenger en liten omstilling i hodet først;) Gratulerer så mye, Silje

Kjenner følelsen og skjønner sjokket.... Vi hadde bestemt oss for å prøve søskenforsøk. Har to gutter fra før. Etter noen ivf-forsøk med få egg ut og mislykkede forsøk og SA, bestemte vi i høst og gjøre det aller siste forsøket. Begynte å bli sliten av all medisinen og store kostnader. Fikk ut fire egg, men bare to ble befruktet, og sykehuset anbefalte å sette inn begge to. Hovedsaklig fordi det ene ikke var av topp kvaltet og ville mest sannsynlig ikke overleve nedfrysing, og dette var mitt siste uttak! Men de sa at det var sjelden begge festet seg. Det er få tvillingfødlser med hjelp av ivf på st.olavs. Jeg måtte tenke fort igjennom dette når jeg kom på innsett, og fikk jo selvfølgelig valget selv. Syntes det var vanskelig siden vi hadde ønske om et tredje barn, egentlig ikke to til:-). Blir jo ganske store endringer i familien med fire barn istedet for tre. Men jeg kunne jo ikke la det middels egget gå til spille, og angre meg for dette om ikke gullegget festet seg. Det har jeg aldri ville tilgitt meg selv! Så jeg sa "kjør på med begge!". Og joda

...nå sitter jeg her i 11. uke med begge like store, sterke og sprellende i magen! Og jobber med meg selv over at jeg skal bli 4-barnsmor!

Føler jo meg heldig selvfølgelig etter å ha jobbet lenge for å bli gravid, og dette er jo bonus, men må nok jobbe med tanken fremover. Var jo ikke helt som planlagt, men var selvfølgelig fullt klar over sjangsen når jeg sa "ja takk" til begge eggene:-). gleder meg veldig til neste tirsdag når jeg skal på 12-ukers UL, og se knøttene. Tror nok det vil gjøre noe med meg:-). Min samboer har for hvert svangerskap ønsket seg tvillinger:-). Så det er bra EN av oss er HELT klar iallefall!!!! Ønsker deg masse lykke til med tvillingsvangerskapet og to fantastiske bebiser til sommeren!

Satt inn 1 egg 23 november, var på ul i dag og fikk vite at det var tvillinger. Er nå 8 uker på vei.Er så sjokket, og mange tanker raser gjennom hodet mitt. Dette betyr vel at det er eneggede tvillinger siden det var 1 egg ? For all del klager IKKJE. Skal være glad for de eg får, men dette var eg ikkje forberedt på... Hadde kun planlagt 1 barn til.... :S

Gratulerer så utrolig mye med to i magen! :) Det sies at en i magen er glede, men to er jo dobbel glede! Lykke til som tvillinggravid - du har sikkert mye å se fram til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...