Gå til innhold

Stikker og strekker i magen?

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på veg og det stikker og strekker nederst i magen (jeg innbiller meg at det er livmor som strekker seg?). Det er spessielt om jeg har full blære, og da går det gradevis over når jeg går på toalettet. Er ganske vonde smerter og jeg blir så klart bekjymret. Har lest noen plasser på nettet at det ikke er noe å bekjymre seg for, men gjør jo det uansett... Er det noen andre som har værrt mye plaget med dette? Eventuelt noen som vet om det ikke er noe farlig? Skal heldigvis på tidlig ultralyd om 2 dager, så da får jeg jo vite om spiren lever! :)

Endret av julimamma17
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144004961-stikker-og-strekker-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 11, og har selv hatt ekstremt med slike smerter denne uken. Men regner med at det er normalt, og at det bare er ligamenter som strekker seg om livmoren som vokser. Den lille vokser jo i kjempetempo for tiden, og livmoren også, så da blir det nok litt vondt. Mine smerter kommer og går. Jeg tenker kanskje at det er godt med slike voksesmerter, for da merker jeg at det vokser noe der, hehe. Blir mer bekymret når smertene ikke er der..

Er 12 uker + 3 dager, og har hatt stikkinger siden 4. uke (selv om legen min mener det var innbildning i begynnelsen) ;) De siste ukene har strekkingen tatt seg enda mer opp, og særlig når man hoster eller reiser seg brått opp. Var på ultralyd i uke 10 + 5, og da sto alt bra til :)

Annonse

Jeg er også i uke 11, og har selv hatt ekstremt med slike smerter denne uken. Men regner med at det er normalt, og at det bare er ligamenter som strekker seg om livmoren som vokser. Den lille vokser jo i kjempetempo for tiden, og livmoren også, så da blir det nok litt vondt. Mine smerter kommer og går. Jeg tenker kanskje at det er godt med slike voksesmerter, for da merker jeg at det vokser noe der, hehe. Blir mer bekymret når smertene ikke er der..

.

Godt å lese denne tråden. 11 uker + noen dager. Hadde en fæl opplevelse med SA i høst. Har følt at dette går så bra. Kvalm hele julen, men det er jo bare fint. Har begynt å fortelle det så smått. Kjente en slags krampe i magen for kort tid siden. Ble helt stiv av skrekk. Men voksesmerter kan det jo selvsagt være. Husker jo det igjen egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...