Gå til innhold

Aiden, Scott, Vincent eller Emrik?

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 4 år, som heter Liam. Han blir storebror i juli, men vi vet ikke kjønnet enda. Jentenavnet er "spikret", men vi vurderer fram og tilbake på guttenavn. Har vært innom myyye forskellig, og hadde tidligere en tråd her inne på navnet Lomax, som vi har gått helt bort fra. Nå heller jeg mest til gotiske Emrik :) Det fenger mer, jo lenger man "smaker" på det + at det matcher Liam, og det er ikke så vanlig (enda iallefall). Hva synes dere om navnene ovenfor? Hvilke er finest? Hvis ikke fint, skriv gjerne hvorfor ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144004892-aiden-scott-vincent-eller-emrik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aiden: Fungerer ikke godt på norsk, og vil uttales feil de fleste av gangene. Slikt irriterer meg, men det betyr kanskje så mye for mange :)

Scott: Dette er et pent navn synes jeg, og går tålelig greit på norsk. Passer fint til storebror.

Vincent: Dette fungerer også ok på norsk. Passer fint også til Liam.

Emrik: Pent navn. Passer ok til Liam.

Takker masse for nyttige svar!!! :) Det med uttalen ift. Aiden har vi tenkt på selv også, og da er det så greit å høre andres mening. Må gruble videre, kjenne etter. Heller vel mest til Emrik enda. Det slo ikke an først hos meg heller, men liker det mer ettersom tiden går. Likevel liker vi de andre navnene vellldig godt.... Ikke lett....

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...