Gå til innhold

Om vannet går, hva gjør man da? (viss man er ute på tur eller på butikken?)

Anbefalte innlegg

Jeg spurte min lege idag og hun er en veldig flink og oppegående lege, hun sa at viss hode ikke er festet så ska du legge deg ned om vannet går og ringe føden...

Jeg velger å høre på min lege fordi jeg vet at hun er flink...

sen tenker jeg at det er bedre å legge seg ned viss det ikke har noen betydelse en at ikke legge seg ned å at noe går fryktelig galt...

Fortsetter under...

Da jeg var på svangerskapskurs, ble jeg fortalt at dersom vannet går før uke 36 skal man legge seg ned og ringe ambulanse, pga at navlestrengen kan falle ned. Dersom vannet går etter uke 36 skulle man legge seg ned dersom barnet lå i seteleie. Ligger barnet med hodet ned (trenger ikke være festet), så trengte man ikke legge seg ned...

Jeg lurer litt på dette fordi mitt vann har ikke gått de andre gangene=) de har tatt det på sykehuset, så mest sannsynlig må de gjøre det denne gangen og.

Men jeg blev bare litt stresset fordi jeg går mye tur og har ikke lappen, så viss vannet skulle gå når jeg er ute, hva gjør jeg da? =) løper hjem? ha ha ha (i snegle fart)

Noen med erfaring?

Måtte bare le, når du skrev løpe hjem (i sneglefart). Hehe...

Jeg er også redd for dette!! Mest fordi han ikke er festa, så da er det liksom ikke så superkult å måtte legge seg ned på kjøpesenter eller i barnehagen til den kommende storebror... :P hehe... eller barnehagen går greit, de var klare for å ta imot sa de ;) hehe... det er jo kolegaer, så ikke så flaut liksom!

Jeg spurte min lege idag og hun er en veldig flink og oppegående lege, hun sa at viss hode ikke er festet så ska du legge deg ned om vannet går og ringe føden...

Jeg velger å høre på min lege fordi jeg vet at hun er flink...

sen tenker jeg at det er bedre å legge seg ned viss det ikke har noen betydelse en at ikke legge seg ned å at noe går fryktelig galt...

Bedre å være safe enn sorry liksom, så her legger jeg meg ned ja ;) Min jordmor sa det samme :) Best å bare gjør det...

4 jordmødre sa ingenting om å legge seg ned da vannet gikk med min første. Hodet var ikke festet. Jeg blir derfor ikke superstresset om vannet går, men ringer føden om vannet går og tar det derfra

Ha ha ha...

Ja jeg ser for meg at det kan bli litt pinlig, viss vannet går på kjøpesentret eller i bhg.

Jeg kan se for meg at jeg er på tur å vannet går og må legge meg ned på =) he he så kommer noen forbi, hva sier du da? =) ha ha ha :Hei! vannet mitt har gått, viss du lurer på hvorfor jeg ligger her mitt i veien som en strandad hval... ha ha ha!!

Nei, jeg håper mitt går på sykehuset så slipper jeg noen pinlige situasjoner =) he he

Annonse

He he bare flaks som gjorde at vannet mitt ikke gikk i det offentlige

Med første skulle jeg vært påjobb,men var forsinket og med nr to skulle jeg vært i barnehagen, men var forsinket og noen andre hentet

Angående vannavgang ifht tidligere fødsler, er det vel ingen fødsel som er lik... Med min første gikk vannet spontant rett før han ble forløst, etter et døgn med rier. Med andremann likedan, men rier i bare 12 timer. Med tredje våknet jeg om natta av at vannet gikk. Lurer på hvordan denne gangen blir!

Om jeg er på tur, vil jeg nok ringe føden samtidig som jeg rusler sakte hjem. Og kanskje ringe mannen min først ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...