Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man skal følge matportalen så kan man drikke ca 3,5 kopp med kaffe pr dag, men da kan man ikke drikke annet med koffein i tillegg.

Nå er jeg en av "alt med måte" folkene, og om man skulle være så uheldig å drikke fire kopper en dag, og to neste så er det lite trolig at det er særlig skadelig.

Får du derimot ordentlig dilla på kaffe og må drikke mange kopper for dag, så kan det hende at du bør vurdere koffeinfri :)

Annonse

Hvis man skal følge matportalen så kan man drikke ca 3,5 kopp med kaffe pr dag, men da kan man ikke drikke annet med koffein i tillegg.

Nå er jeg en av "alt med måte" folkene, og om man skulle være så uheldig å drikke fire kopper en dag, og to neste så er det lite trolig at det er særlig skadelig.

Får du derimot ordentlig dilla på kaffe og må drikke mange kopper for dag, så kan det hende at du bør vurdere koffeinfri :)

Jeg hadde helt dilla på kaffe før, macciatho eller hva det nå heter. 4 STORE kopper om dagen. Men bestemte meg å kvitte meget den uvanen, og når jeg ble gravid var ikke det valge så vanskelig. Kaffen smakte rett å slett vondt.

4 dl. Men da kan du ikke drikke noe annet med koffein. Jeg koker ofte akkurat 4 dl, da har jeg full kontroll. Koppe-størrelsen varierer jo mye!

Ja, hjemme har jeg sånn diger kopp med 3 (nesten 4 dl) så da ble det jo en del kaffe gjennom dagen :)

Jeg har som regel at jeg er forsiktig med det kroppen min ikke er vant med. Jeg drikker verken kaffe eller te, så min kropp er ikke vant til koffein (drikker lite brus også..), derfor holder jeg meg kun til litt brus når jeg får det servert. Hva er din kropp vant med? Les det som står på matportalen og kjenn etter selv! :)

Whow! Takk for flott respons! =)

Har jo ikke hatt lyst på kaffe (var sånn jeg fant ut at jeg var graid også; ble kvalm av tanken). Men nå i julen sto liksom trakteren på for samboer og svigers, og syns plutselig det var godt igjen! Rart det der!

Men ok, 2 kopper klarer jeg fint å begrense meg til, er ikke hver dag jeg har lyst på kaffe heller... MEEN! Er det slik at sukkerfri brus er koffein fritt? Kanskje dumt å spørre om, men...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...