Gå til innhold

Til dere som har hatt Trøske/sopp?

Anbefalte innlegg

Dro dere til fastlegen deres for å ta bakterieprøve for å utelukke at det ikke var noe mer enn bare sopp/Trøske?

Hvilke behandling hadde dere?

Hvor lang tid tok det fra dere fikk det til dere var kvitt det?

Merket dere bedring raskt?

Jeg har gått på behandling i 6 dgr nå (krem til meg,mikstur til baby) men merker ikke noe bedring enda. Fikk beskjed om at det kunne ta 1-6 uker før en blir kvitt trøsken..

Fortsetter under...

Jeg har hatt det og det tok laaaaang tid å bli kvitt, desverre. Forferdelig vonde greier, synes jeg. Men min redning ble å bruke ullinnlegg (selvom det ikke er anbefalt) Samt å smøre med purelan, når symptomene ble litt bedre. Jeg sluttet gradvis å amme, da det var så forferdelig vondt og pga en del andre ting. Håper dere blir kvitt det fort! Men tror du kan forvente deg bortimot 4uker, det fikk jeg beskjed om av legen.

her ble jeg aldri kvitt det, måtte slutte å amme for å bli kvitt det. brukte krem til meg og mixtur til lille. 6 uker ammet jeg med trøsken å det var forferdelig vondt både for meg å for baby. han vrei seg av smerte med en gang han tok tak i brystet. dette resulterte i dårligere tømming av brystet, og melkeproduksjonen gikk gradvis ned. tilslutt ville han ikke mer, bare vrei seg unna og hylskrek, så jeg sluttet av ammingen når han var 5.5 mnd. da gikk det vel ca 2 uker så var jeg kvitt det, å ca 4 uker så var han kvitt det.

Har holdet på i 6 uker, trur vi er ferdige. Men trur!

Var med fastlegen men fikk bare resept med en gang.

Han på mycostatin mikstur og jeg på canestensalve. Husker at min sviing og brenning forsvant etter 5 dager, han har ikke vært så plaget med dette.

Har fått sår på venstre bryst og er forferdelig vondt når jeg ammer.fikk beskjed av JM at så lenge trøsken er der,vik ikke såret gro..

Elsa 88: hadde du sår? Etter sviingen forsvant hadde du fortsatt smerter ved ammingen?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...