November-spire-79 Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Er det flere som sliter med dårlig matlyst her? Jeg fullammer og vet at jeg skal ha i meg litt mer mat nå, enn jeg trenger til vanlig. Jeg raser ned i vekt, og har ikke så mye energi egentlig. Prøver å drikke vann og truer i meg mat, spesielt om morgnen og formiddagen. Jeg har begynt å legge på litt ekstra pålegg på brødskivene for å få i meg litt mer. Jeg kan være på vei bort til kjøleskapet for å lage meg mat, så hører jeg jenta mi gråte, og tar henne opp for å amme. Da er matlysten borte igjen. Hva gjør dere for å få i dere nok mat,drikke og frukt/grønnsaker?
*oktobergutt 12* Skrevet 2. januar 2013 #2 Skrevet 2. januar 2013 Samme her.... finnes ikke matlyst for tiden. Før var jeg konstant sulten og fysen på mat/snacks. Lillegutt er syk og har heller ikke noe særlig matlyst. Vil bare sove ved puppen. Har blitt syk selv og er redd for å miste melka. Vet jeg burde tvinge i meg mer mat og drikke men glemmer det.....
November-spire-79 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2013 Ja det er også et problem her.Jeg glemmer rett og slett meg selv nå som jeg bare tenker på å gi vesla mat. Skal få samboeren min til å minne meg på å spise og drikke Eller skrive huskelapper på puppene mine hehe "husk å spise og drikke"
lillenims Skrevet 2. januar 2013 #4 Skrevet 2. januar 2013 Det er veldig vanlig å miste matlysten, dvs sultsuget, rundt ca 3 mnd, virker det som. Ofte går melkeproduksjonen ned noe når man spiser for lite, og så tror man at melka er i ferd med å forsvinne, og gir tillegg, og så BLIR det etterhvert tomt. (Virker som det skjer sånn hos en del, iallfall.) Husk å spise. Spis selv om du ikke er sulten. Spis det du har lyst på, dess dårligere matlyst, dess mer snop er lov - å få nok energi er viktigere enn riktig ernæring (melka får bra næringsinnhold uansett). (Men om matlysten er dårlig i ukesvis bør du sjekke hos lege om du er syk.) Sett fram mat i kjøleskapet, slik at det kreves minimal innsats for å få mat. Sett fram frukt og skåler med nøtter/rosiner, og et par flasker drikk i kjøleskapet. Dagsmål: spis/drikk alt du har satt frem. Husk drikkeflaske og noe å spise - energibar, sjokolade, ferdigsmurt knekkebrød etc - i stelleveska. Et vanlig kosthold som inkluderer de ca 600 kcal ekstra du trenger under fullamming er det beste. Men apoteket har energibarer/drikke som kan brukes om du trenger det for å få nok energi. Om du bruker sportsbarer eller slankebarer i stedet så sjekk at de ikke inneholder koffein, taurin eller andre "energi-stoffer".
Lisse_01 Skrevet 2. januar 2013 #5 Skrevet 2. januar 2013 Vanskelig å spise nok. Har gått med 7 kg fra det vekta var før jeg ble gravid. Og jeg er slank. Men setter ikke lenger pris på mat. Det er mer et styr. Men prøver så godt jeg kan. Vi må spise og drikke godt jenter:)
November-spire-79 Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2013 Takk for svar jenter Godt å få litt tips til hva man kan gjøre. Jeg har kjøpt inn litt mørk sjokolade,nøtter og grønnsaker. Skal handle inn litt juice og kanskje finne en oppskrift på enegibarer etterhvert hvis jeg får tid til å lage dem da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå