Gå til innhold

Hva gjør deg skikkelig misunnelig?

Anbefalte innlegg

De fleste opplever å være misunnelige på et eller annet tidspunkt, men ikke alle tør å innrømme at de faktisk er det.

Kjenner du noengang at misunnelsen gnager slik at du har vondt av å unne dine venner noe de har oppnådd? Hva har gjort deg skikkelig misunnelig?

Anonym poster: 853cd16b778e0322498a872f8941ca0a

Fortsetter under...

Når jeg ser på facebook at den ene etter den andre blir gravide og får barn, og enda et barn osv, ja, da kjenner jeg det stikker hardt inne i meg. Fælt å si det, men det ødelegger nesten dagen min når jeg oppdager en som er nygravid. Viser aldri overfor andre hvordan jeg egentlig føler det, glad utenpå og trist/sur innvendig.

Har et barn på 7 år, så burde være fornøyd med det sikkert... Men skulle så gjerne gitt h*n et søsken, men kroppen min er visst ikke enig...

Anonym poster: be0e3f82c98c716b55e705dcbec32b5a

Jeg må innrømme at jeg ble en smule misunnelig ovenfor min venninne i romjul.

Hun og samboeren har nylig flyttet til et nytt hus, stor enebolig med tre soverom, en bod, stort bad, vaskerom og veranda. Alt dette på 130 kvm. Ja, og varmepumpe. Prisen er 500 kr mindre i mnd enn det jeg betaler for en toroms leilighet på nesten 70 kvm! Og jeg har en datter jeg deler rom med. De har ingen barn.

Det gjorde ikke saken bedre at hun fikk en iPad av samboeren til jul og at hun ga meg et klesplagg som var for lite og ikke mulig å bytte.

Det gjorde meg ikke skikkelig misunnelig, for jeg vet at jeg og min datter har det bra. Et så stort hus ville blitt for mye å vaske uansett, og iPad kan jeg kjøpe selv etter et par måneders sparing. Noe samboeren sikkert også måtte gjøre, spare for å ha råd til det.

De jeg er skikkelig misunnelig på er dem som eier et småbruk ala åpen gård.

Det vil si et par kalver, et par griser, noen høner, et par hester, et par alpakka. Hehe noen få av hver rett og slett!!!

Dette er min store drøm, men dessverre ser det ikke ut til at vi noen gang kommer til å få den økonomien som trengs....

Jeg er litt misunnelig på de som har en trygg og god økonomi. Vi hadde hatt det veldig greit økonomisk om det ikke var for alle reise utgiftene, bidragsutgiftene og samværsutgiftene mannen min har.

Jeg tjener mer enn han, og vi har hvert vårt sett med leigeinntekter. Jeg bruker alle mine leigeinntekter i påkostning av vår fellesbolig, han bruker alle sine leieutgifter på sine særkullsbarn, ferier og fjas.

Han bor langt unna sine særkullsbarn, han har lite samvær og betaler derfor mye i bidrag, og mye i reise utgifter. Ofte betaler ikke esken hans sin del.

Jeg dekker mer enn min del av fellesutgiftene samt alt til huset. Jeg eier derfor tre fjerdedeler av vår felles bolig. Nå må vi ta badet, og det blir jeg som dekker det. Vi må også ha et minirenseanlegg, det blir også jeg som må ta den utgiftene.

Vi sliter og han drar på ferie med sine særkullsbarn. Mer uansvarlig adferd skal man lete lenge etter.

Anonym poster: 716ee9e20a183ed8ecaf8277f32cb6b1

Annonse

Svigerinnen min som har tatt av 20 kilo og har gått fra fyldig til syltynn når jeg selv har gått opp 10 kilo i vekt. Kjenner jeg rett og slett misliker å være rundt henne...

Misunnerlig på dem som enkelt får seg mange gode venner, og dem som er velsignet nok til å ikke ha strekkmerker på magen (Jeg har mange, og har ikke engang et barn å vise for det)

Også er jeg misunnerlig på dem med fine bryster.

Anonym poster: 1578a4098a740267f21726875e693956

Misunne er faktisk et av de styggeste ordene jeg vet om.. Det betyr jo at man ikke unner vedkommende det.

Det er jo akkurat det dette dreier seg om...at man kjenner at det gnager så hardt i magen at man får vondt på at andre lykkes og får til ting...dessverre....

Misunnelig på de som fikk lappen av foreldrene sine og kunne begynne å kjøre bil på 18-årsdagen, prisen har jo steget til det 3-doblede om ikke 4-doblet etter den tid.. Og jeg har fremdeles ikke råd til å ta den selv..

og så er jeg misunnelig på de som er gift/ bor sammen med mannen de har barn med. en "ordentlig" familie liksom..

jeg har så lyst på flere barn men vet at hvis jeg får med en kjøreste som kanskje ikke holder, kan jeg ikke få barn igjen siden det er så tabu å ha barn med 3 forskjellige menn. derfor er jeg livredd for å ikke finne den rette snart. eller at jeg skal gjøre en feil. for jeg lengter veldig etter å PRØVE å bli gravid, bli LYKKELIG over positivt resultat, og dele gleden ved graviditeten og fødsel sammen med en mann jeg elsker.

Anonym poster: 9f2565e07ff373389f3cbb2dd7758616

Misunne er faktisk et av de styggeste ordene jeg vet om.. Det betyr jo at man ikke unner vedkommende det.

Det er jo akkurat det dette dreier seg om...at man kjenner at det gnager så hardt i magen at man får vondt på at andre lykkes og får til ting...dessverre....

Jeg vet .. Man unner de det ikke ..

Livet mitt er langt ifra perfekt, men misunne noen har jeg aldri gjort, og håper jeg aldri kommer til å gjøre ..

Annonse

Misunnelig på de som fikk lappen av foreldrene sine og kunne begynne å kjøre bil på 18-årsdagen, prisen har jo steget til det 3-doblede om ikke 4-doblet etter den tid.. Og jeg har fremdeles ikke råd til å ta den selv..

og så er jeg misunnelig på de som er gift/ bor sammen med mannen de har barn med. en "ordentlig" familie liksom..

jeg har så lyst på flere barn men vet at hvis jeg får med en kjøreste som kanskje ikke holder, kan jeg ikke få barn igjen siden det er så tabu å ha barn med 3 forskjellige menn. derfor er jeg livredd for å ikke finne den rette snart. eller at jeg skal gjøre en feil. for jeg lengter veldig etter å PRØVE å bli gravid, bli LYKKELIG over positivt resultat, og dele gleden ved graviditeten og fødsel sammen med en mann jeg elsker.

ok... siden folk begynner å definere ordet misunnelig.. det siste der om å ha en mann/familie unner jeg selvfølgelig alle andre. heter vel at jeg er sjalu på de da!

Når jeg ser på facebook at den ene etter den andre blir gravide og får barn, og enda et barn osv, ja, da kjenner jeg det stikker hardt inne i meg. Fælt å si det, men det ødelegger nesten dagen min når jeg oppdager en som er nygravid. Viser aldri overfor andre hvordan jeg egentlig føler det, glad utenpå og trist/sur innvendig.

Har et barn på 7 år, så burde være fornøyd med det sikkert... Men skulle så gjerne gitt h*n et søsken, men kroppen min er visst ikke enig...

Anonym poster: be0e3f82c98c716b55e705dcbec32b5a

Samme her, ville så gjerne hatt et søsken til 6-åringen. Men helsa mi (komplisert svangerskap og prematurt keisersnitt sist) og etter hvert alderen gjør det umulig, dessverre.

Anonym poster: 1609dbcfec2e3a38ad8ca68efbdf2f45

Ingenting, faktisk... Før misunte jeg en venninne at hun var strukturert nok til å ha full kontroll på hus og heim selv om hun har 4 unger.

Det var før jeg kom på at hun er hjemmeværende og jeg jobber 80 %, og jeg fant ut at hun strever med at hun MÅ ha alt på stell hele tiden. Da fant jeg ut at det ikke var så ille å være meg likevel, selv om det er litt kaotisk hjemme iblant:)

Anonym poster: 1fc230ae8a43d37c964c5319fc49727b

Liker ikke å kalle meg selv misunnelig. Dvs jeg unner mennesker rundt meg det de har og tenker oppfører meg aldri dårlig mot de selv om de har "mer" enn meg. Jeg er aleneforsørger med to barn, leier hus, trang økonomi osv. Men jeg er likevel ikke misunnelig på venninner som har mann, stort hus osv. Jeg har hatt det selv og har aldri hatt det så elendig som på den tiden :P

Heldigvis har jeg evnen til å glede meg over andres ve og vel.

Men kjenner det stikker litt i meg når jeg ser nyforelsket par nå, for DET vil jeg også være. Og litt når jeg ser andre som har lange slanke armer, for mine har blitt så blubby hehe.

Anonym poster: ff7a74ae51636232800d915370e7fed8

jeg er misunnelig på de som er to om alt. De som kan kjøpe det de vil av hus vel og merke. Eier egen leilighet, men har så lyst på enebolig.

Så er jeg misunnelig på ei venninne av meg som får alt så lett. Det har hun gjort hele livet. og nei jeg unner henne ikke alt for hun mobbet meg veldig da jeg var yngre. Er venn med hun nå selv om..

Anonym poster: cfffb78cd3b5884d62f4435ea725180c

Kjenner jeg er misunnelig på broren min som har klart å kjøpt seg leilighet til 2,1 mill i en alder av 19 år!!! Jeg unner han det av hele mitt hjerte, for han har jo jobbet og spart penger i maange år. Men her sitter jeg, alene til 3 og må LEIE fordi jeg ikke klarer å spare opp 4-500.000 kr for å få lån! Misunnelig?- JA!

Men man prioriterer forskjellig. Jeg har på den annen side mange flere opplevelser og har hatt et mye mer sosialt liv og flere venner enn han har.

Jeg burde ikke klage, men kjenner jo misunnelsen av å kunne eie noe eget ;)

Anonym poster: 5a0b13c5976c3b274fce52e7a0740a1b

Jeg unner dem det, men jeg kjenner det stikker hver gang jeg snakker med/om noen med god utdannelse og jobb. Jeg har kommet langt på de fleste plan i livet føler jeg (samboer, flere barn, stort fint hus, biler, utseende, positiv og snill personlighet) men "ordentlig" utdannelse og en 100% jobb har jeg aldri fått til. Det gir meg mindreverdighetskomplekser, og jeg misliker når andre snakker om slikt :(

Anonym poster: c584988ddf9907fe935d4f78236de163

Er litt sjalu når unge folk på min alder kjøper seg hus.. Selv har jeg gjort noen dumme økonomiske valg i mine yngre dager som jeg kommer til å slite med lenge. Synes det er pinlig at vi bor på 56 kvm (2 voksne,1 barn og en i magen) og nok må bo sånn til ungene er minimum 4 og 1 år :(

Jeg er av og til litt misunnelig på folk som har besteforeldre som stiller opp. Ikke sånn at det plager meg at andre har dette, men jeg skulle så gjerne hatt det selv.

Vi sliter big time økonomisk akkurat nå, men vil ikke si jeg er misunnelig på de med mye penger, jeg skulle bare ønske at vi hadde litt mer.

Anonym poster: cf5da41181c3dcbbe203888c80c30f1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...