Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje tidenes teiteste spørsmål men jeg spør for det :P

Siden jeg har fått småblødninger når jeg har vært veldig stresset (som har skjedd omtrent hver dag i det siste) og derfor hadde det vært kjekt å kunne sjekke om babyen har det bra inne i magen når jeg er rolig, i steden for å vente på "boble"følelsen av bevegelsen.. Er 14+3 og kan kjenne "babybumpen" på magen når jeg ligger på ryggen.

Derfor lurer jeg på;

Er det noen andre her som har en del kg for mye som har prøvd å bruke en doppler?

Er det vanskeligere å finne lyden, så det bare blir ekstra stress?

Vil du anbefale det? :)

Håper noen tålmodige sjeler har tid til å svare :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144004644-doppler-og-overvekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si jeg har litt ekstra.. Men jeg fant lyden lett tidlig meddopler. MEN jeg vet om flere som ikke har funnet den selv.. Overvektignellermikke. Så om du ikke vil ta sjansen på å skremme deg selv, ville jeg nok ikke anbefalt det.

Da ville jeg heller kontakta legen eller jordmor som har litt mer erfaring og bedt de om vær så snill sjekke. Men vet det er mange av de også som ikke vil sjekke dette så tidlig. I fare for å uroe deg. Men de kan kanskje berolige deg på andre måter? ;)

Ikke så mange ukene nå, så kjenner du livstegn.. Vet det er lett å begynneå tenke og bli bekymra.. Men prøøøv å stol på at om kroppen din ikke gir tegn på noe annet (blødninger, vondt etc), så er ting mest sannsynlig akkurat slik de skal være :)

Men vet akkurat hva du tenker og føler, for hadde det slik i forrige svangerskap.

Masse lykke til :))

Det kan være vanskeligere ja. Foranliggende morkake kan også vanskeliggjøre det. De to tingene kombinert gjør at jeg lar doppler ligge noen uker enda, jeg finner ikke hjertelyd. Er 13+1. Sist kjøpte jeg den i uke 18 og fant med en gang. Men hadde færre kilo den gang.. :)

Annonse

Nå har jeg testet ut min rosa AngelSound.

Skuffa!! :P Fant ikke en eneste lyd, så vidt min egen puls der jeg kunne fint kjenne den med fingertuppene mine uten å trykke..

Kanskje like så greit, for hadde sikkert ikke vært så rolig hvis jeg hadde funnet min egen puls lett og ikke noe annet :)

Prøvde med både 96% aleo vera gele(fant ingen lyd omtrent da) og glidemiddel (som funket bedre).

Så nå er den pakken ned i eska igjen, så skal jeg ta den frem igjen om et par uker. :)

Nå har jeg testet ut min rosa AngelSound.

Skuffa!! :P Fant ikke en eneste lyd, så vidt min egen puls der jeg kunne fint kjenne den med fingertuppene mine uten å trykke..

Kanskje like så greit, for hadde sikkert ikke vært så rolig hvis jeg hadde funnet min egen puls lett og ikke noe annet :)

Prøvde med både 96% aleo vera gele(fant ingen lyd omtrent da) og glidemiddel (som funket bedre).

Så nå er den pakken ned i eska igjen, så skal jeg ta den frem igjen om et par uker. :)

Ville forsøkt igjen selv om du ikke fant lyden når du forsøkte første gang. Kjenner flere som har hatt problemer med å finne hjertelyden første gang de prøver. Deretter har de prøvd dagen etter, og vips - der var lyden. Selv brukte jeg lang tid på å finne lyden første gang, også ble det lettere de neste gangene.

Hvor lett det er å finne lyden kommer også an på hvordan fosteret ligger samt om morkaken ligger på fremsiden. Igjen, ikke gi opp! Opplevelsen er så stor når du finner den :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...