Prinsen og mamma`n :) Skrevet 7. januar 2013 #51 Skrevet 7. januar 2013 Zazzy: Det er vanskelig, men når han har hatt en skikkelig dårlig natt og må vekke han er det nesten jeg tenker det er til pass for ham siden han ikke sover hele natten Ja, det blir nok en omstilling når man får nr 2, men sikkert også veldig koslig Håper dere får en nr 2 som sover litt bedre enn nr 1 da Vi tenker litt på nr 2 i den forstand at vi synes babyer er veldig fine og søte.. Men så kommer jeg på hvor sliten jeg har vært nå i 16 mnd for at prinsen ikke har villet sove siden dag 1, så jeg vet rett å slett ikke om jeg tørr å få nr 2, for hva om den sover like lite som prinsen.. Meeen så er de jo så gooode da
Madolyn Skrevet 7. januar 2013 #52 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Hadde Muffin sovet så dårlig som han gjorde det første halvåret, i tillegg til at han hylskrek i vogn og bil og bare ville ammes/bæres, så hadde vi aldri fått en til. Men Muffin bedret seg MYE i 6-7 mnd alder. Jeg syns at babyer er "pyton" og at ettåringer er topp Har termin om 3,5 mnd og håper på å kunne få en bedre babyopplevelse denne gangen, jeg er sikkert veeeldig naiv nå da... Hehe Endret 7. januar 2013 av Madolyn&Muffin
zassy ☆ Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #53 Skrevet 7. januar 2013 Håper også at ting blir litt bedre i og med at man i det minste har litt erfaring nå, men kan jo faktisk bli verre også etter hvilket temperament barnet har Jeg synes også vesla er i en heeerlig alder nå, hun er så morsom og har blitt så stor, så tenker på det i forhold til ny baby også at det kommer bedre tider. Ja det er slitsomt nå også, men ikke på langt nær sånn det var da hun var bittelita og måtte holdes gjennom hele dagen for at hun skulle sove..grøss..hadde fortrengt det litt
zassy ☆ Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #54 Skrevet 7. januar 2013 Ut og inn, ut og inn..pling pling..hehe..er til å bli gal av..men er jo egentlig bare andre kvelden.. holdt på i 50 minutter nå.. hun eeer jo bare ikke trøtt nok..er stille leeenge mellom sutring/gråt/reiser seg... i morgen må jeg snakke med bhg om å forkorte dagsøvn tror jeg.
Madolyn Skrevet 7. januar 2013 #55 Skrevet 7. januar 2013 Ut og inn, ut og inn..pling pling..hehe..er til å bli gal av..men er jo egentlig bare andre kvelden.. holdt på i 50 minutter nå.. hun eeer jo bare ikke trøtt nok..er stille leeenge mellom sutring/gråt/reiser seg... i morgen må jeg snakke med bhg om å forkorte dagsøvn tror jeg. Kan være lurt det. Hun sover 2-3 timer på dagtid var det så? Hvor lenge sover hun i snitt på nettene? Muffin sover ca 11,5 t netter og 1,5 t på dagen.
zassy ☆ Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #56 Skrevet 7. januar 2013 Hun sover maks 2 timer og ikke lenger enn til kl 14, vurderer å ta det ned til 1,5 time, eller maks til 13.30. Hun sover vel 11-12 timer på nettene tilsammen tror jeg.
zassy ☆ Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #57 Skrevet 7. januar 2013 Hoho der tror jeg hun ga etter for søvnen Må bare innrømme at jeg synes det er mindre slitsomt å gå ut og inn slik enn å sitte der inne i evigheter slik jeg har gjort til nå Er positivt overrasket! Og får litt trim på kjøpet
Madolyn Skrevet 7. januar 2013 #58 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Hun sover maks 2 timer og ikke lenger enn til kl 14, vurderer å ta det ned til 1,5 time, eller maks til 13.30. Hun sover vel 11-12 timer på nettene tilsammen tror jeg. Har dere utsatt leggetida i det siste da? Her holdt det altså å utsette leggetida med 15 minutter så sov Muffin plutselig lenge på morgenene igjen 2 timers dupper går ikke her, da tar legginga 1-2 timer.. Fikk erfare det to ganger her i høst da bhg surra med sovetidene og ikke vekket ham... Endret 7. januar 2013 av Madolyn&Muffin
zassy ☆ Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #59 Skrevet 7. januar 2013 Ja har lagt alt fra 19 til 19.45 i det siste. Nå sovnet hun 20, men sovner som regel ikke før minst kvart over uansett. Har ikke prøvd å legge 20, redd hun holder på til 21 da Ja får kanskje prøve å kutte litt på dagsøvn. Hun har jo faktisk noen sjeldne ganger ikke sovet på dagen og greid seg likevel, da var hun såååå lett å legge, hehe.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. januar 2013 #60 Skrevet 7. januar 2013 Anbefaler kutt av dagsøvn på det sterkeste, det pleier å funke som bare det når barna er såpass gamle og begynner å tulle ved legging. Snakker av erfaring ja
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 8. januar 2013 #61 Skrevet 8. januar 2013 Madolyn og muffin: Jeg håper dere får en bedre babyopplevelse denne gangen.. Som Zazzy sier vi har jo faktisk hatt ett barn før, og selv om ingen barn er like, så vet man litt mer hva man går til.. jeg vet i allefall en del ting jeg skal gjøre anderledes med en eventuell nestemann.. Og ja, den alderen de er i nå, er jo helt fantastisk.. De gjør så mye rart å morsomt, det er vel slik naturen er lagd, slik at vi skal glemme den litt slitsomme perioden Zazzy: Kan nok være lurt å endre dagsovingen litt ja.. Her soves det max 1,5 time på dagtid.. Funker godt for oss i allefall..
zassy ☆ Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #62 Skrevet 8. januar 2013 35 minutter i kveld, men hun ble ikke lagt før like før halv åtte..virker som åtte er den nye leggetiden!? Hun sov bare 1,5 timer i bhg i dag..jaja vi får prøve videre å se hva som skjer! Var jo bare første dagen med mindre dagsøvn. Skal sies at hun sov lenger på morgenen fordi jeg leverte henne senere i bhg i dag, så det gikk kanskje opp i opp Fornøyyyyd med leggingen iallefall føles så deilig å slippe "skrikekur" for dette kan ikke kalles skriking, hun er jo stille når vi går ut, før når vi prøvde det så hyyylte hun, var helt umulig, men nå går det fint. Sutrer og reiser seg etter en stund, men hun er søt også da..i sta når jeg gikk for å legge henne igjen så sukket hun skikkelig, hehe..tenkte nok: nå legges jeg bare ned igjen, dette nytter jo ikke
Nimas Skrevet 8. januar 2013 #63 Skrevet 8. januar 2013 Hehe det gjorde mini her også, nå sukker han når vi gjør oss klar til å gå ut til soverommet De er sååå søte Det som er positivt er jo at det nok går bedre og bedre, det tok noe tid her hos oss også før det liksom "satt" seg. Nå sover han faktisk hele natten gjennom i en lengere periode. Ufattelig deilig. Supert å høre resultatet da, fra 3 timer til 35 min er jo en stor bedring.
zassy ☆ Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #64 Skrevet 8. januar 2013 Ja men skal sies at det ikke pleide å ta tre timer altså..var bare en ekstrem kveld det, men tok likevel tid og var veldig energikrevende fordi vi måtte sitte der inne og holde henne i hånda osv. Hehe sukker på vei til soverommet ja, søtest! Så godt at han sover hele natta gjennom, håper vi også kommer dit snart
Madolyn Skrevet 8. januar 2013 #65 Skrevet 8. januar 2013 Ja her har Muffin sovet natta gjennom på eget soverom 2 netter på rad og sovet helt til kl 06:50-07 <3 Fremdeles litt sutring når vi legger ham men det går veldig fort over, ila et minutt
Harfåttprinsen:) Skrevet 8. januar 2013 #67 Skrevet 8. januar 2013 Hallo damer det var lenge siden jeg har vert innom denne siden nå vet ikke om dere husker meg jeg men jeg husker dere, og vi har jo pratet sammen i en laaanng periode:) Her vekser lillegutt fort fort... Han er nå 16mnd,begynte i bhg da han var 12mnd og trives endelig godt der Nå i julen har han vert forkjølet,og siden fredag har han hatt influensa, hadde nesten 41 i feber i helgen :/ her har også leggingen på kvelden vert litt trøblette etter juletider,tror det er litt pga at det ble litt andre rutiner osv.. Er det noen som venter ny baby her da? Har ikke lest igjennom alt dere har skrevet, her har vi nåkk med lillegutt føreløbig, men er enig med dere at det blir nåkk litt annerledes med nestemann og man blir mye tryggere på ting tror jeg.. Her sover han 1-1,5t på dagtid og sover stortsett hele natten Ønsker dere en fin kveld
zassy ☆ Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #68 Skrevet 8. januar 2013 Husker selvfølgelig deg Harfåttprinsen:) Koselig at du også kommer innom tråden! Snuppa her var også syk hele jula og hadde nesten 41 i feber, kjempeekkelt, det varte så lenge også så hun fikk penicilin som vi egentlig ga bare litt av for var umulig å få i henne. Heldigvis bedre nå! Jeg venter ny baby til sommeren og Madolyn&Muffin venter også før dette
Madolyn Skrevet 8. januar 2013 #69 Skrevet 8. januar 2013 Har termin med lilebror i slutten av april så det blir ganske så nøyaktig 24 mnd mellom Muffin og Cupcake Ja sykdom er noe fæle greier, her var Muffin syk med halsbetennelse og muligens kyssesyke i starten av desember. Høy feber og slapp kosegutt... Han sov hos oss på nettene både fordi han ville ha nærhet og fordi vi ville ha oversikt på ham. Så han har villet komme over i vår seng på vårt rom ganske ofte etter det. I jula passet vi på å opprettholde de vanlige rutinene og det fungerte fint for oss
min<3 Skrevet 8. januar 2013 #70 Skrevet 8. januar 2013 Slenger inn et spm her i søvndebatten jeg. Har en på 19mnd som er grei og legge, men som nå plutselig har begynt å våkne 03.30 tids hver natt. Tydelig trøtt, men står i senga og roper på mamma. Tidligere har jeg bare gitt han smokk, pakket dyna rundt og han har sovnet igjen. I natt holdt jeg på til 05.30. Satt bed siden av, strøk han i panna, vogget han på fanget pakket inn i dyna. Tok han tilslutt inn i vår seng hvor han kolapset på tvers. (Før da jeg har tatt han inn i vår seng har han aldri funnet roen, han trives nok best å sove alene. Derfor jeg ventet i det lengste før jeg gjorde det i natt) han har fått vann og varm melk, det har alltid funket før. Funker ikke lengre...blæ. Han blir o så sliten. Må jo vekke han, så vi kan dra på jobb/barnehage. Der har han kort lunte og han er helt hysterisk sliten når vi kommer hjem i dag sov han 2.5 time i b.hagen pg var alikevel kjempetrøtt i kveld. Dette ble langt, er bare ute etter deres beste tips. Kanskje dere har noen triks jeg ikke har tenkt på.
Madolyn Skrevet 8. januar 2013 #71 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Slenger inn et spm her i søvndebatten jeg. Har en på 19mnd som er grei og legge, men som nå plutselig har begynt å våkne 03.30 tids hver natt. Tydelig trøtt, men står i senga og roper på mamma. Tidligere har jeg bare gitt han smokk, pakket dyna rundt og han har sovnet igjen. I natt holdt jeg på til 05.30. Satt bed siden av, strøk han i panna, vogget han på fanget pakket inn i dyna. Tok han tilslutt inn i vår seng hvor han kolapset på tvers. (Før da jeg har tatt han inn i vår seng har han aldri funnet roen, han trives nok best å sove alene. Derfor jeg ventet i det lengste før jeg gjorde det i natt) han har fått vann og varm melk, det har alltid funket før. Funker ikke lengre...blæ. Han blir o så sliten. Må jo vekke han, så vi kan dra på jobb/barnehage. Der har han kort lunte og han er helt hysterisk sliten når vi kommer hjem i dag sov han 2.5 time i b.hagen pg var alikevel kjempetrøtt i kveld. Dette ble langt, er bare ute etter deres beste tips. Kanskje dere har noen triks jeg ikke har tenkt på. Her hadde også Muffin lange perioder hvor han ikke roa seg i vår seng. F eks fra han var 4-12 mnd gammel sov han definitivt best alene i sin egen seng, i vår seng ble han bare gira og krabbet rundt og dro oss i håret osv. Men plutselig så sov han som en stein mellom oss Barnas behov endres jo veldig med alderen, og det som ikke hjalp før kan definitivt ha effekt senere. Så kanskje du kan prøve å ta ham over i deres seng om det skjer igjen, for å se om han roer seg der? Vel verdt å prøve hvertfall Ellers kan det kanskje hende at han trenger en liten nattlampe? Flere som blir litt mørkeredde i den alderen. Evt kan det hjelpe å kutte ned på dagsøvnen dersom legging/nattesøvn/tidlige oppvåkninger blir et problem. Endret 8. januar 2013 av Madolyn&Muffin
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 9. januar 2013 #72 Skrevet 9. januar 2013 Harfåttprinsen: Hei, så hyggelig å "se" deg igjen Så flink han er som sover stort sett hele natten vi er ikke klar for nr 2 enda, vet egentlig ikke om vi blir det heller.. Vi blir nok det om en stund, men ikke enda Min<3: Prinsen vår hadde også i en periode laaaange timer der han var våken.. Nå roer vi han i vår seng og da sovner han stort sett med en gang.. Som Madolyn sier, kanskje det kan være et tegn på at dagsovingen må reduseres litt? Han blir sikkert litt trøtt og sutrete i starten.. Det er vanskelig å si hva som kan gjøre det, da de er så forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå