Gå til innhold

Aldri strikket før, men har lyst til å strikke en Mariusgenser, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tar du vann over hodet tror jeg dessverre...

Da må du lære deg å strikke genser, strikke etter mønster pluss fargeskifter på en gang!!

Mitt tips er å lære deg mønster og fargeskifter ved å strikke f.eks grytekluter eller ett eller annet lite først.

Blir du trygg på dette er det isåfall bare selve genseren du vil måtte lære deg å strikke.

Selv har jeg strikket i flere år og har kjempelyst til å strikke mariusgenser selv, men føler meg ikke trygg nok!! det er et veldig stort plagg og blir ikke mønsteret strikker fint vil det synes GODT!!!

Har du ikke strikket overhodet?? Isåfall tar du nok vann over hodet, ja. Det er mye mønsterstrikk og du må felle, øke og strikke glatt og vrangstrikk.

Jeg ville ha startet med noe betydelig enklere slik at ikke strikketøyet havner i en pose uten å bli ferdig.

Det synes jeg da du kan prøve på :) Hvis du vil øve litt på mønsteret først kan du begynne med Marius-lue. Jeg synes det handler mye om å telle når jeg strikker mønster. Ta kopi av mønsterbordene så kan du markere hvor langt du har kommet når du legger strukketøyet fra deg.

Lykke til!

Annonse

Jeg stemmer for at du strikker en mariusgryteklut først. Så ser du om du er lysten på å begynne på en genser etterpå. Jeg har ikke peiling, jeg kan ikke strikke etter mønster, men har planer om å lære meg det. Jeg kan ikke være en perfekt husmor og ikke kunne strikke.

Hvis du aldri har strikket før bør du prøve noe annet først. En ting er at det er oppskrift, men den er ikke alltid like lett å forstå. Jeg har strikket en del og synes mariusgenser er vanskelig og må få hjelp av mamma.

Ville nok begynt med noe annet, for å få inn teknikken ;) Hvis ikke kommer den til å ta laaaang tid. Bedre å ta noe enkelt, og føle at man mestrer det først :)

Anonym poster: 2cdb2cd8d39693b5e87ba433cd4afdd6

ja, signerer de andre her, er nok lurest å prøve en liten gryteklut eller noe først. i hvertfall om du aldri har lagt opp så mye som en maske før..

når jeg skulle lære meg å spille piano, gikk jeg rett på "fur elise" og det tok uhorvelig lang tid, jeg måtte jo lære teknikken med å spille, bruke begge hender,bruke pedal og selve melodien.. burde ha lært meg "lisa gikk til skolen" først ;) lykke til med strikkingen, du kommer nok fort inn i det. men lurt å øve først, så du vet at du får jevne fine masker før du begynner på et så stort prosjekt.

Gjest peacock

Ville prøvd på noe annet - skal du strikke en fin mariusgenser er det viktig at du har såpass mye erfaring at du strikker jevnt. Ellers blir det ikke noe fint :-)

Tips: garnstudio.no, mye fint du kan strikke og trene på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...