Gå til innhold

Trenger ferie hjelp. Påskeferien, Spania men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i Spania er det varmt i påsken? Altså slutten av mars, begynnels av april?

Hørte Kanariøyene er ett ok sted å reise mtp varme?

Har aldri vært i Spania før. Er de bare gran canaria og lanzarote som går under Kanariøyene?

Noen tips til hvor i Spania det er best å reise på den tiden?

Bør være barnevennlig, ikke så altfor langt fra stranden og ikke flere timer kjøring fra flyplass.

Takker for all hjelp:)

Anonym poster: 0efdc8599bfea621e7458c2dba6d67ef

Fortsetter under...

Skrevet

Dytt

Skrevet

Ingen? Haster litt:)

Skrevet

Kanariøyene :

Lanzarote, Gran Canaria, Tenerife, La Gomera, El Hierro, La Palma og Fuerteventura (+ noen mindre øyer)

I påsken begynner det å bli godt og varmt, også på kveldene.

På fastlandet er det fortsatt relativt kaldt. Det kommer jo helt ann på hvor du har tenkt til å reise, for det er stor forskjell fra nord til sør.

Jeg er ingen ekspert på fastlandet, men tipper at max temperaturen i sør i Mars ligger på rundt 18-20 grader om dagen og ned til en 8-10 på natten.

Håper det hjalp, ellers så kan du sikkert lete litt på nettet :)

God tur!

Skrevet

Kanariøyene :

Lanzarote, Gran Canaria, Tenerife, La Gomera, El Hierro, La Palma og Fuerteventura (+ noen mindre øyer)

I påsken begynner det å bli godt og varmt, også på kveldene.

På fastlandet er det fortsatt relativt kaldt. Det kommer jo helt ann på hvor du har tenkt til å reise, for det er stor forskjell fra nord til sør.

Jeg er ingen ekspert på fastlandet, men tipper at max temperaturen i sør i Mars ligger på rundt 18-20 grader om dagen og ned til en 8-10 på natten.

Håper det hjalp, ellers så kan du sikkert lete litt på nettet :)

God tur!

Ser du bor i lanzarote. Er det ett sted å reise på ferie til i påske ? Hva er temp på sånn cirka i slutten av mars/begynnelsen av april?

Nå vet jeg ikke hvor noen av disse byene(øyene?) ligger, nord, sør eller fastland? Hehe.

Hvordan er stranden i lanzarote? Er det langt fra flyplassen?

Håper du gidder å svare:)

Hi

Annonse

Skrevet

Ville absolutt satset på Kanariøyene hvis jeg skulle til Spania i påsken, ja. Har vært på Gran Canaria og Tenerife, er ingen stor fan av charterreiser eller typiske sydensteder, men foretrakk Tenerife av de to. Store forskjeller fra sted til sted på hver av øyene, og husk at sydsiden av øyene er mye mer solsikre enn nordsiden. Styr unna Playa del Ingles på Gran Canaria i hvert fall.

Anonym poster: 2b5212840520f3e29163101196ae1924

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

LanzaroteJenta har sikkert mye bedre svar enn meg, men svarer uansett :)

Jeg var på Tenerife i februar for noen år siden, og da var det godt og varmt der på dagtid. Akkurat som en god norsk sommer. På kveldstid måtte vi derimot ta på oss en tynn jakke eller genser.

På fastlandet derimot er det endel kjøligere. Har vært i Marbella både i februar og mai. Februar var kaldt, men mai var helt ok. For kaldt å bade i sjøen (ihvertfall for meg!), men det blåste også endel da. I bassenget badet vi, og det gikk helt greit å ligge i bikini uten å fryse.

Skrevet

Ville absolutt satset på Kanariøyene hvis jeg skulle til Spania i påsken, ja. Har vært på Gran Canaria og Tenerife, er ingen stor fan av charterreiser eller typiske sydensteder, men foretrakk Tenerife av de to. Store forskjeller fra sted til sted på hver av øyene, og husk at sydsiden av øyene er mye mer solsikre enn nordsiden. Styr unna Playa del Ingles på Gran Canaria i hvert fall.

Anonym poster: 2b5212840520f3e29163101196ae1924

Ok. Da blir det ikke playa del ingles på gran canaria.

Liker heller ikke typiske charterreiser, men siden det bare en snakk om en uke gjør vi det i år.

Vi har sommerhus i ett annet land, men vi vil prøve noe nytt nå:) slippe å vaske, lage mat osv:)

Hi

Skrevet

LanzaroteJenta har sikkert mye bedre svar enn meg, men svarer uansett :)

Jeg var på Tenerife i februar for noen år siden, og da var det godt og varmt der på dagtid. Akkurat som en god norsk sommer. På kveldstid måtte vi derimot ta på oss en tynn jakke eller genser.

På fastlandet derimot er det endel kjøligere. Har vært i Marbella både i februar og mai. Februar var kaldt, men mai var helt ok. For kaldt å bade i sjøen (ihvertfall for meg!), men det blåste også endel da. I bassenget badet vi, og det gikk helt greit å ligge i bikini uten å fryse.

Fastland er selve spania mener du? Vi har tenkt oss til en av øyene, de ligger jo en del nedenfor Spania , utenfor Marokko og det er vel Kanariøyene regner jeg med. Der vi har tenkt oss.

Men aner ikke hvilke av de som er best å reise fil og hvor på øyen er det best?

Hi

Skrevet

Hei!

Alle de navnene jeg ramset opp er forskjellige øyer. Og de ligger litt utenfor Afrikakysten, omtrent utenfor Marokko.

Her på Lanzarote kan du absolutt få en god og varm påske.

Dagtempen ligger stort sett på 25+ og litt kjøligere på kvelden. Som nevnt et annet sted i tråden, er det lurt å ha med seg en jakke eller cardigan o.l.

Flyplassen på Lanzarote ligger ca 10-15 minutter fra Puerto del Carmen og andre veien (samme avstand) Costa Teguise. Det tar ca 40 minutter ned til Playa Blanca (der jeg bor).

Det er fine strender på alle turiststedene, men her nede i sør har vi også Papagayostrendene som er naturlige og veldig vakre.

Ta en titt her: http://www.condestinolanzarote.com/nor/destinations.html

De fleste direkteflyene stopper etter påske, så mulighetene du har er vel egentlig å ta en chartertur, eller med Norwegian som har fast rute på Mandager.

Det er også mulig å reise via Gran Canaria. Dit går det fly så og si hver dag.

Om du ikke vil besøke Lanzarote, er Gran Canaria og Tenerife også gode alternativer. De ligger også litt lenger sør, og det sies at Puerto Rico på Gran Canaria alltid har de høyeste temperaturene.. Om det er sant, vet jeg ikke.

Noe klokere? :)

Skrevet

Forresten: Sjekk ut Blue village Flamingo Beach resort i Playa Blanca eller Blue Star Cinco Plazas i Puerto del Carmen (Star Tour katalogen)

Kjempefint for barnefamilier og nære stranda :)

Skrevet

Hei!

Alle de navnene jeg ramset opp er forskjellige øyer. Og de ligger litt utenfor Afrikakysten, omtrent utenfor Marokko.

Her på Lanzarote kan du absolutt få en god og varm påske.

Dagtempen ligger stort sett på 25+ og litt kjøligere på kvelden. Som nevnt et annet sted i tråden, er det lurt å ha med seg en jakke eller cardigan o.l.

Flyplassen på Lanzarote ligger ca 10-15 minutter fra Puerto del Carmen og andre veien (samme avstand) Costa Teguise. Det tar ca 40 minutter ned til Playa Blanca (der jeg bor).

Det er fine strender på alle turiststedene, men her nede i sør har vi også Papagayostrendene som er naturlige og veldig vakre.

Ta en titt her: http://www.condestinolanzarote.com/nor/destinations.html

De fleste direkteflyene stopper etter påske, så mulighetene du har er vel egentlig å ta en chartertur, eller med Norwegian som har fast rute på Mandager.

Det er også mulig å reise via Gran Canaria. Dit går det fly så og si hver dag.

Om du ikke vil besøke Lanzarote, er Gran Canaria og Tenerife også gode alternativer. De ligger også litt lenger sør, og det sies at Puerto Rico på Gran Canaria alltid har de høyeste temperaturene.. Om det er sant, vet jeg ikke.

Noe klokere? :)

Tusen tusen takk for hjelpen :) stranden var nydelig:)

Hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...