Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I hovedsak er det i august barnehagene tar inn barn. Grunnen til at færre nå tar inn i januar er pga manglende støtte fra kommunen. Noen barnehager velger da å ha litt tilvenning i desember, slik at de får økonomisk støtte for det barnet.

Jeg spurte min arbeidsgiver (styrer i bhg jeg jobber) om hvordan det var med å få plass til min i januar/februar. Hun sa jeg skulle søke nå til fristen, og skrive ønske om start i januar. Evt kan det være lurt å si at man kan betale for desember om man da kan få en lettere mulighet for bhg plass. Jeg kommer jo forann andre pga søsken og ansatt, så for meg skulle hun fikse det. :)

Derfor lurt å søke nå innen mars, og skrive ønske på når man ønsker barnet skal starte ;)

Noen kommuner har søknadsfrist 1. februar (bare så man er obs på det)

De fleste barnehager har løpende opptak, det vil si at de kan ta inn barn så lenge de har plass til det, men sjansene for å få plass utenom hovedopptaket (i august) er ganske små mange steder.

Og som hun over her sier kan det være lurt å høre med barnehagene om eventuelt oppstart i desember om man egentlig ønsker januar, eventuelt bare betale for plassen frem til januar nettopp fordi tilskuddet til barnehagene blir regnet ut fra hvor mange barn de har i desember og ikke i januar.

Dette med tilskudd er for de fleste barnehager veldig viktig i forhold til hvor mange ansatte de har råd til blant annet, så om de vet i desember at de har 2-3 nye barn som ønsker plass har de kanskje råd til en ekstra ansatt og da kan gi plass til flere barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...