Gå til innhold

Når babyen våkner forsvinner mannen...

Anbefalte innlegg

Når min lille våkner om natten/morgen og skriker etter mat forsvinner min mann ınn på gjesterommet og sover videre der. Greit at det er jeg som må mate han og mannen ikke kan bidra med det, men han kan jo hjelpe med å få han til å sovne igjen. Han har ferie nå,så jobber ikke så han kan tåle å være litt trøtt han også..

I dag tidlig la jeg småen i sengen sin ettermat. Han våknet ds han ikke vil ligge i sin egen seng. Min mann våknet,så på meg ,,jeg Sa at han var mett nå men ikke ville sove.. Min mann sa bare "åå",så forsvant han..

Kjenner jeg blir litt sint..eller overdriver jeg? Han kommenterte igår at jeg så då trøtt utbog at han skulle ta ungen etter jeg hadde gitt han mat,men gjor han d? Neeii...

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Har du gitt han beskjed om at du vil han skal delta i dette? Av og til må man forlange at mannfolkene stiller opp.. Samboeren her stilte nesten ikke opp med sønnen vår på natt, enda han var flaske barn. Jeg forlangte at han bidro med det han kunne.

Nå har vi ei datter som trenger sitt, og samboeren spretter opp så fort jeg spør om han kan ta henne.

Gjest Mentha

Dette ville jeg tatt tak i med en gang. Det kan bli mange våkenetter, og det er greit å få reglene på plass med en gang. Å få et barn er et samarbeidsprosjekt, og det er ikke riktig at én skal bli sittende igjen med alle våkenetter. Særlig når han har ferie kan han stille opp litt og la deg få sove mellom måltidene!

Ta det opp på dagtid, når dere er mest våkne og rolige, og foreslå at neste gang kan du gå på gjesterommet og sove litt, mens han tar babyen. Forklar han at dere har fått barn sammen og at dere derfor bør ta i på nettene begge to. Å være den som har melk er ikke ensbetydende med at man skal være den med all nattevåken.

Han har et par ganger sendt meg i seng og kommet ınn med babyen når han skal ha melk..er flink å ta han på dagtid også. Føler egentlig han har sine "flinke perioder" og " late perioder".. Er stress å ha det sånn. Får ta å prate med han igjen..

Å lage barn er lett,men det skal taes av også..

Annonse

Første barnet? Hvor gammel er babyen?

Har du prøvd samsoving mht at babyen har vansker med å sovne igjen? Får du tatt deg lur på dagtid når baby har lur?

Selvsagt skal han hjelpe til der han kan,særlig når han har ferie. Prøv å fortelle han rolig at du er sliten og måter han kan hjelpe deg på :)

Første barn,tre uker gammel..om natten blir det til at babyen sover med meg i sengen etter jeg har ammet han.. Orker ikke bruke timer på å få han til å sove i sin egen seng.. Når han skal ha mat rundt 5-6,bruker han opptil 2 timer å bli mett,byttet på og bli trøtt igjen. Nekter å sovne igjen

Mulig jeg er litt rar, men jeg synes det er mye bedre at jeg tar baby om natten, og han får sove, slik at han er opplagt til å ta sin tørn om jeg trenger å sove på dagen.... Så her er det meg som bytter rom når baby skal ha mat om natta. sover videre med henne på hennes rom, for å forstyrre pappaen minst mulig. Har vært heldig og fått sovebaby denne gangen, men gjorde det sånn med skrikebaby sist og.... Funket best for oss. Men sier ikke det funker best for alle...

det hadde jeg ikke funnet meg i! Når han har fri? i natt gjorde vi det slik at mannen tok baby på natten så sto jeg opp med henne. Nå får hun ikke mat på natten lenger. Men vi gjorde det sånn at jeg ga henne mat natten igjennom, men dersom jeg hadde behov for det så sto mannen opp med henne kl 0600, så fikk jeg hvertfall en time uforstyrret søvn. Det hjalp faktisk. I helgene byttet vi på å stå opp med henne tidlig...

Du må bare kreve... det er da direkte urettferdig at du ikke ska kunne sove når du har mulighet! ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...