Gå til innhold

Svine influensa - vaksine??

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er merkelig at leger sier at "det ikke er nødvendig for gravide å ta vaksinen", når det er det helsedirektoratet anbefaler, og det er disse råd leger bør gi. Gravide er faktisk i risikogruppen, så da henger nok ikke legen helt med... Det står jo svart på hvitt :)

nei nødvendig er det nok IKKE. Det er helt valgfritt for hver og enkelt. Jeg tror ikke på at det er lurt og sprute i seg vaksine de aldri kommer til og forske nok på. De kan ikke forske på om det vil skade fosteret eller ei, det koster for mye. Og hvor mange har ikke fått narkolepsi etter vaksinen? Bivirkningene KAN være værre enn en influensa. Stell godt med seg selv, ta c vitaminer, hold seg unna syke mennesker. Og lytt til kroppen, føler man seg lite i slaget, så hold deg hjemme. Det kan være ettersykdommene til influensaen som kan være farlig, lungebettenelse, streptokokker osv.. Lurt og høre på kroppen sin. Hvor mange gravide har dødd av influensa, eller som mister barnet sitt i 2-3 trimester fordi de ikke tok vaksinen? Jeg vil heller tro at de som tar den kan være en av veldig få som er uheldige og mister barnet sitt.. Dette pga vaksine man tilfører kroppen sin. Jordmoren min sa at man bør ikke tilføre kroppen sin noen form for vaksine når man er gravid, selv om helsemyndighetene anbefaler det.. (Men de kan ikke ta avgjørelser for oss gravide, da de kan bli saksøkt om noe eventuelt skulle skje med banet.)

Fortsetter under...

Jeg tok vaksinen i 2010, men var ikke gravid den gangen. Ble anbefalt å ta den p.g.a. en operasjon. Noen få måneder etterpå, fikk jeg omgangssyke som jeg aldri har kjent maken til! Vred meg i smerte etter ekstremt sterke magesmerter, og det var like før mannen ringte sykebil. Vi forsto ikke engang hva det var, med det samme... Rett etter jeg tok vaksinen, hadde jeg få bivirkninger. Var bare litt øm i armen. Men, jeg synes det er pussig at jeg skulle bli så sjuk under omgangssyke. Jeg har risikosvangerskap, og vurderer faktisk å la være å vaksinere meg. Dert virket ikke særlig hensiktsmessig sist gang, og når det i tillegg er usikkert om den kan skade fosteret, kjenner jeg at magefølelsen sier nei! Får høre hva fastlegen sier denne uka.....

Jeg tok vaksinen i 2010, men var ikke gravid den gangen. Ble anbefalt å ta den p.g.a. en operasjon. Noen få måneder etterpå, fikk jeg omgangssyke som jeg aldri har kjent maken til! Vred meg i smerte etter ekstremt sterke magesmerter, og det var like før mannen ringte sykebil. Vi forsto ikke engang hva det var, med det samme... Rett etter jeg tok vaksinen, hadde jeg få bivirkninger. Var bare litt øm i armen. Men, jeg synes det er pussig at jeg skulle bli så sjuk under omgangssyke. Jeg har risikosvangerskap, og vurderer faktisk å la være å vaksinere meg. Dert virket ikke særlig hensiktsmessig sist gang, og når det i tillegg er usikkert om den kan skade fosteret, kjenner jeg at magefølelsen sier nei! Får høre hva fastlegen sier denne uka.....

enig med deg! Men det som er at alt av leger, jormødre helsesøstre osv forholder seg KUN til det norske helsemyndigheter sier. Hvis de hadde sagt seg en personlig mening kunne de blitt saksøkt i ettertid. Det inntrykket jeg har fått da jeg spurte jordmor og lege var; tenk selv.. De kunne IKKE svare på om vaksinen kunne skade fosteret eller ei. Jordmor sa at når man er gravid skal man ikke ta noen form for vaksine i det hele tatt, så dette var opp til en selv. Jeg føler ihvertfall at jordmor nøler, uten og si det med ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...