Gå til innhold

teit spørsmål.....

Anbefalte innlegg

Når begynte dere å få melk?

Jeg klemte (myyyyye rart man gjør for å bli gravid og når man er gravid.....) rundt brystvortene i går, og da kunne jeg se det ble blankt på venstre side. På høyre side kom det en hvit knappenålshode-dråpe. 29+5 og syns det var litt tidlig. Men det er kanskje ikke det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144004417-teit-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt uke 24 oppdaget jeg melkeflekker på pysjen. Dette er vel råmelk. Googlet det, og tror ikke det var unormalt at det kunne komme allerede fra da. Ikke prøvd å klemme ut noe. Har hatt jevnlig lekkasje siden da- ikke på dagtid, kun natt.

Jeg fikk væske i brystene i uke 18. Har vært litt av og på hvor mye, men har bare virkelig lekka/rent noen ganger. Ellers stivna råmelk på brystvortene (ikke pell! var streng beskjed fra jm). Noen får det tidlig, litt eller så mye at de må bruke innlegg, og noen ikke før ungen er ute. Så "alt"er vel vanlig.. Litt testing av meieriet før produksjonen setter i gang ;)

Jeg fikk væske i brystene i uke 18. Har vært litt av og på hvor mye, men har bare virkelig lekka/rent noen ganger. Ellers stivna råmelk på brystvortene (ikke pell! var streng beskjed fra jm). Noen får det tidlig, litt eller så mye at de må bruke innlegg, og noen ikke før ungen er ute. Så "alt"er vel vanlig.. Litt testing av meieriet før produksjonen setter i gang ;)

Jeg startet også å lekke så smått rundt uke 18. Er i uke 29 nå. Har bare lekket èn gang med at det har rent nedover magen. Men, tyr82, sa jm no om hvorfor ikke pelle? Jeg klarer ikke la være å ta bort det som tørker på brystvortene :/

Jeg startet også å lekke så smått rundt uke 18. Er i uke 29 nå. Har bare lekket èn gang med at det har rent nedover magen. Men, tyr82, sa jm no om hvorfor ikke pelle? Jeg klarer ikke la være å ta bort det som tørker på brystvortene :/

Fordi man kan få infeksjon i brystene allerede nå. Sørg i hvert fall for å være skikkelig ren på henda :) Brystmelk inneholder visstnok noe som er bra mot infeksjon, så er best å bare lå det tørke der og bli der. Dette gjelder visstnok også når vi får skikkelig melk og ammer.

Annonse

Jeg startet med råmelk allerede i uke 13, så her har ammeinnlegg vært flittig i bruk i en god del uker. Ifølge jordmor var dette litt tidlig, men hun hadde vært borti en god del som startet allerede i begynnelsen av 2 trimester. . Startet med litt blank væske, og har etterhvert kommet mye mer og det har blitt fløteaktig i fargen :)

Fordi man kan få infeksjon i brystene allerede nå. Sørg i hvert fall for å være skikkelig ren på henda :) Brystmelk inneholder visstnok noe som er bra mot infeksjon, så er best å bare lå det tørke der og bli der. Dette gjelder visstnok også når vi får skikkelig melk og ammer.

Ok, da prøver jeg på det ;)

Da jeg fikk nummer 1 hadde jeg aldri melkelekkasjer før han var født. Var litt bekymret for om jeg ville få melk eller ikke, siden jeg hørte mange som hadde lekkasjer lenge før fødsel. Men amminga gikk som smurt, den! :) Greit å vite at "alt" er normalt, og at det ikke nødvendigvis har noe å si for om man kan amme eller ikke.

Er 32 + 1 i dag, og har ikke hatt lekkasjer denne gangen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...