Gå til innhold

Rosendahl:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som samler på rosendahl serien med fat/skåler/glass osv...?

Jeg synes det er veldig fint, vi begynte å samle på middagstallerkene i glass, men nå er de vist gått ut av sortimentet....så nå er vi begynt å samle på de helt hvite fra Rosendahl...er jo veldig fine de også da:-)

Anonym poster: c414e1285d67869ddb5a212635db65c3

Fortsetter under...

Skrevet

Jupp, kjøper mest på tilbud. Får og mest når de er kjøpt på tilbud. Lett å bytte uansett butikk det er handlet på. Enkel i utførelse og det eneste vi klarte å like begge to :D

Skrevet

Har vannglass og noen skåler, men synes de får veldig lett hakk...

Skrevet

Vi fikk vannglass i julegave, de er veldig fine og tykke slik at de antageligvis holder lenge :)

Kommer til å ønske meg dessertskåler i gave heretter, da har jeg noe å ønske meg som vi får bruk for :)

Skrevet (endret)

Jeg har vann glass(2typer), kaffi glass, hvitvin/champagne og rødvin, whiskey, øl cognac glass. Kaffe sett, har bare tre sett da.. Også har jeg salt/pepper bøsser(anbefales!), 2 kake fat og det settet med 3 skåler.

Ja også en vase :-P

Endret av Synne 2007<32012
Skrevet

Vi samler også på Rosendahl, Grand Cru serien. Lekkert!! Begynte så vidt å samle på den franske serien Pillivuyt i fbm bryllupet vårt men da vi så at et komplett servise ville koste det samme som ett års nedbetaling på huslånet så tok vi til fornuften... :)

Anonym poster: 8d4d7c0bd11c37d317462943ad586185

Annonse

Skrevet

Vi ønsket oss alt i den serien til bryllupet. Var så heldig å få komplett servise til 24 personer:)

Er veldig fornøyd med det siden det er enkelt og tidløst.

Det eneste negative er at glassene ikke skal vaskes på mer enn 50° og de tiltross for sin robuste kvalitet er ganske skjøre og får fort hakk.

Skrevet

Vi har det meste av grand cru i glass, utenom asjettene. Hadde tolv dessertskåler, men de er alle kastet fordi de ble så hakkete og stygge i oppvaskmaskinen. Nå har jeg kun isasjettene, de er mye penere og kan brukes til alt. Et stort pluss at de er mye lettere å stable inni vaskemaskinen også. Har ikke fått et eneste hakk i dem;) jeg har aldri villet samle på porselenet, synes ikke fargen er noe fin, ser skittent ut på en måte. Men nå har jo Rosendahl kommet med nytt servise, Rosendahl grand cru soft, et helt kritthvitt servise. Helt nydelig, og jeg har allerede fått 6 middagsfat;) dette er også billigere enn grand cru. Vi kommer til å kjøpe serveringsfat og diverse annet serveringstilehør i Pillivuyt, for det er også helt kritthvitt:) det er det jeg savner i Rosendahl generelt, de skulle hatt mye mer i serveringstilehør.

Anonym poster: fbbb1533f8ad7d64f8ce213813ca6658

Gjest Skofantomet
Skrevet

Den hvite serien er jeg fornøyd med, men glass dessert skålene og de store glass skålene tåler lite syns jeg. Og enda et minus med glass er jo at det blir lett fett flekker på som synes ganske godt.

Skrevet

Vi har både glass, skåler, ildfaste former, salr/pepperbøsser, karafler, div hvitt middagsservice og kaffeservice i grand cru. På 10 år har vi knust to vinglass, resten har holdt fint. Veldig fornøyd, også fordi det er service som ikke er så dyrt at man kan tørre å bruke det :)

Skrevet

Hadde en del, fikk av jobben til mannen hvert år. Vi solgte det uåpnet i pakningene sine vi, tjente litt på det :)

Anonym poster: ea18032514c99bba10842c5c78d8d574

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Har vannglass og noen skåler, men synes de får veldig lett hakk...

Enig!

Skrevet

Vin og ølglassene tåler ingenting!

Anonym poster: 8caf9a6f70ffc493cd41d4cb9bc839a6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...