Gå til innhold

Et restitusjonsopphold? Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg trenger noen uker der han kan samle seg, konsentrere seg om seg selv, hente styrke om dere skjønner. Type kurbad kanskje? Han har hatt et utrolig tøft år, og trenger dette virkelig. Legen har bedt ham å undersøke hvilke plasser som kan være aktuelle, men han vet jo ikke hva han skal lete etter? Fortrinnsvis i Østfold?

Anonym poster: 61b7a86374c17328ca86c828586379d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav skal egentlig ha en oversikt over slike steder, men dessverre så fungerer det ikke. Jeg ville søkt etter rehabiliteringssenter rundt omkring og deretter ringt de ulike stedene for å høre om de har et godt opplegg for slike som han.

Det kan være ganske store forskjeller på de ulike stedene. Noen spesialiserer seg på f.eks. ortopediske og nevrologisk opptrening, og det vil nok ikke være riktige steder for din bekjent.

Kan varmt anbefale AiR Rauland, Vinje i Telemark! Det er jo ganske langt å reise, men de er veldig dyktige der og det er definitivt verdt reisen!!

Jeg anbefaler også å være hele oppholdet på stedet uten å reise hjem om mulig. Dette fordi man får så mye større utbytte når man slipper å reise frem og tilbake hver helg. Da er det faktisk en fordel å være for langt unna til å reise hjem hver helg. Dette er spesielt viktig om han er utbrent!

Jeg ville undersøkt AiR Rauland om jeg var han. Der er det også en god fordeling mellom kvinner og menn, og også i alder.

http://www.rehabilitering.no/

Det er veldig bra at legen hans er positiv til dette, og du kan si at det er veldig viktig at legen (og han selv) skriver en god søknad til AiR Rauland. De har stor pågang fordi de også er kompetansesenter for rehabilitering.

Si at han må sette i gang prosessen så fort som mulig, da kommer han også fortere tilbake til "seg selv". De ansatte på Rauland er veldig positive og dyktige og er støttende der det trengs, sparker litt bak der det trengs, og ser deg alltid ift hvor i prosessen du er, om du har en dårlig eller ekstra god dag.

Ønsk ham lykke til! :)

Hilsen en som har vært gjennom det samme og kommet ut på riktig side :)

Godt nytt år! :)

Anonym poster: 590775a6a022ab999f687a4bfbcde980

Skrevet

Takk for godt svar :) Godt nytt år selv!

Tar gjerne i mot flere tips også :)

Anonym poster: 61b7a86374c17328ca86c828586379d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...