Gå til innhold

vaksinering?

helixxx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig usikker. Tok svineinfluensa vaksinen. Men nå vet jeg ikke. Skal på sykehuset til tirsdag tenkte jeg skulle høre da. Var mye fokus på det når jeg gikk gravid i 2010/ 2011. Da tok jeg ikke vaksinen.

Spørs om det er for sent for min del. Datteren min er syk. Jeg tror det er influensa.

Annonse

Jeg kjenner en dame som vaksinerte jeg for ca 3 år siden da hysterien var på topp. Hun var gravid. Sønnen ble født med store skader... Legene vil ikke si noe om hva de tror kan ha årsaket skadene, men noen skal ha sagt at de har sett en liten økning av fosterskader i tiden etter massevaksineringen. Skummelt!

Det blir jo anbefalt for gravide å vaksinere seg. Har fleire rundt meg dom er sjuke no og min far fekk påvist influensa idag. Eg er veldig i stuss kva eg bør gjere.....er gravid (8+3). Kva gjer de?

Jeg kjenner en dame som vaksinerte jeg for ca 3 år siden da hysterien var på topp. Hun var gravid. Sønnen ble født med store skader... Legene vil ikke si noe om hva de tror kan ha årsaket skadene, men noen skal ha sagt at de har sett en liten økning av fosterskader i tiden etter massevaksineringen. Skummelt!

Det blir jo anbefalt for gravide å vaksinere seg. Har fleire rundt meg dom er sjuke no og min far fekk påvist influensa idag. Eg er veldig i stuss kva eg bør gjere.....er gravid (8+3). Kva gjer de?

Akkurat derfor jeg vil unngå det, de vet jo ikke om det er noe Risiko for lille gutt i magen,så tar den når han kommer ut,hvis det er forsatt aktuelt :)

Jeg er som sagt delt i mine tanker rundt dette, og vet ikke hva jeg kommer til å gjøre. Men vi må også ta i betraktning de negative virkningene av å få influensa.

Når folkehelseinstituttet anbefaler at gravide skal vaksinere seg så er det med god grunn. Leger og forskere har kommet frem til at de positive effektene ved å ta vaksinen antakeligvis overvinner de negative.

Influensa i svangerskapet øker faren for abort, og det er så mye som 7 ganger høyere risiko for at barnet skal utvikle schizofreni. Det at noen enkeltpersoner har fått barn med skader etter å ha tatt vaksinen høres skummelt ut, og det gjør meg også skeptisk. Men vi må huske at siden de ikke vet hva som var årsaken til dette, så trenger det ikke bety noen ting som helst. Barn blir dessverre innimellom født med store skader.

Jeg har selv flere eksempler på mødre som vaksinerte seg i svangerskapet i 2009, som har helt friske barn :)

En annen ting man må tenke på er at man er i en risikogruppe ved svineinfluensa når man er gravid. Ellers friske gravide kvinner har dødd av svineinfluensaen. Man hjelper ikke sitt ufødte barn (eller sine eksisterende barn, om man har det) om man ikke overlever influensa.

Jeg prøver ikke å overtale noen til noe som helst, som sagt vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre selv, men vil bare belyse det litt fra flere sider, siden alle (både her og andre steder jeg har lest om dette) bare snakker om de negative sidene ved å ta vaksinen.

Ingen leger vet alt om dette, men jeg velger allikevel å tro at leger som har kommet frem til dette har en god grunn for det.

Derfor er jeg ikke helt kategorisk mot vaksinen :)

Endret av Barbarella og froskebarna

Einig med deg b og froskebarna. Vi har influensaen i hus no, noke som gjer meg endå meir overbevisst at dette ikkje er bra for gravide å få. Eg lurer no på å ta vaksina, men så las eg igår at det var kvinner i 2ndre og 3dje trimester det var anbefalt for. Og for meg er det over 3 veker til.....

Endret av helixxx

Skal innrømme at jeg er lettet over at jeg ikke skal ta i 1.trimester uansett. Trodde det gjaldt alle gravide. Da slipper jeg å ta stilling til det, når ikke evt 2. trimester før om 6 uker og da vil jeg tro den verste influensaen er over. Aner virkelig ikke hva jeg ville ha gjort, tror kanskje ikke jeg ville ha tatt den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...