Gå til innhold

Når kan baby sitte i vippestol, har en graco sweetpeace swing???

Anbefalte innlegg

Det står på bruksanvisning at den er fra 2-13 kg/nyfødt-6md. Men leser at de ikke skal sitte i vippestol når de er så små. Så hva er egentlig riktig da?

Jenta vår er litt over 2 uker og veier ca 3,5 nå tenker jeg. Tenkte å bruke den litt om kvelden bare ,da hun er veldig urolig da.

Fortsetter under...

Ja er litt merkelig ja,men har spurt Jordmoren min og det, og ho sa det var greit hvis du måtte ta en kjapp dusj eller orde noe på kjøkkene,men ikke i lengre tid. men ho sa fra 3mnd alderen

Annonse

Jeg har å en graco swing ett eller anna.... Tror nok den ikke går under samme kategori som en vanlig vippe stol.... Når jenta mi var lita hadde vi Fisher price, å den brukte ho mye.... Noen barn liker jo godt å sitte i di å roer seg veldig i en stol... Så jeg vil nå si gjør slik du selv føler for :)

Snakket med min jordmor om akkurat det samme, og fikk beskjed om at det ikke skulle være noen fare å bruke vippestolen, så lenge de ikke sitter for lenge i gangen. Man utvider selvfølgelig "brukstiden" etterhvert da. Det virker da veldig ulogisk at det produseres vippestoler som ikke skal være egnet for bruk.

Klart det finnes mange produkter som ikke egner seg like bra til feks baby selv om produsenten mener noe annet . Både sitting i vippestolen og bilsetet skal begrenses. Selv om det nå selges mye mer vogner man kan sette bilstoler på og flere benytter det, betyr ikke at det er så bra for baby og bør begrenses

Den stolen har jeg selv, og det er da ingen vippestol!

Den har jo nesten samme fasong og støtte som et bilsete til babyer, og brukes effektivt mot kolikk for dem som har barn med det. En vippestol, er bokstavlig talt en vippestol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...