Gå til innhold

Dere som har født før,bestemte dere navnet på barnet :

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nr 1: bestemte oss når vi såg ka d blei, hadde to alternativ men visste ikkje om d va gutt eller jente :-)

Nr 2: visste d blei jente og bestemte oss ca.1mnd før :-)

Nr.3: bestemte oss i september,ca.4mnd før (termin februar)

:-)

Oki:) er jo fint det også da:) men hva er mest vanlig tror dere? bestemmer de fleste før eller etter? :)

D e eg litt usikker på...mange velger å holde d hemmelig-kanskje før å ha muligheten til å ombestemme seg...eg vetsj..vi har jo som nevnt erfaring me begge deler :-)

Annonse

Hadde bestemt meg for et gutte navn da jeg skulle ha min første... Da han ble født, passet ikke det navnet vi hadde valgt, og fant et nytt... Med henta mi, så hadde vi 2 valg, og hun valgte egentlig det selv... Jeg holdt henne etter fødselen... Og spurte on hun skulle hete * jentenvn 1* ingen reaksjon, skal du hete *jentenavn2* da? Og da rykket hun til når jeg sa navnet... Dette visste ikke mannen min, og van gjorde det samme, men dær satte hun i et grusomt hyl da han spurte om hun skulle hete *jentenavn1* da sa han ok ok, du skal ikke hete det, og hun roet seg ned... Så vi fikk begge "positivt" svar på *jentenavn2*

Vi visste ikke kjønnet så hadde en liste med guttenavn og jentenavn på ca 5 Stk av hver.

Da hun kom var det ingen av navnene vi mente passet henne:)

Hun fikk navn etter ca 3 mnd..: måtte teste litt ut og så landet vi tilslutt på et vakkert dobbeltnavn:)

Vi spøkte med at hvis vi ikke sender inn papirer før det har gått 6 mnd så bestemmer staten navnet hennes!

Første gang hadde vi tre alternativer klare før fødslen men vi så ingen grunn til å ta en endelig beslutning før vi hadde hilst på datteren vår. Hun var vel ca 2 min da vi var enige om navnet.

Andre gang var vi veldig uenige om navnet i flere uker etter fødslen.

Oi det nok sin tid når ho ble 3 mnd da:) men er jo viktig at dere blir enige om navnet også:). Jeg er glad jeg er ferdig med valget jeg :).

Giss : Spennende :) Etter 2min ja,gikk fort da:). Uenige i flere uker hørers ikke bra ut, var vel uenig i flere uker vi også,en ble enig til slutt,3mnd før :)

Annonse

Oi det nok sin tid når ho ble 3 mnd da:) men er jo viktig at dere blir enige om navnet også :). Jeg er glad jeg er ferdig med valget jeg :).

Giss : Spennende :) Etter 2min ja,gikk fort da:). Uenige i flere uker hørers ikke bra ut, var vel uenig i flere uker vi også,en ble enig til slutt,3mnd før :)

Andre gangen hadde vi jo diskutert navn det meste av graviditeten. Problemet var at min mann ønsket å oppkalde etter en bestemt person og ikke var villig til å diskutere andre forslag i det hele tatt. Av flere grunner kunne jeg ikke akseptere oppkalling etter denne personen så situasjonen var veldig låst. Da han endelig så i øynene at det ikke kom til å bli dette ene navnet ble vi enige om et annet navn på to dager.

Vi hadde 2 alternativer før fødsel, men ble enige om det ene 2dager etter jenta vår ble født.

Nå har vi foreløpig 2 navn, men det kan jo komme flere, siden jeg bare er halveis. Men kommer nok ikke til å bestemme oss før gutten er født.

Vi holder navnene hemmelige begge gangene.

Nr 1 fekk navnet rett etter fødselen

Nr 2 hadde me 2 alternativer, og han fekk navnet samme dagen han ble født,men eit par timer etter han vart født

Nr 3 fekk og navn samme dagen han var født

No veit me at det er ei jente i magen, og me har vel 2 favoritter for øyeblikket....

Med jenta vi har var det aldri noen tvil, hadde alltid sagt at om vi noen gang skulle få jente så skulle vi ha det navnet, sa det også til alle i familien at det navnet skulle vi ha, og om noen adre tok det før oss så fikk de bare finne seg i at to nære slektninger kom til å hete det samme. Heldigvis ikk vi det i fred. :-)

Guttenavn har vært klart leeeenge, siden før jenta vi har ble født for fem år siden, men har fått et altnativ til i hodet nå de siste månedene.. Jentenavn har vi ikke klart, de jeg liker vil ikke mannen ha og de han vil ha vil ikke jeg ha.. Men det er en mulighet for at vi kommer til å bli enige nå.. Kom med et navn til han en kveld tidligere her, som han var litt slik nølende til.. Tok det frem igjen for to dager siden og han sa at tja, kanskje.. Så muligens vi har det klart nå snart. Termin i midten av mai.

Liker å ha det klart før fødsel, men selvfølgelig med angrerett til etter at babyen er født og vi blir kjent med den. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...