Gå til innhold

Flere som syns det er litt snodig å feire nyttår med foreldre/svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er julaften familiefeiring mens nyttårsaften feires med venner og deres barn. Slik var det også da jeg vokste opp. Elsket nyttårsaften sammen med mamma og pappas venner og deres barn. Mange av disse barna var jeg ikke sammen med ellers, og der var veldig spennende husker jeg.

Anonym poster: 5b105992dbb6e8b9a434577a722680a8

Skrevet

Vi har gjort begge deler. I år inviterte vi min mor og svigermor, ellers hadde de sittet alene nyttårsaften. Synes ikke det er rart i det hele tatt.

Skrevet

Aboslutt ikke, for meg er både Julaften og Nyttårsaften Familiedag,men er koselig og feire med venner også,men i alle fall i år vil jeg ha det rolig,men har feiret med venner 3-4 ganger og familien resten

Skrevet

Moren min ble enke for 3 år siden, vi bor 100 meter fra henne og skal feire hjemme bare vi (mann og barn). hadde vært rarere å ikke be henne.

Anonym poster: faf06fe1c23200e3954eab447b5dbc1c

Gjest Julemusa83
Skrevet

Elsket bestandig når vi feiret med bestemor og bestefar. Fikk sjelden gjort det siden jeg feiret julaften med mamma. Så var det altid pappas tir på nyttårsaften.

Syns ikke det ville vært rart og feiret med svigers, men de feirer vanligvis med venner.

I tilleg har vi vært i lag hverdag siden forige lørdag så idag blir det bare oss og naboen

Skrevet

Det var sikkert n fin tradisjon da du var barn og forhåpentlig vis har dere funnet en fin måte å feire nyttår på også nå som du er voksen, men det er ikke noe rart at andre har andre tradisjoner.

Anonym poster: 2c3ab62964b5a1645da7aa50578502a5

Skrevet

For meg er det en familiedag.

Ikke har jeg nære nok venner med barn som vi kan feire med heller (akurat det synes jeg er veldig sårt).

Sist men ikke minst må jeg ta hensyn til mine hunder i dag. Da er det mye bedre med en rolig feiring med noen få stykker enn høylytt feiring med mange barn. En hund som er redd er faktisk ikke like trygg som den normalt er!! jeg er trygg på at hun ikke gjør noe galt mot mitt eget barn som kjenner hunden og hvordan hun skal oppføre seg, men andres barn hadde jeg bekymret meg mer over....

Skrevet

I år skal vi ferie med med mamma og pappa.

Ellers om årene så feirer vi med enten venner og mamma og pappa sammen. Eller bare venner.

Driver ikke akkurat med utagerende festing på nyttårsaften, så ser ikke problemet med å feire med foreldrene mine.

Synes nyttårsaften er en dag man kan kose seg med både familie og venner. Er vel ikke noe rart i det.

Anonym poster: 3e370c1c5fccc51fd685fd88e0780c72

Skrevet

Ikke om det er sammen med barna mine. Da blir det mer som julaften,som feires uten alkohol. Om jeg feirer med venner(uten barn) drikker jeg alkohol og det liker jeg ikke å gjøre med foreldrene mine. Men har siden jeg fikk barn alltid feiret sammen med barna mine.

Anonym poster: 3ab83c9454b699fc48f049299ed4e7a3

Skrevet

I år er faktisk første år vi (som voksne) feirer med venner og ikke familie. Frem til vi var ca 22, kanskje så feiret vi med venner og drakk oss møkk fulle, men etter ca 22 års alder (selv før vi fikk barn) har vi alltid feiret med familie. I år har vi derimot valgt å samle venner med små barn til en barnevennlig feiring hos oss.

Skrevet

Jeg syns det er ganske desperat å feire nyttår med foreldre.

Anonym poster: 98f42f2ca1371b2c10cdebf2af27e5a6

Skrevet

Mine venner og familie bor 200 mil unna, vennene til mannen min skal på fest og vi har en gutt på 1 år som gjerne vil være med mamman og pappan sin. Derfor feirer vi med svigers. Rart? Nei, veldig koselig.

Anonym poster: e2462a0e6f349f7a6f3150df83315d92

Gjest Heartbroken
Skrevet

Snodig er vel ikke ordet jeg ville brukt. Koselig passer bedre :)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt idag

Skrevet

Nyttårsaften for meg har ikke vært en festedag siden min grønne ungdom, før 20 år ( dvs før ungene kom)

Og etter dette har det kun vært med venner og familie, avhengig av hva som passer inn :)

Godt Nytt År!

Skrevet

Hehe hva mener du med desperat?

Skrevet

Her så er vi vant til at middagen feires med familie, så møtes naboer\vennepar litt utover kvelden for å sende opp raketter.

En slags kompromissordning. Vi feirer hver eneste jul med samboers familie av mange grunner, så da "krever" min mor og øvrig slekt at vi er der på nyttår, flink pike som jeg er, så sier jeg ikke nei til det.. Men siden de bor 40min unna, og liker en god fest så drar vi hjem når festen starter og feirer med naboer og vennepar med barn.

Kan være så stusselig og desperat som bare det, men er det som funker.. Og ingenting slår mammas saus til kalkunen og tantes waldofsalat!

Anonym poster: 2b087d262e7f33a3cfb766dac1fdc4d5

Skrevet

For meg er julaften familiefeiring mens nyttårsaften feires med venner og deres barn. Slik var det også da jeg vokste opp. Elsket nyttårsaften sammen med mamma og pappas venner og deres barn. Mange av disse barna var jeg ikke sammen med ellers, og der var veldig spennende husker jeg.

Anonym poster: 5b105992dbb6e8b9a434577a722680a8

Synes egentlig både julaften og nyttårsaften er familiedager, men nyttår kan også feires med gode venner.

Før vi fikk barn var vi jo på fest etter familiemiddagen på nyttårsaften, mens i år har vi enten valget med å sitte alene i kveld eller være med foreldrene mine og deres venner. Da velger jeg heller det siste da jeg elsker å være sammen med folk :-) Er dessuten gravid så noe party party blir det uansett ikke....

Anonym poster: 82a9521bca086e37e75ee3b3dba88ee4

Skrevet

Desperat???

Hva hvis svigerfamilje/ foreldre er å regn som venner, og morsomme mennesker å omgås?? Er jo ikke noe som utelukkr at venner også kan komme??

Skrevet

Vi feirer med svigers, og elsker det :) digg med nydelig mat, masse alkohol, koselige samtaler, raketter og hele pakka!

Og så har vi hund som er et stooort pluss at vi kan ha med på nyttårsaften! Selv om han ikke er redd for raketter, så er det veldig koselig å ha han med!

Da jeg var liten feiret vi (foreldrene mine, søsken) nyttår med mammas venner og barn... det var hyggelig det og, men etter jeg ble voksen, så synes jeg det er helt nydelig å slippe å ordne til nyttårs-aften selv :P

Kan ikke skjønne hva som er desperat eller rart med det.. det kommer jo an på forholdet man har til sine foreldre/svigerforeldre... Ikke alle som har gamle"fosiler" til foreldre...

Skrevet

Jeg har også vokst opp med at det er en vennedag. Derfor har jeg endt opp med å tilbringe den alene omtrent hvert eneste år siden jeg var 15.

De årene jeg hadde samboer/mann så var det meg han og barna og i ettertid meg og barna. Jeg har hatt noen få venninner oppover åra og for de har det alltid vært en familie dag og for min familie en vennedag så ...............

Nyttårsaften er ikke en stor dag for meg i mitt liv

Anonym poster: dfa9c42a71d5c736a51c53acae5df060

Skrevet

Jeg tenker at de som sitter og gnir med foreldrene sine på nyttår i voksen alder ikke har venner de kan være med.

Skrevet

Kanskje det, men ikke alle kan velge å vrake i passende venner å feire sammen med. Er det desperat å feire sammen med søsken også?

Anonym poster: 085e2657a7842299ef0d890570b676fb

Skrevet

Jeg syns nyttårsaften er en familiedag, det har det alltid vært for meg. Fram til jeg ble gravid, spiste jeg alltid familiemiddag hos foreldrene mine, men stakk ut med venner senere på kvelden.

Nå vil jeg videreføre mine tradisjoner; at nyttårsaften er en familiedag med god mat og kos.

Jeg har mange venner, men de kan jeg se ellers i året! :)

Skrevet

Her skal det feires med familie :) kan gjerne feire med venner, men i år blir det med familien til samboeren. Gleder meg!

Syns det er mer "rart" å feire med venner da ingen av de nærmeste har barn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...