Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Hjelp! Det var ikke innmat i kalkunen jeg hadde kjøpt, noen som har en supergod oppskrift på saus uten den kraften? Veldig takknemlig for svar! Anonym poster: 1c1d8d5b0411474a1e3ca30af0727214
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Vi bruker aldri å lage saus på innmaten. Vi steker kalkunen og bruker væsken/sjyen som blir av det. Lager saus av å brune smør og mel, tilsetter vann og salt pepper..lar det koke ganske lenge. Sper på med mer vann, og når kalkunen er ferdig sper jeg på med sjyen+ fløte. Smaker til med salt og pepper igjen Nam
Gjest overlord Skrevet 31. desember 2012 #3 Skrevet 31. desember 2012 Legg gulrøtter, hvitløk og sjalottløk i langpannen under fuglen. Når fuglen hviler tar du all kraften og alle grønnsakene i en bolle. Sil det over i en gryte (jeg pleier å sile det litt frem og tilbake mens jeg skraper/moser grønnsakene så mest mulig kommer med i gryta). Så har jeg en spiseskje hvetemel i gryta og koker opp. Smaker på kraften om det er nok salt og pepper, tilsetter eventuelt litt ekstra. En skvett fløte hever smaken. Om det er lite væske i panna kan du tilsette litt ferdig kyllingbuljong.
gmfosse Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Denne er veldig god!: http://husmorkjerringa.com/saus-med-rodlok-og-eple/
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Har aldri brukt innmaten vi. Bruker bare stekeskyen fra stekepannen etter at kalkunen er stekt. Anonym poster: b6921b938fdd90fa8f4f3a948372074b
Gjest Vicky Pollard Skrevet 1. januar 2013 #6 Skrevet 1. januar 2013 Stekesjy ja. formen eller stekeposen med løk, gulrøtter og annet godt krydder og bruk sjyen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå