Gå til innhold

Første forsøk på inseminering i Danmark

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg er ei enslig jente på 25år som skal reise til danmark får første gang i Januar... Jeg skal på en klinikk som heter Ciconia. Noen som har erfaring di vil dele? hvor mange forsøk osv...

Anonym poster: 41f722dd3b2fb6762745f68dafa7ac79

Fortsetter under...

Var på en annen klinikk, men jeg ble gravid på 3 forsøk :) Veldig greit å være innstilt på at det kan ta noen forsøk før det sitter.

Selve insemineringen er fort gjort, og ingenting å grue seg til :)

Lykke til! Spennende tid foran deg! :)

Anonym poster: 02c4cdf900e6b5cf0e483e8ab5033b44

Annonse

På 3 forsøk, tok jeg scanning først, kostet bare 400kr ekstra, noe jeg synes det var verdt. Hvis de så at eggløsningen var langt unna, eller allerede hadde vært, så er det jo bedre å finne det ut, enn å gjøre ett forsøk som det ikke er noe poeng i. Jeg scannet, fant ut at folliklen hadde perfekt størrelse, og jeg ble gravid :) Så for meg var det en trygghet å vite at jeg ble inseminert på riktig tidspunkt :)

Jeg må betale 1050,- og skal bli scannet ca 3-4dager før eggløsning... så det de ser etter er om det blir sluppet et egg? shønner det ikke helt :/ da kan jeg ikke bestille flybiletter før evt 3 dager før..

jeg tok bare eggløsningstester, når positiv test bestilte jeg billett til dagen etter. Han så på ul at egget hadde sluppet... simsalabim.. det scanne greiene høres tungvint... jeg visste jo ikke når eggløsning kom hvordan vite hva som er 3-4 dager før?

Annonse

jeg tok bare eggløsningstester, når positiv test bestilte jeg billett til dagen etter. Han så på ul at egget hadde sluppet... simsalabim.. det scanne greiene høres tungvint... jeg visste jo ikke når eggløsning kom hvordan vite hva som er 3-4 dager før?

Ja, det hørtes veldig rart ut!

Dra når EL testen er positiv, evt. sjekk på UL om EL er i nærheten, og inseminer :)

Som sagt, jeg ble bare sjekket med ul (scannet) rett før inseminasjon. 3-4 dager før er jo nesten umulig å få til.

Shønner ikke helt vitsen med det jeg heller, vet jo ca når eggløsning blir, så da shønner jeg ikke vitsen me scanning...

Vitsen er, at noen slipper egget etter 7 timer, andre etter 48. Frossen sæd lever bare i 24 timer. Inseminerer du for tidlig eller sent, så er det ingen sjanse til at inseminasjonen blir vellyket.

Blir bare så forvirret... Jeg forventer mens ca 3 januar, har en syklus på ca 30 dager, så da er eggløsning ca 18 jan, så om jeg bestiller fly å hotell den 18-20 så er jeg vel så å si sikker? :/

Blir bare så forvirret... Jeg forventer mens ca 3 januar, har en syklus på ca 30 dager, så da er eggløsning ca 18 jan, så om jeg bestiller fly å hotell den 18-20 så er jeg vel så å si sikker? :/

Nei.. du kan ikke bestille fly før eggløsningstesten er positiv. Noen mnd KAN eggløsningen være forsinket, uansett hvor presis syklus man pleier å ha. Spesielt når man skal feks reise, ha forsøk osv, så kan stress være med på å forsinke den.

Så, jeg hadde ikke tatt sjansen på å bestille før testen var positiv ihvertfall :) Jeg har eggløsning 36 timer etter positiv test, så jeg trengte ikke å komme ned før dagen etter. Men, der er alle forskjellige.

Nei.. du kan ikke bestille fly før eggløsningstesten er positiv. Noen mnd KAN eggløsningen være forsinket, uansett hvor presis syklus man pleier å ha. Spesielt når man skal feks reise, ha forsøk osv, så kan stress være med på å forsinke den.

Så, jeg hadde ikke tatt sjansen på å bestille før testen var positiv ihvertfall :) Jeg har eggløsning 36 timer etter positiv test, så jeg trengte ikke å komme ned før dagen etter. Men, der er alle forskjellige.

Men hvordan vet du at du har eggløsning 36 timer etter positiv test?

Men hvordan vet du at du har eggløsning 36 timer etter positiv test?

Fordi jeg ble scannet ;) hvis ikke vet man ikke, men, du bør uansett dra ned samme dag eller senest dagen etter. Prat med klinikken din, så forklarer de deg alt.

Jeg ble inseminert på IVf klinikken Oslo. Er jo samme måte, bare annen plass.

Jeg måtte ringe dem første dag av mens,dag 1, da fikk jeg time på dag 10 om å komme inn på invedning ultralyd. Han sjekket da eggleder og folikkel. Han fant ut at det ville gå minst 3-4 dager til før eggløsning.

Jeg begynte da å tisse på glass om kvelden( dette sto i kjøleskap) og et om morgen(samme tid hverdag) på dag 17 hadde jeg positiv eggløsingtest om morgen, testet da den som jeg hadde på kvelden, den var negativ. Da hadde jeg litt tid på meg. Ringte så klinikken og fikk time kl 10 dagen etterpå.

Da jeg kom inn ble jeg inseminert og deretter sjekket han hvordan det sto til inni der. Han fant ingen folikkel og var stor fornøyd med resultatet.

I dag er jeg 12+4 og takker for så utrolig bra oppfølging. Legene på Ivf vet virkelig hva de holder på med.

Men når det gjelder å bestillle flybillett allerede nå hadde jeg ikke gjort. Du vet aldri om eggløsningen slår inn når det skal.

Men tiss på glass morgen og kveld. Test kun morgenurin, om den er positiv da og kun da tester du urinen fra kvelden før. Om den er negativ, så har du litt tid på deg, om den er positiv MÅ du reise samme dag.

Ønsker deg lykke til

Jeg ble inseminert på IVf klinikken Oslo. Er jo samme måte, bare annen plass.

Jeg måtte ringe dem første dag av mens,dag 1, da fikk jeg time på dag 10 om å komme inn på invedning ultralyd. Han sjekket da eggleder og folikkel. Han fant ut at det ville gå minst 3-4 dager til før eggløsning.

Jeg begynte da å tisse på glass om kvelden( dette sto i kjøleskap) og et om morgen(samme tid hverdag) på dag 17 hadde jeg positiv eggløsingtest om morgen, testet da den som jeg hadde på kvelden, den var negativ. Da hadde jeg litt tid på meg. Ringte så klinikken og fikk time kl 10 dagen etterpå.

Da jeg kom inn ble jeg inseminert og deretter sjekket han hvordan det sto til inni der. Han fant ingen folikkel og var stor fornøyd med resultatet.

I dag er jeg 12+4 og takker for så utrolig bra oppfølging. Legene på Ivf vet virkelig hva de holder på med.

Men når det gjelder å bestillle flybillett allerede nå hadde jeg ikke gjort. Du vet aldri om eggløsningen slår inn når det skal.

Men tiss på glass morgen og kveld. Test kun morgenurin, om den er positiv da og kun da tester du urinen fra kvelden før. Om den er negativ, så har du litt tid på deg, om den er positiv MÅ du reise samme dag.

Ønsker deg lykke til

Tusen takk får godt forklart :) gikk det på ditt første forsøk? hvor gammel er du? Var det vannskelig å finne bilett får å komme seg nedover? jeg bor ca midt i norge så ser litt mørkt på det :/

• 6 måneder senere...

Hei :-) har et spm til dere :-) Jeg mangler bare en mann/donorsæd, da skal jeg vel bare trenge en Inseminasjon ikke sant???

Er det noen som kan anbefale/gi meg navnet på noen ulike klinikker dere har brukt????:-)

Tusen takk for svar :-)

Hei :-) har et spm til dere :-) Jeg mangler bare en mann/donorsæd, da skal jeg vel bare trenge en Inseminasjon ikke sant???

Er det noen som kan anbefale/gi meg navnet på noen ulike klinikker dere har brukt????:-)

Tusen takk for svar :-)

Hei :-)

Jeg har brukt Stork klinikk, både til inseminering og ivf. Veldig fornøyd. Det er kjekt at klinikken har både leger og jordmødre, da har man mulighet til å ta ivf eller inseminering hvis man ønsker det.

Hvor gammel er du? Det er ikke alltid det lønner seg å gå for inseminering, hvis du er "gammel" og/eller eggreservene dine viser seg å ikke være så store kan det lønne seg å gå rett på ivf. Men dette kan du snakke med klinikken om. Copenhagen fertility center feks har gratis journalsamtale (tas pr tlf).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...