Gå til innhold

Allerede lei og et halvt år igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg møkklei! Og ja, dette er et sutre innlegg.

Den forbanna bekkenet mitt og jeg krangler verre enn to bakgårdskatter!

Jeg prøver å godgjøre det med å variere stillinger, puter her og der, saccosekk enten sitte i eller i senga for å avlaste osv. Tror dere at bekkenskiten blir fornøyd?!

Neida, svaret blir å krangle enda mer!

Jeg er så sta også så jeg vil jo ikke ta paracet med mindre jeg har høy feber. Og siden kroppen min klarer å holde feberen i sjakk på 38-38,5 så er det jo ikke vits med paracet.. Men herregud jeg kunne dødd for en helvetes liten hvit pille så jeg kunne ha fått sovet i en - kanskje til og med to! timer i strekk!!!

Sliten spør du? Noe så kolosalt! Orker ingenting, lage middag er blitt et enormt ork som har vært en glede før. Husvask - pedanten meg som hater støv, driter langt i om hybelkaninene ser ut til å lage en hær i mot oss som bor her..

Nytt nederlag blir det å starte på skolen med fulle dager på hard trestol i 1,5 timer i strekk før vi kan ta pauser.. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal i det hele tatt klare å stå opp og være klar til skolen begynner.

De sier at når du bekker uke 13-14 så blir alt så mye bedre, du vil virkelig bare glede deg over det lille undret i magen! Lucky bastards!

Jeg klarer bare å glede meg til nedtellingen til jeg får ut dette lille mirkalet som holder på å gjøre meg totalt gal av smerte, mangel på søvn og matlyst!

Det er bare at jeg føler en enorm tristhet når det går opp for meg at det faktisk er et halvt år igjen før babyen kommer og jeg sliter allerede sånn med svangerskapsplager. Skrekken min er at jeg må avslutte skolen pga det blir for tøft.. Det hadde blitt et stor nederlag.

Jeg skulle bare ønske at min drøm å gå gravid skulle skje: Glede meg til å våkne opp hver dag, føle meg til dels uthvilt og glede meg til det som skal skje i fremtida. Sparkene, bevegelsene og bare grue meg til fødselen. Ikke grue meg til å våkne opp hver dag for smertene kommer til å være der fra jeg åpner øynene til jeg klarer å sovne.

Sukk! Håper virkelig ingen andre her inne har det på samme måten, for det unner jeg virkelig ingen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er fortsatt håp om at det kan bedre seg da! :)

Vet ikke hvilken uke du er i, men jeg ble bedre i uke 15-16.. Nå er jeg ikke så plaget med bekken, kvalme eller noe annet. Plagene kommer sikkert tilbake igjen etterhvert, men akkurat nå nyter jeg ihvertfall at formen er grei :)

Håper du blir bedre, og at ikke plagene skal følge deg hele svangerskapet :(

Endret av Makuahines
Skrevet

huff, høres ikke noe bra ut. Får krysse fingre for at du ikke blir noe verre nå da.

Jeg har ikke slitt noe med bekken, så jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen din i det hele tatt, men forstår at det er utrolig trøblete.

Trøsteklem sendes din vei.

Skrevet

*stor trøsteklem*

Jeg er førstegangsfødende og på dagen 8uker begynte bekkenplagene!

Er 13 uker i morgen, med termin 11.juli...

Ramla på glatta for noen uker siden, og da ble alt mye verre.

Har begynt hos fysioterapaut, og skal begynne med bassengtrening for gravide to ganger i uken (i varmtvannsbasseng med fysioterapaut som instruktør), men etter å ha klart meg relativt greit i jula, ble to 6-timers dager på jobb for mye... Tårene holdt på å sprette halvvegs i andre dagen.

Har legetime på onsdag og skal prøve å finne ut hvor mye jeg skal jobbe videre. Er redd det blir veldig lite... :(

Har fått beskjed om å avlaste bekkenet så godt som mulig og gå flere korte turer i løpet av en dag, lover at det blir lite av det!

Er fortsatt så utrolig sliten og sover dårlig jeg og!

Skrevet

her begynte bekkenet å krangle i uke 7/8. det har ikke blitt noe bedre, tvert om. etter alt styret før jul nå, kjennes det ut som hele symfysen står med en brennende kniv inne i beinmargen. på begge sider. vondt å sitte, vondt å stå, vondt å gå, vondt å ligge.. dvs, alt er VONDT. bare det å løfte opp en lett ting og bære, elr å gå over gulvet, får det til å kjennes ut som alt gir etter der bak og fram.

har ikke ordnet meg med fysio enda, men fristet til å spørre legen ves neste kontroll om henvisning.

eneste som hjelper litt for nattesøvn er en glodvarm dusj på bekkenet og en paracet. samt noe mellom beina. vokner mellom 5 til 20 ganger pr natt forde som regel. ikke uthvilt iallefall, men blir da noen timer.

jeg er vant med smerter til vanlig,( er i 5 året med kroniske muskel og leddsmerter )men dette tar snart kaka..

blir litt mutt av smertene ja :( føler virkelig med deg..

er 26+3 jeg da.

Skrevet

Bekkenplager suger, og på egenhånd er det vanskelig å komme noen vei.

Ring jordmor/helsestasjon/lege og be om avtale, og si det som det er.

Har selv problemer med bekken som startet i uke 14, er nå i uke 21 og gleder meg stort over henvisningen til fysioterapeut spesialisert på plager relatert til graviditet og fødsel (henvisning fås kun fra lege, men jordmor pleier å vite hvilke terapeuter som har best peiling på sitt felt).

Du kan få hjelp til opptrening/tøyning og vite at vedkommende har peiling på det som du sliter med, og vil hjelpe deg med det du vil trenge av assistanse når det kommer til bekkenplager.

Det beste er å finne noen raskest mulig, for ventetiden kan være lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...