Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min på 11 mnd klarer ikke å drikke selv fra tutekopp, han tar tuten i munnen, men bøyer ikke hodet bak, slik at det kommer noe ut... Så da må jeg hjelpe han, å da slipper han hele koppen.. Bedagelig, lat? Eller? Når begynte deres å drikke helt selv? Vil si at han er helt gjennomsnittlig i utviklingen ellers:)

Fortsetter under...

Gutten min på 11 mnd klarer ikke å drikke selv fra tutekopp, han tar tuten i munnen, men bøyer ikke hodet bak, slik at det kommer noe ut... Så da må jeg hjelpe han, å da slipper han hele koppen.. Bedagelig, lat? Eller? Når begynte deres å drikke helt selv? Vil si at han er helt gjennomsnittlig i utviklingen ellers:)

Akkurat samme her ;) ble ett år tidlig i desember. Han får sånn aventflaske med sugerør her. Den digger han :) vanlig glass funker dårlig her enda ;)

Drakk av tutekopp med hjelp fra 4 mnd, uten hjelp fra 8/9 mnd.. Men som de andre sier her. De må ikke drikke av tutekopp. Prøvt med vanlig kopp?

Jenta mi er nå 16 mnd og søler masse med vanlig kopp, skulle nok prøvt litt mer med den, så hun bruker tutekoppen enda.. :/

Annonse

Ingen barn trenger å drikke av tutekopp. Vanlig glass/kopp er bedre. Selvfølgelig må du hjelpe til i starten med å holde glasset sammen med han, men det tar ikke lange tiden før de skjønner at de ikke kan bikke glasset for mye :) Hvorfor bruke et mellomstadie, som tutekopp er, når man kan gå direkte over til glass i stedet?

Alle jentene våre har drukket fra vanlig glass ved 7-8 mnd alder. Vi måtte støtte glasset i starten, slik at de ikke skulle velte alt over seg, men de lærte fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...