NormaJean Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Nå skal vi sette i gang med å planlegge oppussing, endelig, hurra! Kjøkkenet og hvitevarene er 30 år gamle, så det Kommer til å bli kjempedeilig:-) Men det kommer til å koste. Vi bruker kjøkken som samlingspunkt og kommer derfor til å investere endel i gode løsninger. Så det skal rives en vegg bla. Og i den veggen er det selvfølgelig rør, så blir ekstrautgifter for p flytte rørene og slikt. Mannen maser om kjøleskuff, noe jeg selv syns virker upraktisk pga lite plass. Ellers så er vi enige om å ha mest mulig skuffer og ha 2 stekeovner hvor en har pyrolyse og en er kombinert steke/micro Hva kostet ditt kjøkken, hvilke merke, fikk dere en bra deal på hvitevarene og er det noe dere angrer på?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 har kjøpt kjøkken på hth. Frontene er "utskjært" og ligger prismessig midt på treet. Har stort sett bare skuffer, sett bort fra kaserolleskapet. Har full takhøyde og et dobbelskap med glass i. Hvitevarene er av merket AEG og egentlig kostet bare stekeovn 25 000. Fikk alt av hvitevarer samlet for 30 000. veldig god deal! Fikk også rundt 20 % avslag på kjøkkenet og halv pris på frakt og montasje. Alt tilsammen kom på 130 000. Vet ikke om jeg angrer, tar det i bruk om et par uker! Anonym poster: ee282db8703b305a41cb2001a1a277f9
Gulljnta Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Kjøpt kjøkken fra epoq, ble forsinket leveringstid, men ellers fornøyd! Kom flatpakket, men fikk det opp på to dager! Har MYE skuffer og kun veggskap på en vegg slik at de rammer inn platetoppen på en måte. Veggskapene går også helt fra tak og ned til benkeplate. Har noen glasskap med lys inni, veldig fine!
NormaJean Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2012 Oj, det var en bra deal. Var det kampanje eller? Vi har jo ikke hast, så jeg har tenkt til å planlegge hvirdan vi vil ha det ganske nøyaktig og så vente til det kommer en kampanje. (hvis det kommer en innen rimelighetens tid) Har bygd HTH kjøkken tidliger og var kjempefornøyd!
3 er nok! Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 - Ikke kjøp hvitevarer fra IKEA. - husk at heltre benkeplate krever mye vedlikehold - kombiovn (steke/micro) er ikke noe særlig. Verken microdelen eller stekedelen fungerer optimalt, spiller ingen rolle hvilket merke de har. - test flere ventilatorer, tenk også på støynivå dersom dere har spiseplassen på kjøkkenet. - nedfelt kum er gull verdt - vurder en rustfri stålplate bak stekeplata (veldig enkel å holde ren for fettsprut osv. - tenk på god og riktig belysning. - stekeplate bør ikke være veldig nær vinduer. - husk på kildesortering dersom dere kommune har dette, undersøk om kommunen evt får dette i nærmeste fremtid. - dersom kjøkkenet blir brukt som et oppholdsrom for barna (sitter ved spisebordet mye mens voksne lager mat osv),så vurder om barna skal få en egen skuffereol til tegnesaker/perler og andre ting - stikkontakter og plassering av disse er viktig. Tenk dere nøye gjennom hvor de skal plasseres. Trenger dere stikkontakt ved vinduer til julestjerner osv? Hvor vil du stå med stavmikseren/food prossesoren osv? Lading av telefon på kjøkkenet? Tror det er pålagt med ett stikk hver påbegynte 4 meter eller per 4. kvadratmeter. Ikke spar på pengene da kjøkkenet er noe dere skal leve med lenge og er et seredeles viktig rom. Vi har ett lite kjøkken og betalte 70 000 + for det. Angrer i dag på at vi ikke brukte mer penger på et par ting.
NormaJean Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2012 Vingler mellom å montere allt selv (billigere) eller få noen proffe til å gjøre det! Min mann og svigerfar er ganske handy, det er mer tidsaspektet og hvor sliten og lei min mann vil bli som bekymrer meg, hehe. Fordelen er at vi ikke skal montere overskap, utenom høyskap til stekeovn og kjøleskap og da blir jo ting litt lettere!
NormaJean Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2012 Vi har ca 200.000kr å bruke, jeg skal ha kvalitet selvom jeg ikke vil sløse. På listen er underlimt vask, bra blandebatteri og en kvalitets benkeplate i laminat. HTH har endel fine, en som ser ut som betong ha r jeg forelsket meg i selvom det ikke blir den;) Og jeg vil ha vinskap:-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Vi har benkeplate i laminat, tåler MYE!! Og underlimt vask er gull! Masse skuffer og et par høyskap, strålende fornøyd! Anonym poster: 7747de5f9162118c5a3bc12d1776506a
mollabell Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Ikke ikea hvitevarer nei, enig m ho over her. Vi har kvikk kjøkken veldig fornøyd. tror selve kjøkkenet kom på 77000, hvitehvarerene fikk vi rabatt på, husker ikke hvor mye, men det er bare å kjøre på og spørre om rabatter, ikke vær flau for det. Har også steinplate, tynn ca 2mm, er utrolig fornøyd m den. Skal dere sette sammen selv må dere vite hva dere gjør, jeg er handy og pappa snekker, og vi slet faktisk. Lett å sette sammen reolene, men mye kan gå galt når man skal sette det opp. Spess slet vi med de skapa som det skulle hvitevarer inni. Kjøp STOR vask, sånn at du får oppi stekebretta, stor søppelskuff og bruk penger på hvitevarer er mine hotest tips.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Hvis du er heldig kan du prute frem et tilbud der du får hvitevarer, kjøring og montering inkl. Jeg har et kjøkken på 15 kvm, der kom alt på 110000 totalt. Dette var også inkl lys i glass skap og spotter i tak. Utenom kom rørleggerarbeid på 15000 Anonym poster: 5882e2d120536d0eae99c47253c17e78
Optatium Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Vi bygde på og satte inn nytt kjøkken i sommer. Kjøkkenet er fra Fossline og hvitevarene er Electrolux. Selve kjøkkenet var lavere i pris, men vi har tre spesialbygde overskap som dro opp prisen vesentlig. Kjøkkenet er hvitt med litt profil (firkantet og moderne profil), og vi har eikebenkeplate. Benkeplaten trenger en del vedlikehold ja, men estetisk er det svært vakkert og jeg liker å ha ekte materialer rundt meg. Valgte forøvrig å ha stålbenk og nedfelt vask som går i ett. Kostet litt, men er en av de tingene jeg er mest fornøyd med! VI har også børstet stål bak hele benkeraden, inkludert vasken og koketoppen. Kjempefornøyd! Kjøkkenet kom i moduler, og min far og ektemann satte det opp i løpet av to dager. Betalte totalt 142 000 for kjøkken og hvitevarer, og er i grunn veldig fornøyd. Angrer på lite, men skulle gjerne hatt en kontakt til over benken der kaffetrakteren står. Skulle også ønske at stålvasken min gikk litt lenger til høyre, bare rent praktisk når jeg vasker opp. Husk belysning i taket, pass på at dette blir riktig slik at du får godt lys. Sørg for å ha en trekant mellom kjøleskap, vask og koketopp, ellers blir det langt å gå og det føles ineffektivt Moro med oppussing!
klg,2 boys now:) Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Vi har IKEA/epoq kjøkken.shoppet litt rundt etter hvitevarer ende om med 44 tusen for vifte,stekeovn,oppvaskmaskin,mikro og side-by-side kjøleskap.full pris ville vært 67 tusen .så anbefaler deg og kjøpe det samlet og press de på pris.vi fikk med epoq kjøkken til ti tusen kr i tillegg.de brukte vi på de få overskapene vi har.resten er fra IKEA.ble vel totalt litt i overkant av 100 tusen ferdig.mest underskap her også.store skuffer til tallerkener o.l genialt!
NormaJean Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. desember 2012 Tenker litt på å kjøpe kjøkkenet i moduler, så kan vi ta monteringen selv. Har veldig lyst til å investere i en bra benkeplate, men samtidig så vil jeg ikke ha vedlikeholdet som følger med hvis vi går for treplate. Så vanskelig å velge... Mollabell: hva kostet benkeplaten deres i stein?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2012 #15 Skrevet 31. desember 2012 Dersom du vurderer å montere selv så IKKE gå for Kvik. Aldri vært borti mere rot, dårligere service og større helvete å få montert skiten. I tillegg ble vi kjempedårlig behandlet av selskapet da vi hadde blitt lovet kompensasjon fordi de var over 2 mnd. forsinket med leveringen. De ødela hele prosjektet, og gadd ikke en gang å undskylde seg, som de sa, vi ville aldri bli fornøyde uansett så det var ikke noe poeng for dem å prøve. Dette kom fra selskapet nasjonalt, og ikke butikken. Veldig morsomt å sitte gråtende i butikken og føle seg regelrett utskjelt fordi vi klaget på dem.. Angrer på den dagen jeg satte beina mine i en Kvik butikk. Anonym poster: e86b56b97715e9a569072be60d40a71f
Miss Chocolate Skrevet 31. desember 2012 #16 Skrevet 31. desember 2012 Vi har laminat benkeplate. Tåler "alt"! En god ventilator er viktig. Store skuffer til mat, evt høyskap med skuffer Tenk arbeidstrekant, kjøleskap, komfyr og vask i nærheten av hverandre Nok benkeplass er viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå