Gå til innhold

Tips til Thailand? Vurderer tur med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer en tur til Thailand (eller annet sted) i november 2013. Babyen vil da være 9 måneder. Noen som har gjort det samme og har noen anbefalinger?

Anonym poster: 382f6bb132e54dbe1ffece37c9029119

Skrevet

Hadde aldri tatt med en så liten baby,så langt. ikke til så varme strøk i det hele tatt

Skrevet

Hadde aldri tatt med en så liten baby,så langt. ikke til så varme strøk i det hele tatt

Tull! Vi har reist mye med vår første. Vi var en måned på Mauritsius når hun var 9 mnd og det gikk strålende! Nå skal vi en måned til karibien med en på 2 og en på 4 måneder. Så lenge helsevesenet er bra (som det jo er i Thailand) så er det ikke noe problem. Det er derimot utrolig hyggelig å få kvalitetstid med hele familien på ferie! Perfekt!

Og til deg Hi, nå er det lenge siden jeg var i Thailand, men Krabi området er nydelig, det samme er koh samui :-) God tur og kos dere masse!

Skrevet

Reiste når jr var nesten ett. Gikk finfint! Ta med godt med myggnetting, ha alltid aircondition på og velg en anerkjent resort og direktefly så går det sikkert flott :)

Skrevet

Vi har reist langt og lenge med småbarn/babyer. Blir som regel hva du gjør det til. Thailand er dt beste stedet vi har vært med baby og småunger! Vi reiste til phuket for å være i nærheten av legehjelp hvis vi skulle trenge. Helt topp for alle! Eneste er at dere bør reise mest mulig på natta slik at ungen kan sove store deler av turen!

Skrevet

Har 2 stk i familien som dro til Thailand med så lite barn; de sier aldri igjen. Men, alle er jo forskjellige. De er forøvrig veldig reisevante, og har vært i Thailand MANGE ganger før.

Jeg har bare vært der på ferie uten barn, Khao Lak og Phuket. Kjempefine steder, men jeg får ikke så mye ut av det at det er verdt den lange reisen. Så jeg drar heller til litt nærmere steder :)

Anonym poster: 43918bbabe1ac5404e0be131da177cae

Skrevet

Hvorfor sier de aldri igjen? Flyturen? Nysgjerrig...

Skrevet

Tull! Vi har reist mye med vår første. Vi var en måned på Mauritsius når hun var 9 mnd og det gikk strålende! Nå skal vi en måned til karibien med en på 2 og en på 4 måneder. Så lenge helsevesenet er bra (som det jo er i Thailand) så er det ikke noe problem. Det er derimot utrolig hyggelig å få kvalitetstid med hele familien på ferie! Perfekt!

Og til deg Hi, nå er det lenge siden jeg var i Thailand, men Krabi området er nydelig, det samme er koh samui :-) God tur og kos dere masse!

Rart de fraråder det da

Skrevet

Rart de fraråder det da

Hvem er de?? Er da mange som reiser til varmere strøk i barselpermisjonen uten problemer.

Skrevet

Takk for tips! Har også tenkt litt på USA (Florida) eller som et annet alternativ, Grand Canaria. Har noen venner som var i Mauritius med baby og storkoste seg.

Antar at man kan få en veldig fin tur dersom babyen og foreldrene holder seg friske. Blir barnet sykt er det selvsagt kjedelig å være på ferie langt borte.

Hilsen HI

Anonym poster: 66ca34b82624db93ccbd8ab55e96296b

Skrevet

Hadde heller tatt en tur til Usa da:)

Skrevet

Var i khao lak jula 2011- bortsett fra regn hver dag i 2uker, blei vi alle veldig syke der. Hadde aldri tort å tatt med en liten baby ditt. Men det er jo pga jeg blei så syk der selv

Skrevet

Noen som har vært på Koh Lanta i Thailand med små barn?

Ikke HI

Anonym poster: 25394303604142a24d6b94e7cdd05d28

Skrevet

Har ikke vært med små barn, men ser ikke at det er noe problem. Ville ikke reist til phuket da, synes ikke det er så fint der. Ville heller reist til koh samui eller cha am.

Anonym poster: 4d789cb8c4d31974e0293ee71886a213

Skrevet (endret)

Vi vurderte mye frem og tilbake, men reiser til Thailand nå i januar :) Gjenstår jo ennå og se hvordan det blir, men tror det blir bra!

Noen av grunnene til vi tvilte var den lange flyturen og at vi ikke kan vaksinere den lille. Vi har vel ikke akkurat blitt anbefalt til å reise av fagpersoner, men når vi først skulle til varmere strøk var Thailand et av de stedene som ble anbefalt(utenfor europa) nettopp pga godt helsevesen. Men en viktig faktor til at vi " fikk lov" til å reise var at jeg ammer. Barn under et år kan ikke få hepatitt A vaksine( som anbefales til thailand) og amming anbefales derfor på det sterkeste, også med tanke på væskeinntaket... Du sier at baby vil være 9 mnd i november, ergo er ikke baby født enda og du vet ikke med sikkerhet om du ammer. Kanskje en ide å vente med å bestille til babyen er blitt noen mnd iallefall, både så du vet dette med ammingen og så du kjenner babyen din ;)

Har forøvrig vært i Florida og det er jo en veldig kjekk plass det også! Da trenger du ikke tenke på dette med vaksiner heller såvidt jeg husker :)

Endret av endeligmintur81 <3
Skrevet

opp:)

Anonym poster: 25394303604142a24d6b94e7cdd05d28

Skrevet

vi var i Thailand nå i Des med jenta vår på 18 mnd. Flyturen gikk greit for hennes del. Ingen problemer med trykk og ubehag under landing og takeoff:) Men det var krevende for oss!! Ho ville gå rundt hele tiden. Ikke sove, Ikke ha på sele når setebelte skiltet lyste. Ikke ha mat. Bare leke. Hadde tenkt meg om to ganger før jeg valgte å fly så langt igjen. Var i Egypt når ho var 7 mnd (5,5 t flytur) Det gikk veldig fint. Og der var det like varmt som I Thailand, så varmen var ikke noe problem:)) Jeg hadde nok funnet et reisemål som ikke er så langt. Men det er bare min erfaring da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...