Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøka mi har problemer med å spise grøt..virker ikke sm hun klarer å svelge det ned..blir liksom liggende inn i munnen hennes:/ noen erfaringer og tips? Hun er 6 i en halv mnd og jeg har ikke klart å gi henne noe særlig med grøt, bare noen skeier:/ er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jo normalt at det er en tilvenningsperiode med maten, er jo en stor overgang for dem og å spise må jo læres -frem til dette har de jo bare sugd i seg maten ;) Min mellomste brukte en evighet på å knekke spise koden, så med henne ga jeg tynn grøt på flaske i tillegg til at jeg prøvde å mate henne med skje et par ganger om dagen.

Men er også mulig at hun rett å slett ikke liker grøt? Har du prøvd med frukt eller grønnsaksmos?

Skrevet

Ho fer kjempe tynngøt..og he prøvd to forkjellige:/ men vil ikkje ha noken av dei:/ he prøvd med most banan..det ville ho ikkje ha:p Andre tips på ka ej kan prøve? Kresen lita jente:p

Skrevet

Du kan prøve å google baby styrt tilvenning (baby led weaning) - du finner blant annet artikkel fra ammehjelpen... Kan prøve å gi baby som sitter rett store biter med f.eks. kokt gulrot/brokkoli osv. som han utforsker helt selv. Kan være verdt et forsøk, men jeg har ingen erfaring med baby som ikke ønsker grøt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...