Gå til innhold

Nå har jeg mista melka :(

Anbefalte innlegg

Ligger her med 40 i feber og melka forsvant i går kveld. Lillegutt ble hysterisk da jeg skulle amme. Ingen melk :(

Klokka er nå 4 på natten, og jeg har helt myke pupper. De pleier å være sprengt. Han er 3 mnd nå.

Har noen vært borti det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003853-n%C3%A5-har-jeg-mista-melka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send en Mail til lillenims her på forumet (hun legger ofte ut adressen på svarene sine). Det kan godt være melk der selv om puppene er myke, tre måneder er jo også en tid hvor melkeproduksjonen stabiliserer seg litt. Men siden du er veldig syk, så kan det jo ha noe med det å gjøre..? :( Utdrivningsrefleksen din kan jo ha blitt dårligere nå når du er sliten og syk.

Jeg ville uansett fortsatt å amme og heller supplere med flaske, og slik håpe at du opprettholder litt produksjon under sykdommen og får den opp igjen når du er frisk. Jeg har forstått av tidligere innlegg at du gjerne vil amme :)

Annonse

Jeg er her, og er ammehjelper :)

Det er helt normalt å få mindre melk når man er syk. Amm hyppig, og husk at melka vil inneholde antistoffer mot sykdommen, og barnet unngår derfor ofte å bli syk.

Pass på å drikke og spise nok (i den rekkefølgen!), med feber trengs det mer væske, og du trenger i utgangspunktet litt mer væske allerede når du ammer.

God bedring :)

Adressen min er forresten ammehjelper.lillenims at gmail.com

Takk for svar. Hadde litt melk på morgenen i dag faktisk, men vi får se om det holder ut dagen. Får gi litt tillegg også i tilfelle.

Han er ikke fornøyd når han ammer. Blir sint, og han er aldri sint

Har tenkt så mye på deg! Kom melka tilbake som normalt?

Melka er tilbake, men ikke som normalt.

Har vært på helsestasjonen i dag. Gutten min krever mye mat. Han er bare 3 mnd, men er like stor som en gutt på 4 mnd.

Så hun anbefalte erstatning på kvelden, og amme ellers. Hvis ikke vil jeg slite meg helt ut. Nå ammer jeg hver time om natten, for han blir ikke mett.

Så skal jeg gi grøt om 1 mnd.

Ammer og ammer all the time. Føler ikke det hjelper så mye, men litt melk er det. Ammet nesten hver time i døgnet :)

Morsmelk skal han ha. Men skal gi flaske på kvelden for litt avlastning, og håp om litt mer søvn

Så kjedelig da! Men litt amming er bedre enn ingen amming. Noen barn krever bare mer enn mor kan gi. Husker når storebror begynte med erstatning på kvelden, det var en drøm! Da sov han hele natta og var mye mer fornøyd på dagen. Viktigste er at dere har det bra begge to. Må ikke slite deg ut på ammingen nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...