LittleBee Skrevet 3. januar 2013 #26 Skrevet 3. januar 2013 Min gutt hatet å ligge på gulvet, så gåstolen ble veldig populær hos oss. Vippestolen hadde vi nok ikke klart oss uten! Er enig i at stramme bukser og hettegensere bare er ubehagelig for en liten baby. Hadde Babybjørn bæresele, men lillegutt satt så stivt i den, skulle heller kjøpt bæresjal. Brystvortesalve fikk jeg aldri brukt for (men den er super for tørre lepper). Er gravid på nytt nå og satser på å ikke kjøpe så mye til babyen, spesielt klær. Skal kjøpe noen nye bodyer, nattdrakter og strømpebukser. Man får alltid en del klær i gave når barnet er født. Skal heller satse på å kjøpe fine, praktiske klær til meg selv. Skjorter/jakker med knapper/glidelås er det beste når jeg ammer, liker ikke å trekke opp skjorta så hele magen vises!
Linerlen og pipipen Skrevet 11. januar 2013 #27 Skrevet 11. januar 2013 Nå har jeg vært mamma i straks 10 måneder så kanskje noen kan ha nytte av mine erfaringer også? Ting vi ikke trengte: t-skjorter, tykke jakker, hettegensere før str 74. Ble bare liggende i skuffen. Ammepute. Vanlige puter funker fint. Ammetopp. Kjøpte singleter med regulerbare stropper. Dro den ned, og kunne bruke hva som helst over. Baby bubblebath og babyolje. Gutten får litt utslett av dette så rent vann er det beste. Babybjørn bæresele. Ekstremt ubehagelig å bære han i med én gang han runda 5 kg. Ting vi ikke kunne klart oss uten: Stellebag, elektrisk brystpumpe, omslagsbodyer, vippestol, amme-BH, weledas zinksalve, Babygymmen(han ELSKET den fra 3-6 mnd)
Tina-30 Skrevet 11. januar 2013 #28 Skrevet 11. januar 2013 - Bleiebøtte ( foretrekker å kaste bleier ute med en gang) - Eget stellebord ( sparer plass og steller på matte på kjøkkenbordet) - Forskjellige dyre navnesmokker ( sønnen min ville kun ha mam-smokker) - Små søte sko som er upraktiske og bare detter av - Masse ubuklige dyre baby-leker,en tresleiv er like morro. hm..det var det jeg kom på akuratt nå.Listen over ting man burde kjøpe hadde vært lengre..
super_s Skrevet 12. januar 2013 #29 Skrevet 12. januar 2013 Her i huset hatet jeg bukser/pysjer med føtter. Sinksalve brukte/bruker jeg kun i nød. Potetmel er mest effektivt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå