Gå til innhold

Sea band - Akupunktur

Anbefalte innlegg

Hjeeeeelp !! er Veldig kvalm ! spyr og spyr heile dagen... Har sea band som jeg ikkje synes funker. Men det er sann akupunktur band det.

Derfor lurer jeg.. jeg har time på akupunktur på Fredag om en uke. Men lurer på fordy sea band ikkje funker på meg. er noe håp at akupunktur hjelper? Noen erfaringer?

:,(

Beklager darlig norsk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003654-sea-band-akupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopper inn med et tips...

For at det skal fungere så må du være helt sikker på at det er plassert riktig, mange slurver litt, og da treffer man ikke punktet ordentlig.

Regner med at du har beskrivelsen for hvordan du finner punktet. Hvis du presser lillefingeren mot tommelen og bøyer litt i håndleddet så vil du se en sene som går midt oppover underarmen fra håndleddet. Legg lillefinger på andre hånden ved ytterste håndledds-"rynke" og tre fingre til ved siden av denne oppover. I nivå hvor du har pekefingeren skal seaband-knappen plasseres, men vær nøye på at den er midt mellom den senen du så da du knep lillefinger og tommel sammen. De to senene ligger veldig tett, og punktet ligger helt i midten når man ser underarmen på tvers.

Noen må stimulere punktet mer enn andre for at det skal fungere også, så når du er sikker på at du har plassert seabandet riktig så presser du godt ned. Hos noen kan det være ganske ømt, man bare fortsett å presse ned/massere akkurat det punktet.

Ellers kan du med fordel også skaffe deg vitamin B6 på apoteket (pyridoksin, 40 mg tabletter). Ta en tablett morgen og en kveld de første dagene (eller evt ta dem samtidig til et måltid hvis du greier å holde det litt), deretter en pr dag. Sammen med akupunktur bruker dette å ta kvalmen hos de fleste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...